![]() |
Pikakysymys renkaista?.
Olisi tarkoitus laittaa fordin exploreriin 31"/10,5" renkaat kesäksi mutta renkaat on eri merkkiset ja myös kuluneet erilailla(2per pari luonnollisesti). Rengasliikkeen myyjän kanssa mietittiin että miten vaikuttaa nelivetoon tuo etu ja takapään renkaiden korkeusero? tasalattialla ero noin 10-15mm joka siis pitää vielä puolittaa. Autohan on tietenkin automaattilootalla mutta kesällä tarkoitus käyttää nelikkoa vain paikaoissa jossa sitä todella tarvitsee eli muut ajot ihan takavedolla. Löytyykö keneltäkään vastaavasta tietoa? faktaa? kokemuksia? Itselläni ei paljoa kokemusta noista kerkeammista kumeista mutta miten sitten normaaliajossa asfaltilla sorateillä pilaako karkea kumi esim matkaajon kokonaan?. Kiitos jos joku kehtais vastata.
|
Ei kai se haittaa jos et aja neliveto päällä esim asvaltilla vaan alustalla missä akseleiden nopeusero pääsee murtamaan etkä aja silloinkaan kovaa. Aikoinaan esim. VR:n Jeepissä aikansa jurras kunnes pomppas neliveto pois päältä 50km/h vauhdissa (manuaali, 3v) johtuen juuri erillaisesta kehästä renkaissa akseleiden välillä.
edit. Tuli tuos mieleen, että kannattaisko laittaa ne suurempi kehäiset eteen jolloin nopeampi akseli vetäisi hitaampaa, noin niinku ohjautuvuuden kannalta. |
karkea kuvio? suhteellinen käsite eli merkkiä ja mallia?
|
Itse ajattelin alustavasti että ne vähän isommat taakse, ihan jo mahtumisenkin takia ja toiseks näissä tuppaa keula olemaan aika korkeella. Merkki ja malli tais olla sahara insa turbo(niissä karkeammissa) vai sotkenko jo merkit ja malllit?.
|
Sivu luotu: 16:06 (GMT +2). |