![]() |
Kierrejousitettu alusta, apuva...?
Tere,
Tuli sitten sijoitetuksi tuollaiseen HJ60 Tojoon, ja mikäpä siinä ihan mukava peli. Olen lajissa kuitenkin kokolailla aloittelija, ja hieman neuvoja kaipaan. Tuohon on rakennettu korotus lisäämällä kierrejouset lehtijousien lisäksi. Homma pelaa muuten kohtuullisesti, mutta pari ongelmaa. 1. Jouset varsinkin edessä on senverran tiheät / löysät, että joustovaraa on minusta liian vähän, ja niinpä tuo pohjaakin satunaisesti pahoissa routakuopissa, joita tuntuu tänä keväänä riittävän. Takana tilanne on parempi, mutta koknaisuudessaan alusta voisi olla hieman jäykempikin. 2. Auto on pahalainen vino, ei pahasti, ja leimastakin meni, mutta kuitenkin takaa katsottaessa näyttää vinolta. Syy lienee myös noissa kierrejousissa. Apuja kaivataa, että mistäs ja millä speksillä pitäs lähtee uusia jousia, ettimän. Vaihto lienee kohtuu triviaali homma, kun vaan soppelit jouset jostain löytyy. Kaikki muutikin vinkit tuoan alustan suhteen on tietty tervetulleita. Sam |
Nakkaa muuan lati omiin jousipakkoihin lisää ja ne kierrejouset vesakkoon...
|
tai muokkaa niitä kierrejousia, ja anna olla siellä. kun aika huonosti löytyy ryhdissään olevia jousipakkoja kohtuu rahaan, kierteitä paremmin?
Itselle lisäsin taakse apujouset toimii ok, eteenkin pitäisi laittaa, kun kelit lämpeis.. Jos on ryhdikkäitä pakkoja saatavilla ,niin nopeempi se toki on niillä rakentaa, ja ei tartte niin paljoa iskariakaan. |
Jos vanhoja takapakkoja löytyy nurkista, niin niistä voi koittaa vaihtaa eteen lehtiä, ovat nimittäin käyrempiä kuin etupakan lehdet = mahdollista jopa saada korotusta aikaan. Ite tein omaan LN65 Hiluxiin etujouset niin että säästin vanhoista etupakoista kaksi ylintä lehteä ja loput katkoin sopivanmittasia lehtiä takapakoista. Korottaa jonkin verran ja ulosjousto parani huomattavasti. Jos tähän päädyt niin silloin tuskin lisäkierrejousia kannattaa enään jättää paikalleen.
|
Sivu luotu: 21:36 (GMT +2). |