Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Pakkaslumi perkule (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68849)

rhm 13.02.2010 10:55

Pakkaslumi perkule
 
Onko muut törmänny tän pitkän pakkasjakson ja pölyävän pakkaslumen aiheuttamiin ongelmiin autoissa?

Vaimoke ei päässy viikolla töihin yhtenä päivänä, kun sen lämppärin puhallin ei lähteny pyörimään ja sit ku se lähti, niin piti järkyttävän metelin. Purin sen pois ja sisällä oli jäätä vaikka kuinka paljon.

Tänä aamuna pikku veli tuli poikkeen hätääntyneenä, kun sen lämppäri piti kamalaa meteliä. Se on kaupannu pitkään autoonsa ja tänään on tulossa joku katsoon sitä 600 km päästä. Purettiin sekin ja jäätä oli sielläkin niin maan pirusti.. Mut saatiin onneks sekin pienellä pelaamaan..

Eipä ole aiemmin tällaisiin ongelmiin törmänny. Omassa autossa kans aina lumisateen jälkeen menee lunta kennolle, kun lähtiessä pöllähtää lunta ja vetää kaikki lasit hetkeks huuruun. Ei oo onneks VIELÄ jäätyny. Tulee kyllä ajettua pisempää matkaa, et ehtii sit sulaanki vähän.

FinnDRZ 13.02.2010 11:00

Mun pitäisi avata koreanihmeen lämppäri, välillä rutisee hitosti, välillä ei jaksa käynnistyä ennenkun antaa lumiharjalla iskua...

Gravedigger 13.02.2010 12:29

Ainut ongelma tuli micrassa kun niveliin pakkas lunta pitkällä matkalla. Puhallin ja muut toiminut hyvin.

Kelju.K 13.02.2010 15:13

Meidän Astro alkoi kans oireileen pari päivää sitten ja nyt lämppäri vaatii aina tärskyn ennenkuin lähtee puhaltaan. mitään sivuääniä ei tosin ole kuulunut.
Hiiliongelma tuli ensiksi mieleen mutta jospa se olisikin toi. Täytynee laittaa ensin auto pariksi päiväksi sisälle sulamaan ja sit vasta käydä voimisteleen lämppäriä auki jollei oireet lakkaa...

rhm 13.02.2010 15:35

Kannattaa koittaa sulatella ajoissa. Tuo emännän auton puhallin oli aika lähellä, ettei palanu.. Hiukan tuoksahti jo...

mäksä 13.02.2010 16:46

lämppäri ongelmii ei oo ollu mut emännän mondeos jääty toisest takarenkaast jarru jumiin..
oli volvo ilmiö ja vanne keränny lunta niin ettei satulaa ees näkyny...:eek:
että talvi on mukavaa aikaa....:mad:

volvolet-sugga 13.02.2010 17:00

ei ole vielä onneks meillä päin saanut niin pieniä hiutaleita että menis aktiivihiilisuotimesta läpi

Jani E 13.02.2010 17:00

niin ja voihan sen auton putsata päältäpäin lumesta enne ajoon lähtöö...?
välillä näkee niitäkin että vaan pyyhkijöillä hirotaan lasiin reikä ja lähetään ajaan. silloin vetää lämppäri varmasti lumimoskaa sisäänsä!
itte tulee välillä pidettyä mattoo tai pressua cruiserin ja carinan päällä, siis lähinnä tuulilasin ja nokan päällä estämässä lasin jäätymistä ja lumensatamista ilmanottokanaviin. on paljon mukavampi ajaa kun on auto sisältäkin paljon kuivempi ja ei huurru lasit!

SauliS 13.02.2010 20:18

Ne sisäilmasuodattimet jäätyy kans. Ja sitten puhallin huutaa hädissään eikä ilma kulje..

Petek 13.02.2010 21:19

kaivurista en sitte jaksanut konepellin päällistä lumista puhdistaa... rupes ilmanputsarin valo välkkymään mut oli "tärkee" homma kesken niin eiku kuokka heiluu... kohta alko kone nikottelemaan ja eiku putsari auki... täynnä luntahan se kele oli ja vielä puoliks jäässä.

Nerd-O 13.02.2010 22:45

Ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa. Johtuu ehkä siitä että tuo auto on melkein koko ajan lämpimässä autotallissa. Yksi niistä harvoista autoista tuolla liikenteessä, mikä on koko ajan pesty, ei suolaa pinnalla ollenkaan, eikä myöskään lunta missään :) Tiedä sitten tuleeko tuo halvemmaksi säilyttää autotallissa vai käyttää ulkona lohkoa ja sisälämppäriä.

volvolet-sugga 13.02.2010 22:46

+
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SaSa (Viesti 642126)
Ne sisäilmasuodattimet jäätyy kans. Ja sitten puhallin huutaa hädissään eikä ilma kulje..

ja ihme kyllä ei ole koko talvena jäätynyt, ehkä moottorin/ohjaamon/tallin lämpö auttaa?

RuF 13.02.2010 22:47

Patikasta kärähti puhallin, tiete just ton takia :?

AVRO 13.02.2010 22:53

Ei sinänsä ongelmaa. Renapultissa moniurahihna innostui joulukuisen pyryn jäljiltä hieman vingahtelemaan kun kylätiellä oli sen verran lunta että tuli konepellinkin yli puskurin pakottamana. Kai sitä sitten tunki konehuoneeseenkin. Kosteammalla lumella olis varmaan jäänyt menemättä kokonaan...
Volvossa kerääntyy vanteiden sisäpuolelle lunta.

Muuten on kiva ajella tämmösillä keleillä.

Tojo4wd 13.02.2010 22:57

Käyttää sisäkiertoo välillä niin sillonhan se puhallin sulaa kun lämminilma kiertää kotelossa.
Meinaan jos ei välillä talliin saa sulaan.

Itsellä ei ainakaan mitään ongelmia ja ei ole tallissa käyny kosla sulamassa koko talvena.
Tottuu pian lämpöseen ja lakkaa toimimasta.:D

Ooppeli 13.02.2010 23:21

Toi opeli tekee sen tempun et jos on satanu lunta ja se pääsee sisäilman ottoon niin alta kaks sekendii ku ikkunat huurussa. Ja sit menee aikaa ennen kuin kuivaa ikkunat.

liero 13.02.2010 23:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mäksä (Viesti 642030)
lämppäri ongelmii ei oo ollu mut emännän mondeos jääty toisest takarenkaast jarru jumiin..
oli volvo ilmiö ja vanne keränny lunta niin ettei satulaa ees näkyny...:eek:
että talvi on mukavaa aikaa....:mad:

vastaavaan olen melkein törmännyt, erona on että pallosalamassa jäätyy molemmat takafillarit... prkl, ei ne rumpujarrut niin paskat olekkaan!

http://www.opelclubfinland.fi/forum/...?f=37&t=184230

Mappe 13.02.2010 23:41

Mulla tekee hiluxi kovilla pakkasilla sitä että lämmönsäätö vipu ei mene kylmän puolelle ollenkaan. Se on jotenki mekaanisesti jumissa. Heti ku pakkanen vähä hellittää saa sädettyä kylmemmälle. Isompaa probleemaa ei sit oo ollu.

Bänkster 15.02.2010 16:56

Mites se Subaru mainostaakaan lehdissä
"Ei huonoja kelejä, vain vääriä välineitä"

..tiedä sitten mitä tekemistä tuolla on Subarun kanssa... ;)

RalliJari 15.02.2010 18:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja liero (Viesti 642219)
vastaavaan olen melkein törmännyt, erona on että pallosalamassa jäätyy molemmat takafillarit... prkl, ei ne rumpujarrut niin paskat olekkaan!

Jäätyy ne rummutkin, tuli joskus etuveto corollalla todettua, kovin heikosti liikku kun molemmat takarenkaat ol jumissa ja jäinen parkkipaikka alla.

Ite topikin aiheeseen viitaten niin ei oo itellä missään autossa moista ongelmaa tullu, aina on auto pihalla ollu. Tosin aina myös kopistelen auton huolella ennen liikkeelle lähtöö. Talviautoilu on mukavaa:) Kuhan on oikee neliveto.

Rekisteröimätön 16.02.2010 19:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja volvolet-sugga (Viesti 642037)
ei ole vielä onneks meillä päin saanut niin pieniä hiutaleita että menis aktiivihiilisuotimesta läpi



Yleensä vaan nuo aktiivihiilisuodattimet/raitisilmasuodattimet on puhaltimen jälkeen. eli kyllä se lumi voi sinne silti mennä.

sisua45 16.02.2010 20:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 643252)
Yleensä vaan nuo aktiivihiilisuodattimet/raitisilmasuodattimet on puhaltimen jälkeen. eli kyllä se lumi voi sinne silti mennä.

Mm VAG-tuotteissa on suodatin ennen puhallinta.

Skaleton 16.02.2010 23:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja volvolet-sugga (Viesti 642037)
ei ole vielä onneks meillä päin saanut niin pieniä hiutaleita että menis aktiivihiilisuotimesta läpi

Onkos emakkovolvossa aktiivisiilisuodatin, no onhan volvo aina ollut kehityksen kärjessä. Vai ettet vain syöttäisi nyt meille siansaparoa

volvolet-sugga 17.02.2010 17:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Skaleton (Viesti 643396)
Onkos emakkovolvossa aktiivisiilisuodatin, no onhan volvo aina ollut kehityksen kärjessä. Vai ettet vain syöttäisi nyt meille siansaparoa

siinähän on aivan JÄRJETÖN lämmön kehitin , ja koko lämmityslaite nerokkaasti erittäin lähellä lämmönkehitintä, joten ei tule tämmösiä pikku murheita. ja lämmitys laitteen nerokastakin nerokkaampi sijoitus paljastaa myös ylimääräiset vuodot konehuoneessa etenkin jos sattuu ajamaan hiljempaa.mutta toi rouvan rassi on noin 50v uudempi ja siihen on jonkun sortin viltteri
lykätty

Skaleton 17.02.2010 18:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja volvolet-sugga (Viesti 643543)
siinähän on aivan JÄRJETÖN lämmön kehitin

No niinhän se on, ainakaan vanhan liiton Volvoissa ei pakkanen yleensä ole haitannut


Sivu luotu: 04:07 (GMT +2).