![]() |
Patrollin sammuttajan toiminta
Hehkuongelman ratkaistuani pukkasi Patrollissa toinen vika päälle. Sammutin meinaa jäädä päälle aamuisin. Lämpimänä ongelmaa ei ole. Katselin sammuttajan toimintaa, kun emäntä starttaili autoa lämpimänä ja se oli seuraavanlainen.
Kun kääntää virrat päälle, sammutin ei vielä liiku mihinkään. Kun starttaa sammutin ryntää nopeasti pakkosyöttöasentoon ja palaa sitten heti käyntiasentoon, kun auto käy. Ihan kylmänä sammuttaja ei meinaa nousta sammutusasennosta ollenkaan ja sitten hypähtää yhtäkkiä ylös kesken starttauksen ja auto jysähtää kerralla käyntiin. Luin jonkun Profiilista, että sammuttajan pitäisi mennä käyntiasentoon jo silloin kun kääntää virrat päälle. Pystyykö sammutinta rasvailemaan tai muuten korjaamaan, vai onko sen ohjausboksi rikki? |
kyllä ne sammutin moottorit pyörähtää vasta starttimoottorin käynnistyessä. noita sammutinmoottoreita on mennyt paljon vanhemmista rikki tai muuten vaan heivattu mäkeen, ja laitettu vaijeri sammutin tilalle. nykyään ei taas kelpaa kajaanissa vaijerisammutus. käytä se sammutin moottori pöydällä ja putsaa sisältä, sekä uudet "vaseliinit" sisään niin varmaan toimii taas paremmin.
|
Sivu luotu: 19:48 (GMT +2). |