Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   kokemuksia insa saraha renkaasta (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=69334)

Rekisteröimätön 27.02.2010 16:46

kokemuksia insa saraha renkaasta
 
mikälaisia kokemuksia väellä on insa sahara renkaista? onko pelkät mettä kumit / tekeekö talvella mitään?
ois tulossa tommoset ympärivuotiseen käyttöön.

hazzinen 27.02.2010 17:17

pinnotuksen takia melko huonot tasapainottaa, mutta omat saharat on olleet kyllä ihan hyvät. ei niillä viitti satasta kovempaa ajella, mutta tarviiko sen kovempaa päästäkkään. hyvin tuntuu pitoa riitävän auraukseen ja pieniin hinaustouhuihin. sen vertikka kovatkin että vissiin kestää jonkin verran päällystetietäkin höylätä menemään. eli asiansa ajaa vaikka eivät maksa 300 kipaleelta.

Punanenä 27.02.2010 18:09

Eivät huonot ollenkaan.. suosittelen, Muualla pitää hyvin mutta tallaantuneella lumella ja paljaalla jäällä ei tietenkään ole pitoa. Kuviokin on senverran harva että pienenmpitehoisessa autossakin pysyy kuvio suht puhtaana.. Ja paikatakkin pystyy (itsellä offiautossa 12 paikkainen:D)

Krisse 27.02.2010 18:22

Niva pelaa ainakin ihan selvästi paremmin vähä kuluneilla 205/80/16 kuin uusilla 235/75/15. Noilla 15" oli aika kauheen pelottavaa ajella vähäki liukkaamassa, mut noi 16" pelaa ihan selvästi paremmin. Nyt kun vielä kairattiin nastat niihi ni on ne kyl koko rahansa väärtit tolleen.

KarvaTurpa 27.02.2010 22:06

Minulla oli läjässä 31" saharat ja kaikenkaikkiaan jäi varsin positiivinen kuva. Ja nimenomaan talvella oli alla ja paljon paremmat kuin joku all-terrain-kuvio pitämään. Jos haluaa ajella taloudellisesti, niin sitten kannattaa miettiä tarkemmin. Ei ole ehkä se kaikkein herkimmin pyörivä rrengas/kuvio maantiellä...
Olen seurannut samalla kuviolla olevien fedimoiden käyttökokemuksia ja siihen nähden insa vaikuttaa paljon paremmalta:). Ihan jo perstuntumalla insan äänimaailma (tai sen vähäisyys) on ihan omaa luokkaansa...siis melko hiljainen rengas.
Ja minulle sattunut sarja oli ihan helposti painotettavissa...

Rekisteröimätön 27.02.2010 22:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa (Viesti 646846)
Minulla oli läjässä 31" saharat ja kaikenkaikkiaan jäi varsin positiivinen kuva. Ja nimenomaan talvella oli alla ja paljon paremmat kuin joku all-terrain-kuvio pitämään. Jos haluaa ajella taloudellisesti, niin sitten kannattaa miettiä tarkemmin. Ei ole ehkä se kaikkein herkimmin pyörivä rrengas/kuvio maantiellä...
Olen seurannut samalla kuviolla olevien fedimoiden käyttökokemuksia ja siihen nähden insa vaikuttaa paljon paremmalta:). Ihan jo perstuntumalla insan äänimaailma (tai sen vähäisyys) on ihan omaa luokkaansa...siis melko hiljainen rengas.
Ja minulle sattunut sarja oli ihan helposti painotettavissa...

Paljonkohan tuommonen rengas lisää kulutusta verrattuna tuommoiseen all terrain renkaaseen.

KarvaTurpa 27.02.2010 22:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 646858)
Paljonkohan tuommonen rengas lisää kulutusta verrattuna tuommoiseen all terrain renkaaseen.

Ei tullut mitatua koskaan, mutta vierintävastuksessa huomattava ero. Jos hatusta heittää, niin veikkaisin läjässä kulutuksen lisääntyneen ehkä puolisen litraa/satkulle.

Rekisteröimätön 27.02.2010 23:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa (Viesti 646860)
Ei tullut mitatua koskaan, mutta vierintävastuksessa huomattava ero. Jos hatusta heittää, niin veikkaisin läjässä kulutuksen lisääntyneen ehkä puolisen litraa/satkulle.

Terrano 2/2.4i autoon pitäs renkaat laittaa ja nuita saharoita oon miettiny,en sitte tiijä oisko nuo liianki karkiat kun en mitään offia harrasta. Jos vaan tiijättä hyvät renkaat ja on kokemusta tuommosesta pirssistä niin laittakaa tietoa.

Erion 28.02.2010 00:29

Itsellä oli tuollaiset Nissanissa alla yhden syksyn ja talven. Itselle jäi ihan positiivinen kuva. Normi nopeuksilla ihan hyvät ajaa ja pitoakin löytyi yllättävän hyvin. Lumella ja jäällä taisivat olla hiukan liukkaat.


Sivu luotu: 07:02 (GMT +2).