Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Patrollin siirtopumppu (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68747)

Jarnoh 09.02.2010 14:40

Patrollin siirtopumppu
 
Nyt kun vaihdoin hehkut Patrollia joutui edelleen starttaamaan pitkään tänä aamuna, mutta joka pytty jysähti sitten kerralla käymään, eikä auto savuttanut lainkaan.

Epäilen, että kun auto joutuu seisomaan yön yli niin se valuttaa polttoaineet takaisin tankkiin. Luin jostain keskustelusta, että siirtopumpussa pitäisi olla jonkinlainen takaiskuventtiili, jonka tulisi estää tankkiin päin valuminen. Sain myös selville foorumia selatessa, että jotkin ovat asentaneet kokonaan sähköisen pumpun. Tuleeko tässä tapauksessa vanha siirtopumppu poistaa kokonaan? Mistäs sähköiselle pumpulle otetaan sähköt, että osaa pumpata oikeaan aikaan? minkälaisilla liittimillä sähköinen pumppu liitetään polttoainelinjaan?

EDIT: Kävin äsken autoa hypistelemässä ja huomasin, että se käsipumpun korkki oli löysällä pari kierrosta. Voisiko pumppu horia sieltä ilmoja, vai mikä on sen toimintaperiaate? Kerran käynnistyttyää auto on toiminut taas moitteitta päivän.

Jarnoh 10.02.2010 21:13

Jatketaas yksinpuhelua. Kuinka tuon sammuttajan pitäisi toimia? Huomasin, että jos autoa pitää startata pidempään niin auttaa, kun käyttää virtoja pois päältä. Sen jälkeen jysähtää uusien hehkujen kanssa heti tulille. Onko mahdollista, että kylmänä sammutin saattaa joskus jäädä ikään kuin päälle.Tarkoitan, että vetääkö sammuttaja pumpun käyntiasentoon, kun virrat käännetään päälle ? Ainakin virtojen poiskäyttäminen vaikuttaa käynnistymiseen heti ja konehuoneesta on kuuluvinaan muukin, kuin hehkureleen napsaus. Voisiko se napsaus kuulua pois käyntiasentoon siirtyvästä sammuttajasta?

patroltd 10.02.2010 22:18

Tarkasta se sammuttimen vaijeri ettei takertele. Muistaakseni oli niin päin että se vetää auton sammuksiin ja jousi palauttaa käyntiasentoon.
Mulla oli huono rispaantunut/venynyt vaijeri niin sammui hitaasti ja joskus ei ollenkaan.
Jos sullakin on huono vaijeri niin ehkä jousi ei jaksa kylmänä vetää sammutinta heti pois päältä?

OPA 10.02.2010 22:36

ei kai siellä ole mitään vaijeria. sammutin moottori vetää syötöt kiinni kun sammuttaa auton. ja avaa vasta startatessa(ei vielä hehkun aikana).
Tästä en ole ihan 100 varma koska minulla yleensä ollut vaijerilla käsisammutin pirtissä. =)

tiipe 11.02.2010 01:07

33td on vaijeri ja 33sd on tanko sammutimella 24v polttoainepumppu virtalukolta ohjaus tai erillis kytkin .

ORR 11.02.2010 11:09

Patu
 
Kannattaa tsekata siihen siirtopumpuun tuleva polttoaineputki sen panjo pultin sisällä on suodatin sitä ei helpolla huomaa,oli joskus ongelmia vaikka minkälaisia sen tukkeuduttua otin sen sieltä kokonaan pois niin ongelmat loppu..

tiipe 11.02.2010 11:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ORR (Viesti 641368)
Kannattaa tsekata siihen siirtopumpuun tuleva polttoaineputki sen panjo pultin sisällä on suodatin sitä ei helpolla huomaa,oli joskus ongelmia vaikka minkälaisia sen tukkeuduttua otin sen sieltä kokonaan pois niin ongelmat loppu..

joo sinne kertyy paskaa .

Jarnoh 17.02.2010 18:37

Pitäisikö sammuttajassa olla myöskin kolmas pakkosyöttöasento kylmäkäynnistystä varten? Kuinkan se käytännössä toimii? Edelleen epäilen että auto saa seisoessa ehkä ilmoja järjestelmään. Hehkujen vaihto paransi käynnistyvyyttä, mutta edelleen jonkin verran nikottelee kylmänä. Kylmäkäynnistyksen jälkeen menee hetki, ennen kuin auto rupeaa vastaamaan kaasuun ollenkaan vaikka tallaa painaisi kuinka. Otetaanko vanha siirtopumppu kokonaan pois, jos laitetaan sähköinen pumppu vai kuinka? Minkäslaisilla liittimillä tuo sähköpumppu liitetään ja mihin se on hyvä sijoittaa konehuoneessa. Onko kenelläkään kuvaa?


Sivu luotu: 18:40 (GMT +2).