Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Linkit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=151)
-   -   X-Linkki "jakareihin" (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70027)

Jeeper 18.03.2010 16:49

X-Linkki "jakareihin"
 
Mielenkiintoinen systeemi saada lisää joustoa "jakarimallisiin" alustoihin:

http://www.outerlimits4x4.com/ftopic83740-0-asc-120.php

http://i2.photobucket.com/albums/y47...2/IMG_2935.jpg

pastirolli 18.03.2010 17:10

Pitääpä kokeilla rakentaa tuollainen. Aika yksinkertainen sydeemi. :)

Pete 18.03.2010 17:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper (Viesti 653000)

Pitää näköjään olla sisäpiiriläinen että pääsee tota linkkiä katsomaan...

Jeeper 18.03.2010 17:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pete (Viesti 653011)
Pitää näköjään olla sisäpiiriläinen että pääsee tota linkkiä katsomaan...

Huomasin vasta kun kirjauduin pois tuolta.......

tää toimii ainakin: http://www.downunder4x4.net/forum/showthread.php?t=6693

sumpe 18.03.2010 19:22

Tuo toteutus pitää kyllä testata suitsaan

murkula_ 18.03.2010 19:42

Kiinnostaa myös. Mutta mitähän mahtaa sanoo katsastus setä? Tarkoitus kuitenkin pitää läjää kilvitettynä.

-Sakke- 18.03.2010 20:32

Ton keskinivelen tapin kiinnitykseen kannattaa varmaan kiinnittää erityistä huomiota, se on ainoa osa joka estää akselin kiertymisen.

Jeeper 18.03.2010 22:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja murkula_ (Viesti 653051)
Kiinnostaa myös. Mutta mitähän mahtaa sanoo katsastus setä? Tarkoitus kuitenkin pitää läjää kilvitettynä.

Alustan osien pitää olla kyseiseen automalliin tarkoitettu...... eiköhän tuolta saa sellaisen todistuksen kun kauniisti pyytää että on tiettyyn automalliin tarkoitettu:

http://www.dobbinengineering.com/

Ossi_p 25.03.2010 12:16

saatteko kuvasta selvää mihin ne on laittanut panhard tangon?
kyllä kait tuokin sovellutus sen tarvitsee

Ossi

Viipo 25.03.2010 14:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ossi_p (Viesti 655046)
saatteko kuvasta selvää mihin ne on laittanut panhard tangon?
kyllä kait tuokin sovellutus sen tarvitsee

Ossi

Tosta oikeesta laidasta kun kattoo, niin näkee panhardin kiinnityspisteen ja vähä ylempänä vetotangon. Justiinsa jäävät tuon etupuskurin taakse piiloon. Kas, kun ausseissa ollaan, niin kaikki on väärinpäin.

PatrolGR 04.04.2010 13:01

Pitää kyllä kokeilla. Tosiaan pitää tehä keskitapin kiinnitys aika jämäkästi, jotenkin tuntuu että ois aika äkkiä irti tuo linkin tapin kiinnitys. Tiiä sitten, ei auta kun tekstata

Viipo 05.04.2010 03:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PatrolGR (Viesti 657789)
Pitää kyllä kokeilla. Tosiaan pitää tehä keskitapin kiinnitys aika jämäkästi, jotenkin tuntuu että ois aika äkkiä irti tuo linkin tapin kiinnitys. Tiiä sitten, ei auta kun tekstata

jos erehyt testaamaan ja toteemaan toimivaksi, niin mulle tulee 2x..

luppakorva 10.05.2010 07:52

Jokos muut on tehny linkkejä. Tossa kuvia minun tekemästä. Raudat on tollasta tallin lattialta keräiltyä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58934

Joustaa ihan eritavalla, kun ennen linkkiä ja varmaan tukivarretkin nyt kestää.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58935

Tosta näkyy vähän kiinitys akseliin
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58936

Tätä voi kyllä yhden kisan perusteella suositella.:). Ei tullut keskeytystä tukivarren katkeemiseen, niinkuin kahdessa edellisessä kisassa.

Olkku 10.05.2010 09:31

Oletko mitannu kuinka paljon vaikutti joustoihin?
prkl kun en huomannu tota punkalla... olis tarvinnu vakoilla kunnolla :D

luppakorva 10.05.2010 09:57

En mitannu, mutta nyt se joustaa niin paljon kun akseli mahtuu auton alla liikkumaan. Ja jousto on herkkää, eikä semmoista väkinäistä puslien puristelua. Selvästi kiikkerämmäksi auto kyllä muuttui, mutta se nyt on tietty odotettua.

Tomppa- 15.09.2014 21:29

Tietoo mitä leimamies mahtaa sanoo tähän viritykseen?

-Jarkko- 15.09.2014 23:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tomppa- (Viesti 1161067)
Tietoo mitä leimamies mahtaa sanoo tähän viritykseen?

Ampuu, jos on pyssy käden ulottuvilla :D

Kala92 16.09.2014 08:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko- (Viesti 1161099)
Ampuu, jos on pyssy käden ulottuvilla :D

Se, että ampuuko se sinut vai ihtesä riippuu tapauksesta. :D Mutta jos ostais tommosen ns.''tehdastekoisen'' jossa leimat ja sopivuus paperit, niin vois mennä läpikin. Näitä kun toi yks putka tuolla jenkeissä valmistaa...

tapsa4x4 16.09.2014 10:55

Miks muka asiallisesti tehtynä ei leimalle kelpais ? En oikeen syytä keksi kun kaikki kiinnitys pisteet saa tehdä itse.

Kala92 16.09.2014 11:38

Veikkaisin sen kaatuvan siihen, että tuo rauta mihin tukivarret tulee kiinni ja joka kiinnitetään nivelellä akseliin on periaatteessa myös tukivarsi. Ja kun tukivarsia ei saa itse tehdä niin voi tulla sanomista. Tuossahan myös tulee se vastaan, että kun nivel joka akseliin tulee korvaa periaatteessa tukivarsien kaksi korvakko tukivoimillaan-->Nivelen tulisi olla aikasen jämäkkä, kuten tuossa jenkkien mallissa on. Tuolta lafkasta tilaamalla sais ne todistukset todennäköisesti, mitkä riittäisi täällä katsastukseen. Keskinivelhän on periaatteessa tukivarren kiinnityspiste jonka saa tehdä itse. Tiedä sitten miten oikeasti menee, Mattihan se tämän osaisi sanoa.

Tomppa- 16.09.2014 16:31

täytyypi varmaan tutulle katsurille näyttää kuvaa ja kysyä mitä mieltä se on.. :D

Paavo 23.11.2014 18:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja luppakorva (Viesti 667950)
Tätä voi kyllä yhden kisan perusteella suositella.:). Ei tullut keskeytystä tukivarren katkeemiseen, niinkuin kahdessa edellisessä kisassa.

Onko tässä tukivarsi sama kuin rangen (?) jakari? Eli oot tuolla autolla saanut tehdastekoisia jakareita poikki? Mistä meni, eli edestä vai takaa ja mistä kohtaa? Ja onko syystä tietoa? Jakari on varmaankin (?) mahtunut "pyörimään" ristikoustossa akselinpään kiinnikkeiden sisällä, eli joustoa on rajoittanut/hidastanut puslat, eikä se että tukivarsi ottaa kiinni liian ahtaaseen akselipään kiinnikkeisiin?

Siksi kyselen, kun on suunnitelma vaihtaa yhden kevyehkön kotteron alusta kierrejousitukseen, myös tämä topikin kaltainen systeemi vois tulla kyseeseen, jos joustoja tarttee enemmän kuin mitä sillä normaalimmalla tavalla saa aikaa sopivasti valituilla puslilla.

-Paavo

luppakorva 23.11.2014 21:19

Pajeron omia jakareita meni kaksi katki etummaisen akselinpään puslan kohdalta. Juuri kyseisestä syystä. Eli jakarin puslat oli ensimmäisenä rajoittamassa ristijoustossa. Puslat oli alkuperäisiä kumisia. Ongelmaa ei varmaan tule, kun rajoittaa joustot iskareilla kohtuullisiksi.

Paavo 23.11.2014 21:34

Kiitos tiedosta. Ei (toivottavasti joskus) lukollisessa autossa tartte joustoja, luulee hän.

hitoy 02.02.2015 10:13

Gr patroliin eteen tollanen? Tyhmä idea vai kokeilemisen arvonen?


Sivu luotu: 20:12 (GMT +2).