Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   1kz-t vs 1kz-te (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=69475)

Rekisteröimätön 03.03.2010 07:50

1kz-t vs 1kz-te
 
Mitä eroa on näillä moteilla? Toisessa on ilmeisesti muutama kaakki enemmän. Onko helppoviritteisiä? Onko vakiona eroa kulutuksessa, kestossa tms?

mikjus 03.03.2010 08:23

1kz-te on sähköruikku eli hitonmoinen läjä vikaantuvia sähköpokseja ja piuhoja lisää.

pulu 03.03.2010 09:50

niinku mikjus sano te on sähköpumpulinen ja t mekaanisella pumpulla,eli helppo soveltaa eri häristimiin toi jälkimäinen!no sähköpumpul oleva lastutetaan ja toi toisesta käännetään ruuvvia,eli perinteiset piristykset toimii tässäki kone tyypis!

revu 03.03.2010 11:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pulu (Viesti 648053)
niinku mikjus sano te on sähköpumpulinen ja t mekaanisella pumpulla,eli helppo soveltaa eri häristimiin toi jälkimäinen!no sähköpumpul oleva lastutetaan ja toi toisesta käännetään ruuvvia,eli perinteiset piristykset toimii tässäki kone tyypis!

Olen tässä pähkäillyt kaverini kanssa tuon 1kz-t padan sielun elämää niin onko tuossa 1kz-t pumpussa muuta sähköllä toimivaa kuin sammutin ja kierrosluku mittarin anturi?

-MaTTi- 03.03.2010 11:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 648019)
Mitä eroa on näillä moteilla? Toisessa on ilmeisesti muutama kaakki enemmän. Onko helppoviritteisiä? Onko vakiona eroa kulutuksessa, kestossa tms?

Sama teho/vääntö niissä on (125hv/295Nm), välijäähdyttimellä varustetussa versiossa vastaavat lukemat 145hv/343Nm (Japani), aussi-mallissa kai 130 hv/343 Nm.

Moottorit tosiaan muuten identtisiä lukuunottamatta pumppua/saastelaitteita, E-mallissa on sähköisen pumpun lisäksi kaasuläppä ja EGR.

Edit: ja ei E-malli ainakaan vähempää kuluta, itellä kulki 4Runner 1KZ-T:llä kohtuu helposti jopa alta ysin lukemilla, nykyinen KZJ90 (1KZ-TE) ei mene alta kympin kun oikein säästöliekillä hivuttamalla kesällä.
Land Cruiser on toki pari sataa painavempi ja jatkuvalla nelikolla, mut silti.

onsekone 03.03.2010 20:35

Mistä nuo moottorit erottaa toisistaan?

revu 03.03.2010 20:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja onsekone (Viesti 648260)
Mistä nuo moottorit erottaa toisistaan?

no ainakin syöttö pumpusta. 1kz-te padassa menee kaasuvaijeri kaasuläpälle jota ei 1kz-t padassa ole ja 1kz-t:ssä sellasaisen mekanismin kautta syöttö pumpulle. korjatkaa toki jos olen väärässä mutta näin minä olen asian ymmärtänyt.

Tässä näkyy tuo 1kz-te pata
http://rigs.corequipment.com/cebby_s...20(Medium).jpg

tässä taas 1kz-t (en löytänyt kuvaa mutta video löyty)
http://www.youtube.com/watch?v=Pump7vMSpVI

pulu 03.03.2010 23:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja revu (Viesti 648080)
Olen tässä pähkäillyt kaverini kanssa tuon 1kz-t padan sielun elämää niin onko tuossa 1kz-t pumpussa muuta sähköllä toimivaa kuin sammutin ja kierrosluku mittarin anturi?

ei siin kyl muuta ole,tai en ole löytänny!läjän pumpun töpseli käy aineski tohon suoraan!

SuurSyömäri 04.03.2010 09:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja onsekone (Viesti 648260)
Mistä nuo moottorit erottaa toisistaan?

Yksinkertaisin tunniste olisko venttiilikopan kannessa oleva teksti 1Kz-T tai 1Kz-TE. Tai ainakin tosa meitin E koneessa on se teksti.

junttijuu 07.03.2010 11:16

mikäs vaiheloota tollasen koneen perään käypi?

RalliJari 07.03.2010 11:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja junttijuu (Viesti 649417)
mikäs vaiheloota tollasen koneen perään käypi?

Eikös se ihan Lj:n r151 loota passaa.?

pulu 07.03.2010 21:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RalliJari (Viesti 649428)
Eikös se ihan Lj:n r151 loota passaa.?

kyl se passaa jos siihen vaihtaa kytkin kopan!

junttijuu 07.03.2010 22:22

joo eli sama homma kun et vaihtaa räjään läjän laatikon

RalliJari 07.03.2010 22:42

Eikös se niin menny että tuommosen 1kz-t motin perässä vakiona oleva kytkinkoppa menis suoraan Lj:n r151 lootaan kiinni? Mistähän tämmöstä oon päähäni saanu, oisinko täältä palstalta lukenu.

onsekone 08.03.2010 07:08

Ahtoilman lämmitin?
 
Joissakin te:ssä on vesikierto myös kaasuläpälle. Mikähän virka tuollakin on? Lisäksi te:tä on tullut vastaan kahdella erillaisella lohkolla. Eroa on öljytikun paikassa ja öljyn imuputken kiinnitysruuveissa (ainakin).

pulu 08.03.2010 10:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RalliJari (Viesti 649680)
Eikös se niin menny että tuommosen 1kz-t motin perässä vakiona oleva kytkinkoppa menis suoraan Lj:n r151 lootaan kiinni? Mistähän tämmöstä oon päähäni saanu, oisinko täältä palstalta lukenu.

oot ihan oikein lukennu,näin meinaa on tai aineski itellä se kävi niin!


Sivu luotu: 18:37 (GMT +2).