![]() |
Toyota F, 2F & 3F moottorit
Jos aiheesta on olemassa jo aihe, niin pahoittelen uudelleenpostausta. En kuitenkaan tuolla haulla vastaavaa löytänyt...
Kysymys kuuluu Toyotan F-sarjalaisista, Chevrolet-pohjaisista kuutoskoneista: Kuinka paljon näitä on Suomessa tai harrastajilla yleensä jäljellä, ja osaako kukaan kertoa yhtäläisyyksiä ja eroavaisuuksia Chevyn toisen sukupolven ns. Stovebolt-koneiden ja F-sarjalaisten välillä? Käsitykseni mukaan Toyotan moottorit olisivat ainakin muutettu metrimitoihin. 3,8-litraisen F-koneenhan pitäisi olla lähes suora kopio Chevyn 235:stä... Kuulemma täällä Offipalstan puolella on kyseisten moottoreiden kanssa pelanneita... |
Tutkimus on vähän kesken vielä, Mutta ainakaan kytkinkopan pulttijako ei täsmännut ekan sukupolven 235 Stoveboltiin.
|
Lainaus:
Ainakin sellainen aavistus minulla on ollut, että Chevroletin 235:set ovat yleisempiä, vaikkakin paljon vanhempia koneita... |
Onhan noita vanhoja äffäläisiä harrastajilla nurkissa.
slck:n foorumilta kannattas kans kysellä |
Lainaus:
|
jos jotakuta kiinnosta, niin tässä mittoja -42 Chevyn pulttijaosta:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53316 ja vastaavat mitat kuulemma F-moottorissa on: 140,153,100, 262 ja 248mm |
Kiitoksia, mielenkiintoista...
Toyotalla eivät ilmeisesti halunneet suoraa vaihtokelpoisuutta Chevroletin tuotteisiin, sillä tuskin tuo jako oli valmistusteknisesti helpompi? Moottorin jako ei taida kuitenkaan olla vaihtokelpoinen myöskään Toyotan omien moottoreiden kanssa? -Näin ainakin olen kuullut... |
Sivu luotu: 10:48 (GMT +2). |