Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   VITARAN KYTKIN KETTUILEE (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=69550)

G16AB 05.03.2010 07:26

VITARAN KYTKIN KETTUILEE
 
Hermot menee, kun ei löydy järkevää selitystä Vitaran kytkinongelmaan.

Vitara jäi käymään tyhjäkäyntiä useammaksi minuutuksi (peräkärryn kytkennän ajaksi) ja kun sitten yritin liikkeeelle, niin kytkin ei irrottanut (vaihteita ei saanut päälle).
Ajelin kotia välikaasutempuilla yms. Kun auto oli muutaman tunnin seisonut, niin kytkin pelitti taas normaalisti.
Päivän kaupunkiajelun jälkeen yritin taas kärryn vetoa, ja auto kävi taas muutaman minuutin tyhjäkäyntiä. Taas sama ilmiö, kytkin ei irrota... vedin kärryä muutaman kilometrin (ykkönen päällä käyntiin ja välikaasua yms.) ja kun auto seisoi varttitunnin, niin kytkin toimi taas normaalisti.

Täydellisen kytkinrempan (myös silmälaakeri) jälkeen ajettu n. 20 000km.
Vian ilmetessä kytkinpoljin on ehkä aavistuksen verran löysän oloinen (voi olla kyllä mielikuvitusta) painamisen alussa.

Onkos kenellekään sattunut vastaavaa? Syy?

LaaLaa 05.03.2010 08:02

Tarkista kytkinvaijerin kiinnitys tulipellissä, itselläni oli tulipelti revennyt kytkinvaijerin kiinnityksen ympäriltä.
Onko vaijeri vaihdettu koska ja jos on niin miten laadukkaaseen vaijeriin?
Miten läheltä pakosarjaa vaijeri menee? Motonetin yms. huonolaatuiset vaijerit ei kestä yhtään pakosarjan lämpöä. Pyydä joku painamaan kytkintä ja katso, miten kytkinvaijerin suojakuori elää koko matkallaan.

sumpe 05.03.2010 08:12

Näyttäis olevan autossa oma varojärjestelmä joka estää peräkärryn vedon.

G16AB 07.03.2010 23:52

Joo´oh !
 
Kyllä se on ilmeisesti kärryvika, sillä testasin Vitaraa tänään, eikä mitään vikaa pelkässä "nuppikäytössä". Laitoin auton tyhjäkäynnille muutamaksi minuutiksi juuri samaan paikkaan kuin aiemmin ja kolailin lunta aiempaan malliin. Pikkasen jännitti kokeilla, mutta hyvin löytyi vaihteet.

Rintapelti ja vaijerin kuori on kyllä vielä tarkastamatta, pitänee katsella niitä nousuviikolla...
Pikkasen mietityttää myös se vaihdettu kytkinlevy, olikohan espanjalainen lätty sileä, siis uraton....kun ei enää parin vuoden takaisia asioita tahdo muistaa... sileällä levyllä kun on teoreettinen mahdollisuus liimautua kuivanakin vauhtipyörään.

G16AB 23.05.2010 10:46

No vaijeriviaksihan se paljastui, lopultakin...
 
vaijerinkuoren pitkittäislangat rupesivat tulemaan ulos alapäästä. Kylmänä toimi edelleen normaalisti, mutta varttituntien kaupunkipyörittelyjen jälkeen alkoi temppuilla toistuvasti. Nyt on italiaanovaijeri paikoillaan ja toistaiseksi kaikki hyvin....


Sivu luotu: 20:48 (GMT +2).