Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Katsastukseen papereita! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68806)

HUGE88 11.02.2010 10:56

Katsastukseen papereita!
 
Tarvitsen katsastusta varten (todennäköisesti) jotain papereita/dokumentteja korottavasta alustasarjasta.
Oisko kellään lainata?? TUV tai jotain..

tiipe 11.02.2010 11:08

ei tartte korotus sarjasta

HUGE88 11.02.2010 11:50

Onko varmaa tietoa? Hyvä jos ei tarvitse.
Entäs välijäähdyttimestä? Jotain dyno papereita??
Kallistuksenvakaajat?

Repro 11.02.2010 12:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HUGE88 (Viesti 641363)
Tarvitsen katsastusta varten (todennäköisesti) jotain papereita/dokumentteja korottavasta alustasarjasta.
Oisko kellään lainata?? TUV tai jotain..

Mihinköhän autoon ja mikä sarja??

HUGE88 11.02.2010 14:44

GR patrol vm 1990. Sarja on australiasta, Ultimate Ride.

Mutta jos ne kysyvät paperia, niin uskon että on melkosama mitä lappua näyttää, kunhan niistä jotain mainintaa jousista ja iskareista on. Mielellään saksankielellä, niin eivät ymmärrä sitäkään vähää..

Viipo 11.02.2010 15:48

Nii, periaatteessa pitäs olla joku kuponki josta näyttää, että valmistaja on tarkottanu kyseisen sarjan juuri siihen automalliin. Kuitti, lähetysluettelo, jtsp. Yleensä on riittäny, että auton korkeus vaan pysyy laillisuuden rajoissa.
Välijäähdytinkin menee ihan kiltisti siellä pellin alla. Kuhan on vaan siististi asennettu, niin ei siihen kukaan jaksa puuttua. Muuten siihenkin pitäs penkittää se auto, ettei tehot oo noussu, kuska turbokonetta ei periaatteessa saa virittää ollenkaan...

Rekisteröimätön 11.02.2010 16:57

Välijäähy
 
Käsittääkse -90 malli diesel? Patrol on vähäpäästöinen ja siihen ei ilman asian mukaisia päästötodistuksia saa tehdä mitään muutoksia. Siis asentaa edes välijäähyä.

Gravedigger 11.02.2010 17:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 641446)
Käsittääkse -90 malli diesel? Patrol on vähäpäästöinen ja siihen ei ilman asian mukaisia päästötodistuksia saa tehdä mitään muutoksia. Siis asentaa edes välijäähyä.

Saa asentaa. Dieselissä ei muistaakseni tuolloin tullut vähäpäästöisyyttä. Oliskohan ollu 94 tms., kun EURO1 tuli voimaan.

Rekisteröimätön 11.02.2010 21:29

Suattaahan olla et muistan väärin mut tais olla niin et jotain -87 eteenpäin ovat vero helpotuksien takia rekisteröity vähäpäästöisiksi. Toki lain mukainen pakko tuli vasta myöhemmin. Toki jos mallisarjasta löytyy jäähyllä varustettu malli ja auto muutetaan täysin sitä vastaavaksi niin sittenhän asia on eri. En nyt just muista kuinka patrolleissa nää meni.

jv 12.02.2010 08:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 641559)
Suattaahan olla et muistan väärin mut tais olla niin et jotain -87 eteenpäin ovat vero helpotuksien takia rekisteröity vähäpäästöisiksi. Toki lain mukainen pakko tuli vasta myöhemmin. Toki jos mallisarjasta löytyy jäähyllä varustettu malli ja auto muutetaan täysin sitä vastaavaksi niin sittenhän asia on eri. En nyt just muista kuinka patrolleissa nää meni.



pötypuhetta. eivä varmasti ole vähäpäästöisiä.

verohelpotuksen on saanu P.T.O:lla eli ulosotolla ja nelivedolla.

kyllä coolerin saa leimattua 160,260 ja y60 korisiin patrolleihin pelkällä teholapulla jossa todistetaan et moottorin teho ei ole noussut yli 20% mallisarjan tehokkaimmasta. Tosin jos y60 eli "gr" on niin tuore et se on jo vähäpäästö normin mukainen niin sitte asia on eri. tämä tosin koskee vasta niin uusia y60:siä et suomessa niitä ei juurikaan ole.

tapsa4x4 12.02.2010 09:17

nippeli tietoa.y60 on saanut maailmalla coolerilla tehtaalta lähtiessä lisä varusteena joten ei periaatteessa tarvii penkki paperia jos saat dokumentin tästä. Samoitten on saanut "vanhakoppastakin coolerilla ja oon jopa nähnyt tälläisen alkuperäisen suomessa".

Gravedigger 12.02.2010 09:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 641559)
Suattaahan olla et muistan väärin mut tais olla niin et jotain -87 eteenpäin ovat vero helpotuksien takia rekisteröity vähäpäästöisiksi. Toki lain mukainen pakko tuli vasta myöhemmin. Toki jos mallisarjasta löytyy jäähyllä varustettu malli ja auto muutetaan täysin sitä vastaavaksi niin sittenhän asia on eri. En nyt just muista kuinka patrolleissa nää meni.

Ja tuo 87 vuodesta alkaen on bensiini autoilla tarvinnut olla päästötiedot, ja siihen pääsi jo ilman kattia ja vähäpäästöisyys juttuja. Eli vuoteen 91 asti bensiini autossa riittää kun laittaa yksitoimikatalysaattorin ei tarvitse muuta. DIESELISSÄ TÄTÄ EI OLE.

HUGE88 12.02.2010 09:40

Hämmentävä on tiedon paljous tietämättömän korviin...
Tämä nokivasara ainakaan EI ole vähäpäästöinen. Sehän kaiketi lukis otteessa, eikä liiemmin putkistossa ollut mitään kattiin viittaavaa.
Luuletko Tapsa että dokumentin välijäähdytin optiosta sais maahantuojalta?

Hilari 12.02.2010 10:57

hep, ei nykyään lue otteessa, eli tuo vähäpäästöisyys asia selviää kun soitat konttorille ja annat rekkarin ja käsket katsoa koneelta onko mainintaa vähäpäästöisyydestä.
jos on niin ei onnistu coolerin leimaaminen...
mutta jos ei ole niin haet teholapun, jossa tehot ei nouse 20% enempää vakioon nähden ja leimaat sen coolerin, muuten ajelet katsastamattomalla autolla... se penkitys nyt ei niin paljoa maksa...

niin ja ne dieselit sitten muuttuu -92 mallisista eteenpäin automaattisesti vähäpäästöisiksi oli mainintaa tai ei siitä otteessa...

moni dieseli on vähäpäästöinen, vaikka olisikini vanhempi kuin -92 ....

FoTo 12.02.2010 11:53

Juu, kyse ei tosiaankaan ole tästä maasturi vähen nyksestä -neliveto/PTO- vaan tuohon aikaan voimassa oleesta yleisestä vähäpäästöisyys edusta. Tuon ajan diesel toyotia on tullut useampi vastaan missä tuo vähäpäästöisyys maininta löytyy. Mutta tosiaan en tiedä kuin näissä nissaneissa asian laita on että kannattaa varmistaa.

-MaTTi- 12.02.2010 13:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HUGE88 (Viesti 641657)
Hämmentävä on tiedon paljous tietämättömän korviin...
Tämä nokivasara ainakaan EI ole vähäpäästöinen. Sehän kaiketi lukis otteessa, eikä liiemmin putkistossa ollut mitään kattiin viittaavaa.
Luuletko Tapsa että dokumentin välijäähdytin optiosta sais maahantuojalta?

Kuten jo todettu, vähäpäästöisyys ei nykyään tulostu minkään auton rek.otteelle. Ja toisekseen dieseli voi olla vähäpäästöinen, jopa Euro2-luokkaan asti ilman katalysaattoria. Mutta riippuu kovasti automallista.

Suomessa maasturit on ristitty vähäpäästöisiksi 1.7.1993 jälkeen käyttöönotetuista eteenpäin. Mutta jotkin saksantuonnit voivat olla jo vähäpäästöisiä reilusti aiemmin, bensakäyttöiset jo 80-luvun loppupuolelta alkaen. Vähäpäästöisyys-termiä harrastetaan 1.12.1988 alkaen, eli vähäpäästöiseksi Saksassa merkittyä -88 alkuvuoden peliä ei merkitä vähäpäästöiseksi täällä, mutta 12/88 käyttöönotettu jo merkittäisiin.

Ja maahantuojan tieto optio-coolerista ei auta, jos moottoriin ei asenneta juurikin samaista cooleria. Tarvikekiinakuulerilla tarvii aina tehonmittauksen.


Sivu luotu: 09:31 (GMT +2).