![]() |
kokemuksia insa saraha renkaasta
mikälaisia kokemuksia väellä on insa sahara renkaista? onko pelkät mettä kumit / tekeekö talvella mitään?
ois tulossa tommoset ympärivuotiseen käyttöön. |
pinnotuksen takia melko huonot tasapainottaa, mutta omat saharat on olleet kyllä ihan hyvät. ei niillä viitti satasta kovempaa ajella, mutta tarviiko sen kovempaa päästäkkään. hyvin tuntuu pitoa riitävän auraukseen ja pieniin hinaustouhuihin. sen vertikka kovatkin että vissiin kestää jonkin verran päällystetietäkin höylätä menemään. eli asiansa ajaa vaikka eivät maksa 300 kipaleelta.
|
Eivät huonot ollenkaan.. suosittelen, Muualla pitää hyvin mutta tallaantuneella lumella ja paljaalla jäällä ei tietenkään ole pitoa. Kuviokin on senverran harva että pienenmpitehoisessa autossakin pysyy kuvio suht puhtaana.. Ja paikatakkin pystyy (itsellä offiautossa 12 paikkainen:D)
|
Niva pelaa ainakin ihan selvästi paremmin vähä kuluneilla 205/80/16 kuin uusilla 235/75/15. Noilla 15" oli aika kauheen pelottavaa ajella vähäki liukkaamassa, mut noi 16" pelaa ihan selvästi paremmin. Nyt kun vielä kairattiin nastat niihi ni on ne kyl koko rahansa väärtit tolleen.
|
Minulla oli läjässä 31" saharat ja kaikenkaikkiaan jäi varsin positiivinen kuva. Ja nimenomaan talvella oli alla ja paljon paremmat kuin joku all-terrain-kuvio pitämään. Jos haluaa ajella taloudellisesti, niin sitten kannattaa miettiä tarkemmin. Ei ole ehkä se kaikkein herkimmin pyörivä rrengas/kuvio maantiellä...
Olen seurannut samalla kuviolla olevien fedimoiden käyttökokemuksia ja siihen nähden insa vaikuttaa paljon paremmalta:). Ihan jo perstuntumalla insan äänimaailma (tai sen vähäisyys) on ihan omaa luokkaansa...siis melko hiljainen rengas. Ja minulle sattunut sarja oli ihan helposti painotettavissa... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Itsellä oli tuollaiset Nissanissa alla yhden syksyn ja talven. Itselle jäi ihan positiivinen kuva. Normi nopeuksilla ihan hyvät ajaa ja pitoakin löytyi yllättävän hyvin. Lumella ja jäällä taisivat olla hiukan liukkaat.
|
Sivu luotu: 07:02 (GMT +2). |