Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Detroit Truetrac kokemuksia? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=69321)

ZwA 26.02.2010 21:33

Detroit Truetrac kokemuksia?
 
Onko kellään täällä ajanut auto missä on tämmönen lukko? Hyvä ja huono puolet ois hyvä saada. Olis tarkoitus laitta taakse. Auto on joka päivä käytössä ja luulis että toimis parempi kun joku aussie locker tai vastaava. Täällä hetkellä on Lsd takana joka on loppu. Auto on ln110 hilux.

Piippuparta 27.02.2010 01:37

Joo tuomonen on chevyyn ruuvattu paikoilleen viimekesänä, mutta yllätys yllätys ei hirveästi ajoa ole tullut koska uutta vikaa puskee aina esiin. Kyllähän tuo ainakin teoriassa on järkevin lukko käyttikseen. Eipä se ole hidastanut niitä vähiä kilometrejä mitä kerkesin rullailla tuolla.

Arpe 27.02.2010 09:11

Käyttöautoon ihan käypänen valinta. Ei jukerra kääntyessä samalla tavalla kun kitkalukko tai nuo palalukot.Käyttäytyy pitävällä alustalla samaan tyyliin ku avoin tasauspyörästö.
Mut jos oikein pilkkua viilataan ni ei tuo truetrac oikeestaan ole lukko,vaan torsen vetopyörästö eli ns.momentinsiirtäjä.
Eli truetrac siirtää voimaa luistavalta pyörältä pitävälle pyörälle tasan niin kauan ku luistavalla pyörällä on ees jonkinlaista pitoa.Mut jos luistavalta pyörältä loppuu pito kokonaan eli pyörä nousee esim. ilmaan, loppuu myös tuo voiman välitys pitävälle pyörälle.

ez-boy 27.02.2010 09:54

Eikös truetrac:ä pysty huijaan jarrulla samallailla kuin kitkalukkoa, mut toimii vain paremmin.

mhk 27.02.2010 10:20

Pitäisi pystyä. Jopa avoimesa perässä on saatu aikaiseksi momentin siirto käsijarrulla.

Rekisteröimätön 27.02.2010 22:29

osta pois
 
mulla etuperässä, olen testaillut sitä takakardaani irroitettun pelkällä etuvedolla: Kun toinen rengas asfaltilla ja toinen löysällä soralla, molemmat lyö tyhjää kun polkasee, ja kun toinen fillari on ilmassa niin jäkittää samanverran kuin tavallinen levylukko mutta kun hipaiset jarrua niin pehmeästi siirtyy voima sinne missä on pitoa .
Todellisessa elämässä ei ole koskaan ollut epäilystä etteikö toimisi.
Minun on kolme- pinjoninen, aikaisemmat olivat mielestäni kaks-pinjonisia ja vaativat ehkä enemmän vastusta.

kimlahti 28.02.2010 01:55

Mulla on XJ Cherokeessa kummassakin perässä truetracit ja kyllä ne on ihan toimivan tuntuiset olleet ja helpot käyttää. ;) Vaatii tosiaan hieman vastusta sinne tyhjää pyörivälle renkaalle että lukko ottaa kiinni mutta jarrua näyttämällä on siitä aina selvitty. :)

-Kimmo-

Killman 28.02.2010 05:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ez-boy (Viesti 646688)
Eikös truetrac:ä pysty huijaan jarrulla samallailla kuin kitkalukkoa, mut toimii vain paremmin.

Minä en eää kokeile tuota jarrujuttua, meni Heinolassa vetarin ristikko samalla hetkellä kun jarrua polkaisi.

Ural69 28.02.2010 13:06

Patusta läks pakki pe kun hieman piti jarrua hipaista. Haukkas jarru kerrasta jumiin ja poks. 5h ja 20m, paljonkohan tuosta tulee km/h ;)

Bj Andy 28.02.2010 15:58

Mites tuommoinen truetracki eli puskeeko se käännöksissä minkäverran?

Juis 28.02.2010 19:46

Itellä ollut jo pari vuotta hiluxissa takana truetrack ja tuntuu ettei ilman käsijarrulla avitusta toimi oikeestaan lainkaan, vaikka on vähän tullu tutkittua mitä se murikka on syöny :D Tasasella soratiellä kyllä vetää molemmat puolet ja hiljasessa vauhdissa kääntäessä murtaa jonkin verran. Tiedä sitten josko toimis etupäässä paremmin.

Arpe 28.02.2010 19:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 647013)
Mites tuommoinen truetracki eli puskeeko se käännöksissä?

Ei

Rekisteröimätön 28.02.2010 20:32

syy ja seuraus
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Killman (Viesti 646914)
Minä en eää kokeile tuota jarrujuttua, meni Heinolassa vetarin ristikko samalla hetkellä kun jarrua polkaisi.

Mulla meni eturistikko liikenneympyrässä, vaikkei ollut edes neliveto päällä, napalukot kylläkin oli kiinni,
syy ei ollut TrueTrac, ehkä sinunkin tapauksessa vika löytyi sieltä ristikosta?

ZwA 28.02.2010 20:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kimlahti (Viesti 646905)
Mulla on XJ Cherokeessa kummassakin perässä truetracit ja kyllä ne on ihan toimivan tuntuiset olleet ja helpot käyttää. ;) Vaatii tosiaan hieman vastusta sinne tyhjää pyörivälle renkaalle että lukko ottaa kiinni mutta jarrua näyttämällä on siitä aina selvitty. :)

-Kimmo-

Miten se edessä on toiminut liukkalla kelillä?

ZwA 28.02.2010 20:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juis (Viesti 647093)
Itellä ollut jo pari vuotta hiluxissa takana truetrack ja tuntuu ettei ilman käsijarrulla avitusta toimi oikeestaan lainkaan, vaikka on vähän tullu tutkittua mitä se murikka on syöny :D Tasasella soratiellä kyllä vetää molemmat puolet ja hiljasessa vauhdissa kääntäessä murtaa jonkin verran. Tiedä sitten josko toimis etupäässä paremmin.

Meinako että on huono laite sitten? vai riittäkö pitoa kuitenkin kun tarvii?

Juis 28.02.2010 21:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ZwA (Viesti 647116)
Meinako että on huono laite sitten? vai riittäkö pitoa kuitenkin kun tarvii?

No tilalle on tulossa lock right niin siitä voi sitten vetää omat johtopäätökset.

kimlahti 28.02.2010 21:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ZwA (Viesti 647113)
Miten se edessä on toiminut liukkalla kelillä?

Parkkiruutuihin kääntyy ihan mukavasti ja muutenkin minusta nuo toimii silleen huomaamattomasti että sopivat hyvin käyttikseen. Liikennevaloista lähtiessä huomaa kun toiselle puolelle sattuu pitävämpi pohja, kampeaa pirssiä vinoon ihan kaasun asennon mukaan. :D
Enemmän olen näistä tykännyt kuin alkuperäisestä avoimesta etuperästä ja luistavasta takakitkalukosta. ;)

-Kimmo-

Rekisteröimätön 28.02.2010 22:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kimlahti (Viesti 646905)
Mulla on XJ Cherokeessa kummassakin perässä truetracit ja kyllä ne on ihan toimivan tuntuiset olleet ja helpot käyttää. ;) Vaatii tosiaan hieman vastusta sinne tyhjää pyörivälle renkaalle että lukko ottaa kiinni mutta jarrua näyttämällä on siitä aina selvitty. :)

-Kimmo-

Onko sulla etuperässä kumpi, 2 vai 3 pinjoninen?, mulla ainakin etuperässä tuo 3 pinjoninen kampeaa ohjausta

kimlahti 01.03.2010 09:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 647160)
Onko sulla etuperässä kumpi, 2 vai 3 pinjoninen?, mulla ainakin etuperässä tuo 3 pinjoninen kampeaa ohjausta

3 edessä ja 2 takana muistaakseni. Taisi olla tuo luku riippuvainen akselirankenteesta. C-klipillä ei mahtunut kuin 2 pinjonia.

-Kimmo-


Sivu luotu: 08:39 (GMT +2).