![]() |
Liikaa ahtopainetta!
Mikäs neuvoksi kun kone on mersun 603 vapari johon on laitettu turbo roippeet, ahdin tosin on volvon 740 turbo diiselistä ja tuntuu siltä et vaikka kuinka ottaa syöttöä pois ni siltin ahtaa vieläkin 1.2 bar joka on liikaa.Hukkaporttia ei pysty manuaalisesti säätämään ku siinä on joku letku tsydeemi tai jotain emminätiä.APUVA!!!
|
Kuristin imupuolelle?
|
Jos on letkumallin hukkaportilla niin suurennat sitä letkua vaan rohkeesti että menee enempi painetta sinne portille ja aukee aikasemmin...Tarkista ettei ole portti jumissa tai muuten vaan nihkee...Tosin en mäkään noista volvon tieseliturpoista tiijä eiks ne ole volkkarista....
|
Eikö paineen pitäs olla sama reiän koosta riippumatta? :confused:
Ilman virtaushan ei ollu ongelma...:confused: |
Lainaus:
|
Saattaapi olla liian pieni turbo. Pystyykö hukkiksen tankoa jatkamaan, eli onko siinä kierre ja lukkomutteri?
|
Lainaus:
Mutta en tiedä kunhan vaan ajattelin jotain heheh |
Lainaus:
|
Onko siinä volvossa isompi ahdin mitä 300 turbossa alunperin?
|
Taitaapi olla pienempi ku eikös se volvon pannu ole jotain 2.4 tai stä luokkaa
|
Lainaus:
|
Pakopesän avartaminen auttaa varmasti ainakin jonkinverran.
|
Isompi ahdin olis koneellekkin terveellisempi ja se 300:sen alkuperäinenkin ahtaa jo melkein tyhjäkäynnillä.
|
1 Liiteet
Mulla löytyy muuten hyllystä toi alkuperänen om603 kkk ahdin. Ohessa kuva kun se on vielä kiinni.
Liite 11518 |
Onks toi Mappen kkk 24 ?
|
Eiks 300 oo kkk26?
|
Täytyy sanoo et en muista kumpi se on:confused: Tarkastetaan huomenna. Ja vakio pakosarjaki löytyy mistä EGR reikä jo valmiiksi tukittu:)
|
Tais olla joo 26nen. Mietin vaan et et eiks mappe oo täällä opiskelemas välillä ja mulla saattais tulla tarveta/käyttöä tolle sumpen föönille.
|
Lainaus:
|
Kannattaskohan koittaa vaihtaa pienemmillä paineilla avautuva hukkaportin kello?
|
Lainaus:
hetkinen: - miksei saa syöttöä pienemmälle ? onks ny varmasti oikea ruuvi ? onks jotku isommat elementit vaiko vakiopumppu (vaparin vai turboreen) ? - miks 1,2 bar on liikaa ? mikä on tavoite ? |
Kyllä se kannattas vaihtaa oikeen kokonen ahdin, saattaa kierroksilla olla hiukan pakopaineita jo tuolla rusinalla.:D
|
Vaihdat sen koko OM603.912 koneen pois sieltä ja tilalle OM603.960, minä voin lunastaa ton vanhan motin jos sitä ei ole vielä noilla "turbo" virityksillä tapettu.
|
jos kerta turbo on volvosta lähtöisin niin se on perus garretin 3:nen niin siinä pystyy tankoa säätämään mutta poikkeuksetta tiukassa.pakopesä on sitten pirun pieni,ar oli jotain 0.32.viskaa siihen pakopesä jostain turbosaabista tai bensavolvosta jossa ar 0.6 luokkaa niin rupee rokkaamaan ja ei tasakaasulla paineet taivaissa.varaudu siihen että pakopesät on lähes sataprosenttisella varmuudella halki ja kyseisissä ahtimissa hukkiksen akseli jumii usein.ei ole mikään mualiman paras puhallin,kannattaa harkita vaihtoa johonkin muuhun kun ei ahtimetkaan nykyisin maksa enää kuukiviä.
|
onkos tuo sellanen volvon ahdin missä hukkaportti on pakopesässä kiinteänä ? johon tulee 2 letkua ?
sillonhan siellä ei mitään tankoja ees oo. en kyl tiedä miten sitä sit säädetään. me laitettiin mazdaan sellannen ja tukittiin laipalla hukkis ja laitettiin erillinen portti tätäkään ei ois tarvinnu tehä jos ei oltas vahingossa tiputettu turboo ja hukkiksen kello ei ois haljennu :D |
Sivu luotu: 14:59 (GMT +2). |