Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Lehtijousen liuku (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68946)

ez-boy 15.02.2010 21:20

Lehtijousen liuku
 
Onko kukaan nähnyt tai jopa rakentanut tuollaisen? Voihan toikin toimia...

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51712

IironSika 15.02.2010 22:04

Sitä on luettu Pirates-palstaa... ;)

Rekisteröimätön 15.02.2010 22:12

Hmm... , mielenkiintoista!

AH-64D 15.02.2010 22:15

Jotenkin vaikuttais turhan "monimutkaiselta" ja kuluvaltalta normaaliin riippuun verrattuna...

Timo_L 15.02.2010 22:33

Äkkiseltään tulis mieleen että toi ainakin poistaa liian pystyssä olevien riipukkeiden aiheuttamat ongelmat. Voi toki kulua kohtuu nopeasti, mutta nopeahan tuollaiset liukupalat olisi vaihtaa. Tässä maassa tosin taatusti mallia "Ei leimalle" :D

..siinä muuten vissiin rakennetaan XJ:n takapäätä, vai näenkö ihan väärin? Jokseenkin samantyyliset alanurkat pitäisi ittelle vääntää tohon Cherokeehen, kunhan aika ja energia riittää.

Bj Andy 15.02.2010 22:45

Ainakin vanhoissa kuorma-autoissa mm.Ford F-600 oli vastaava periaate eli jousen toinen pää vaan liukuu kolossaan.

Joka tapauksessa vaikuttaa pyörän uudelleen keksimiseltä,sillä sillä riipukkeella saadaan myös halutessa progressiivisuutta joustoon.

Rompe1 15.02.2010 22:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 643053)
Ainakin vanhoissa kuorma-autoissa mm.Ford F-600 oli vastaava periaate eli jousen toinen pää vaan liukuu kolossaan.

Joka tapauksessa vaikuttaa pyörän uudelleen keksimiseltä,sillä sillä riipukkeella saadaan myös halutessa progressiivisuutta joustoon.

Muistat ihan oikein, ja ajo-ominaisuudet on kyl hyvät... Sen perusteella voin kyl suositella...:)

Yölento 15.02.2010 22:52

Muutamissa kevytperävaunuissa käytetään kans samaa systeemiä.

-Jarkko- 15.02.2010 22:57

Jaahas... Sitten kun laittaa vielä saranan kiskon toiseen päähän niin alkaa ulosjousto riittämään, riippuen tietysti kuinka pitkän kiskon ilkeää auton alle liimata...:D

stoni 16.02.2010 16:13

f-ryhmän eskoissa ne tekee liukuvan lehtijousen...tosin sen takia ettei ahista joustoissa niin paljon ku nehän käyttää kynä tolppia..

Gravedigger 16.02.2010 16:34

Uudemmissa volvon telinosto peleissä. Liukuu vetävän aselin lehtijousi takapäästään.

Rekisteröimätön 16.02.2010 19:55

Sisu A45:sissa on lehtien takapäät liukuvat,toimii varsinkin kun heittää alkuperäiset jouset helvettiin,ja parabelit tilalle!

-wj- 16.02.2010 22:03

Eikös tuo nailoni osa olisi järkevämpi tehdä kuulalaakerilla? Muutama kymppi välystä niin ei väliä jää nimeksikään. Kestäisi huomattavasti pitempään.
Ja mikä estää tuohon liukuun tehdä hieman kaarevuutta niin saadaan sitä progressivisuutta ;)

karvanoppa 17.02.2010 16:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -wj- (Viesti 643353)
Eikös tuo nailoni osa olisi järkevämpi tehdä kuulalaakerilla? Muutama kymppi välystä niin ei väliä jää nimeksikään. Kestäisi huomattavasti pitempään.
Ja mikä estää tuohon liukuun tehdä hieman kaarevuutta niin saadaan sitä progressivisuutta ;)

Saattaa vaan ajan saatossa kerätä likaa / jämähtää. Toki kuluuhan tuo nailonikin jos hiekkaa sun muuta välii menee.

young n dum 17.02.2010 21:27

laakerit
 
amerikan veijot on tollasia liukuja laittanu ainaki joskus noihi aavikko autohi mis risukeula ja lehet takan. niis oli just kuulalaakerit

Eskimo 17.02.2010 22:06

Lepääkö tuo systeemi kokonaan noiden nailoninappuloiden varassa? Aika pieneltä ja kapealta tuo nappula näyttää. Pikkasen kun kulahtaa niin putoo pois urista.

Itte laittasin isot rikat nailonin molemmin puolin jos nailoninamikka sattuu rikkoontumaan niin pysyis jousen pää rungon sisässä.


Sivu luotu: 13:40 (GMT +2).