![]() |
X-Linkki "jakareihin"
Mielenkiintoinen systeemi saada lisää joustoa "jakarimallisiin" alustoihin:
http://www.outerlimits4x4.com/ftopic83740-0-asc-120.php http://i2.photobucket.com/albums/y47...2/IMG_2935.jpg |
Pitääpä kokeilla rakentaa tuollainen. Aika yksinkertainen sydeemi. :)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
tää toimii ainakin: http://www.downunder4x4.net/forum/showthread.php?t=6693 |
Tuo toteutus pitää kyllä testata suitsaan
|
Kiinnostaa myös. Mutta mitähän mahtaa sanoo katsastus setä? Tarkoitus kuitenkin pitää läjää kilvitettynä.
|
Ton keskinivelen tapin kiinnitykseen kannattaa varmaan kiinnittää erityistä huomiota, se on ainoa osa joka estää akselin kiertymisen.
|
Lainaus:
http://www.dobbinengineering.com/ |
saatteko kuvasta selvää mihin ne on laittanut panhard tangon?
kyllä kait tuokin sovellutus sen tarvitsee Ossi |
Lainaus:
|
Pitää kyllä kokeilla. Tosiaan pitää tehä keskitapin kiinnitys aika jämäkästi, jotenkin tuntuu että ois aika äkkiä irti tuo linkin tapin kiinnitys. Tiiä sitten, ei auta kun tekstata
|
Lainaus:
|
Jokos muut on tehny linkkejä. Tossa kuvia minun tekemästä. Raudat on tollasta tallin lattialta keräiltyä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58934 Joustaa ihan eritavalla, kun ennen linkkiä ja varmaan tukivarretkin nyt kestää. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58935 Tosta näkyy vähän kiinitys akseliin http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58936 Tätä voi kyllä yhden kisan perusteella suositella.:). Ei tullut keskeytystä tukivarren katkeemiseen, niinkuin kahdessa edellisessä kisassa. |
Oletko mitannu kuinka paljon vaikutti joustoihin?
prkl kun en huomannu tota punkalla... olis tarvinnu vakoilla kunnolla :D |
En mitannu, mutta nyt se joustaa niin paljon kun akseli mahtuu auton alla liikkumaan. Ja jousto on herkkää, eikä semmoista väkinäistä puslien puristelua. Selvästi kiikkerämmäksi auto kyllä muuttui, mutta se nyt on tietty odotettua.
|
Tietoo mitä leimamies mahtaa sanoo tähän viritykseen?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Miks muka asiallisesti tehtynä ei leimalle kelpais ? En oikeen syytä keksi kun kaikki kiinnitys pisteet saa tehdä itse.
|
Veikkaisin sen kaatuvan siihen, että tuo rauta mihin tukivarret tulee kiinni ja joka kiinnitetään nivelellä akseliin on periaatteessa myös tukivarsi. Ja kun tukivarsia ei saa itse tehdä niin voi tulla sanomista. Tuossahan myös tulee se vastaan, että kun nivel joka akseliin tulee korvaa periaatteessa tukivarsien kaksi korvakko tukivoimillaan-->Nivelen tulisi olla aikasen jämäkkä, kuten tuossa jenkkien mallissa on. Tuolta lafkasta tilaamalla sais ne todistukset todennäköisesti, mitkä riittäisi täällä katsastukseen. Keskinivelhän on periaatteessa tukivarren kiinnityspiste jonka saa tehdä itse. Tiedä sitten miten oikeasti menee, Mattihan se tämän osaisi sanoa.
|
täytyypi varmaan tutulle katsurille näyttää kuvaa ja kysyä mitä mieltä se on.. :D
|
Lainaus:
Siksi kyselen, kun on suunnitelma vaihtaa yhden kevyehkön kotteron alusta kierrejousitukseen, myös tämä topikin kaltainen systeemi vois tulla kyseeseen, jos joustoja tarttee enemmän kuin mitä sillä normaalimmalla tavalla saa aikaa sopivasti valituilla puslilla. -Paavo |
Pajeron omia jakareita meni kaksi katki etummaisen akselinpään puslan kohdalta. Juuri kyseisestä syystä. Eli jakarin puslat oli ensimmäisenä rajoittamassa ristijoustossa. Puslat oli alkuperäisiä kumisia. Ongelmaa ei varmaan tule, kun rajoittaa joustot iskareilla kohtuullisiksi.
|
Kiitos tiedosta. Ei (toivottavasti joskus) lukollisessa autossa tartte joustoja, luulee hän.
|
Gr patroliin eteen tollanen? Tyhmä idea vai kokeilemisen arvonen?
|
Sivu luotu: 20:12 (GMT +2). |