Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   400 moggi tietoa vailla (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70363)

*make* 28.03.2010 19:33

400 moggi tietoa vailla
 
Olisin tollaista vanhempaa unimoggia katselemassa niin mistäköhän löytäisin tietoa että mitä eroa on esin 404 411 ja 421 malleilla? vai mitenköhän ne mallinumerot meni :o

-Mahtuuko tuollaisella 400 sarjalaisella unimogilla ajamaan vajaa 2m ihminen ?

-Mitenköhän tuollaiset kulkee tiellä, kulkeeko sen 60km/h, olisi tarkoitus ajella tien päälläkin.

Racingrabbit 28.03.2010 19:36

Tuolta löytyy ainakin teknisiä tietoja ja kuvia:

http://www.unimogfreunde.de/

pee 28.03.2010 19:46

hirveesti mitään mistään tietämättä, veikkaan et jos vartta on liki 2 m on 411 vähän pieni ja ratti iso

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55433

22 hv tehuilla kannattanee pysyä mopoautojen peesissä, saattaa joskus päästä ohikin...

tuolla kans hyvin dataa ja mittoja

http://www.unimogcentre.com/unimogabout.html


jos tuo mun rojektikasa kiinnostaa, niin siinä on kopissa tehty tilaa leveyssuunnassa hivenen lisää... ja penkeillä saa vähän kans puljattua...

sunday23 28.03.2010 19:57

Mulla on Moggi 421 vm 79, ajettu 32 tuhatta. Moottorissa on räjähtävät 60 hepoa, painoa n. 2,7 tn.
Ohjaamoon mahtuu hyvin kaksi reilua satakiloista ukkoa, lisäksi vähän eväitä. Tämän lastauksen jälkeen ei tule heilahteluissa mustelmia kun ei ole tilaa törmäillä.
Nopeudesta, 10.5 x 18 renkailla nilkka suorana vähän alle 60 km/h (syytä olla mieluummin tasaista tai alamäkeä).
Toiset renkaat meillä on 10.5 x 20, kulkee kovempaa jos on alamäki.
Ajo-ominaisuudet ovat enemmänkin tuollaiset maa-taivas tyyppiset johtuen tuosta reilummasta vinssistä keulalla.
Jarrut ovat tehostamattomat joka kehittää ennakointikykyä liikenteessä. Ohjaus tuossa on tehostettu. Alkuperäinen lukkoratkaisu
akseleille on hydraulinen ja molemmat akselit yhtäaikaa lukkoon. Olemme muuttaneet lukot paineilmalla toimiviksi ja eriytettynä.

Hauska kömpijähän tuo on.

Patentoitu Range
Unimog 421

mokkero 28.03.2010 20:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 656029)
22 hv tehuilla kannattanee pysyä mopoautojen peesissä, saattaa joskus päästä ohikin...

Eläs nyt, oha siinä 30-34 heppaa,riippuen versiosta. Oma 411 kulkee tasamaalla 60km/h 10.5x18 pyörillä. Pumppu on tosin sen verran säädetty et koppi meinaa mustua ku tuuning pystypakarikii.

2 metrisellä tulee kyllä ongelmia jalkojen kanssa ainakii nois pienemmis vehkeis, ei mahu polkemaan.

pee 28.03.2010 20:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mokkero (Viesti 656041)
Eläs nyt, oha siinä 30-34 heppaa,riippuen versiosta. Oma 411 kulkee tasamaalla 60km/h 10.5x18 pyörillä. Pumppu on tosin sen verran säädetty et koppi meinaa mustua ku tuuning pystypakarikii.


juu juu, virittämällä ne 124 mersutkin kulkee :D

sorry, muistin "tehot" väärin, 28 - 34 heppaa tuossa OM 636 ssa - ollut luvattua joskus... muistaakseni 2200 rpm !!!


Sivu luotu: 10:28 (GMT +2).