Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Taas tukivarsista (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70163)

Punanenä 22.03.2010 20:07

Taas tukivarsista
 
Onko tässä ajatuksessa taas jotakin mitä en osaa ottaa huomioon?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53920

Joustoja tarttis saada lisää tuohon jo valmiiksi kotitekoiseen viritelmään...

Toinen tukivarsista olisi ikäänkuin traction bar ja toinen ainoastaan pitkittäistukivarsi. lisäksi panhard tanko:o

88 22.03.2010 20:13

Ihan samaa suunitellu. Ajattelin vaan rangesta jättää yhden puslan asentamatta,
mut ei oo puslien vaihto tullu vielä ajankohtaseks.

Punanenä 22.03.2010 20:15

Piti tämäki sitte tulla linkit osioon:o.

Yölento 22.03.2010 20:18

Luja pitää tosta haarukasta tehdä kun äkkiä ajateltuna sen pitää kestää yhtä paljon kuin normaalisti kahden jakarin ja siihenkin vielä traction barin vääntely päälle. Ja paljon saa ne puslatkin antaa periks kun tulee kiertymää lisää samaan varteen. Riittävän sekava ihmettely? :D

Tojo4wd 22.03.2010 20:25

Tee tommonen systeemi kunin tossa topikissa on esitetty.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70027

Näyttää joustavan ja yksinkertanen toteuttaa.


http://www.dobbinengineering.com/ima...0photo%202.JPG


http://www.dobbinengineering.com/images/X_link.JPG

aslakki 23.03.2010 16:31

veikkaisin et toisenpuolen puslat antautuu hyvin nopeesti ja sit rupee akseli hyökkäilee mihisattuu....

BJ-40/76 23.03.2010 17:19

Toispuoleinen jakari
 
Kun jakari on vain toisella puolelle, niin silloinhan se kallistaa runkoa ja koria vedätyksessä ja jarrutuksessa.
Jos piirroksesi on etupäästä, niin silloin jarrutuksessa vänkärin puoli koria nousee ylös.

Toki sopivalla perällä, tukivarren pituudella ja sijoittelulla; ja renkailla vedättäissä tuo tukivarren kallistava momentti on yhtäsuuri kuin vastakkaissuuntainen kardaanin vääntömomentti.
Ja pusla toki varmaan aika lujilla, toki ei ne helpolla pääse silloinkaan kun auro on ristiriipunnassa

Pistä tuo jakari keskelle, ja pitkällä puslavälillä, ja "kelluvasti" runkoon, ja normi tukivarret alkuperäisen paikalle. -> unimog tyyppinen kolmiotuenta; ilman akselin kääntymistä joustoliikkeessä.

baxxter 23.03.2010 20:56

Kerran ajelin discolla, josta oli toisen jakarin yksi korvake ruostunut/murtunut irti. Oli aika erikoinen ajettava juuri tuon kallistelun takia.
Yksi vaihtoehto olis jättää jakareista etummaiset pultit pois ja asentaa yksi tukivarsi lisää keskelle. Sitten ei taas välttämättä toimi esim rangen jakareiden rungon puoleinen kiinnitys, kun puslaan tulee huomattavasti enemmän työntöä/vetoa.. Jossain englannin offifoorumilla oli vaan juttua..

Punanenä 24.03.2010 19:17

Täytyy unohtaa tuo suunnitelma ja palata vanhaan "one-link"ajatukseen :(.

Nouseepahan sitten koko perä kaasuttaessa eikä vaan toinen puoli:D.

Nämä tukivarsien rakentelu asiat täytyy yrittää pitää yksinkertaisina valmistaa koska vapon hallissa ei tee mieli rakentaa mitää monimutkaista ja mittailua vaativaa:D.

Rekisteröimätön 27.03.2010 11:42

Täysin off-topic:
Mitä sun elämään kuuluu, 88? Olis hauska vaihtaa kuulumisia joskus, vastahan siitä on..15 vuotta? :D
Mut löytää vaikka facebookista.
Terv. Puutarhuri


Sivu luotu: 14:29 (GMT +2).