![]() |
Patrol vs Pickup
Morjens.. osaisko kokeneet nelikko miehet neuvoa autohankinnassa? Elikkä vaihtoehtoina olisi tällä hetkellä 2 nissania. 2.8ltr vm90 Patrol ml 420tkm juuri leimattu kaikinpuolin terve nelikko (Puhelimessa myyjä väitti) ja toinen vaihtoehto olisi vm 90 pickup 2.5d ml290tkm. Joka sekin hiljattain leimattu ja myyjän mukaan terve peli. Näistä patrolleistahan tuppaa mennä kansia ainakin mutta onko muita suurempia huolia ja mitä kannattaa tarkoin testailla koe-ajon aikana? Pickup:sta en ole paljoa huonoa kuullut mutta esim kovia ruostumaan ne ovat.. Jos joku viitsii vaivautua vastaamaan niin kiitoksia jo etukäteen..
|
Sanoisin että runkoa kannatta hieman tarkemmin tutkia Pickupissa. Ja mikä kone SD25 vai TD25? EDIT siis kone pickupissa
|
2 Liiteet
Liite 10647
Liite 10648 Tän verta mulla on kokemusta Nissanin pelleistä. Auto on -97 mallinen pick-up, ja ajettu 198tkm. Itellä oli patrolli, -85 eikä taas vastaavasti ollu ruosteessa. Rungot on mun näkemyksen mukaan hieman vähemmän ruosteherkkiä, kun esim. hojon runko. Riippuu tietty mihin tarkotukseen autoo meinaat, kuskaatko kamaa, mikä saa olla "taivasalla" eli ressun alla, vai vaatiiko sisätilan. Nää on taas vaan mun näkemyksiä, hyviä on Nissanit ollu ajaa ainaskin... |
Lainaus:
|
Ompa tuota td25 ilman turboa....
|
Suosittelen patrollia. Mutta jos urbaani legenda pitää paikkansa niin kansi pitää ainakin olla vaihdettuna. Alkuperäiset ovat kuulemma olleet huonoja. En tiedä että pitääkö huhu kuinka paikkaansa mutta minun patrolliin oli ainakin vaihdettu kansi ja mittarissa oli vasta 380tkm. Suorassa kuutosessa aina tuppaa olemaan tuo kansi heikoin kohta. Ajon jälkeen kun antaa lämpöjen tasaantua ennen sammuttamista niin saattaa kestää hieman kauemmin.
Omassa -90 patukassa ei ollut rungossa mitään vikaa. Kori vain meinasi kadota. Varsinkin etulokasuojat ovat katoavaa sorttia. |
Lainaus:
|
Tos pikapissa saattaa olla kumpi kone vaan mut epäilen että td25, toi td on hämännyt monia....
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Omaan patrolliin jouduin ostamaan uuden syylärin ja nyt on napalukko hajalla. Muuten ei ole ollut mitään vikaa. |
Eikös tuo king capin turbollinen kone ole sitten td25t?
|
Lainaus:
|
Koska molemmat ovat katsastettuja runkopalkkien on pakko olla ehjiä.tietysti kannattaa ajaessa kuunnella outoja ääniä ja kokeilla että neliveto pelaa kuten pitääkin ym laitteet ja tietysti katsoa pulputtaako paisarissa.pellit saattavat hävitä ympäriltä mutta nissaneihin saa mukavasti korjauspaloja.pikappi miehenä suosittelen tietysti pikappia!tavara kulkee mukavasti lavalla jos kuljetustarvetta.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Eli SD33:n pikkuveli |
En
taas ymmärrä tuota patrol 2.8 suorakutosen kansi episodia.
Ei se kansi vanhuuttaan halkeile tai mene rikki, meinaattako että olisi niin huonoa alumiinia että sen takia rikki menis? Hei, ei ne kuitenkaan ole kiinalaista ilmakupla alumiinia. Olen kuullut ja taas kuullut että ne kannet menee kun ei viitsitä jälkikäyttää, muistakaa se niin kyllä kestää vaikka miljoonan ajaa! |
Lainaus:
|
1 Liiteet
Tollasen kaivoin SD25
|
Molemmista kokemuksia.. Hommaa teknisesti hyväkuntoinen pitkä GR ja muuta se flat bed pick-upiksi. Saat molempien hyvät puolet ja pääset enimmistä ruosteista eroon myös. Piti aikoinaan toteuttaa moinen idea mutta tekemättä jäi. King cab on aika epäkiitollinen kohde jos rakentelu alkaa menemään vakavampaan suuntaan, vaikka onkin ihan ok käyttis sellaisenaan.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
no eihän 17,5l /100km ole edes suuri... jos vertaa muihin TYÖkoneisiin! Pyöräkuormaajat jne..
Joskin tämä ajamani 200km piti sisällään bobcatin vetoa n.50km. |
Lainaus:
JA laiskuudestahan olen tietysti erimieltä! Kun patrollilla ajan.. Työkalu, KYLLÄ! |
Pakko
sanoa että kun kattelin maasturia ja kävin koeajamassa monenlaista kuten hj 61, pajeroa ja patrol gr niin kyllä patrol pirteimmin liikku ja sen pohjalta valitsin patrolin(oli siin valinnassa ulkonäkökin matkassa kuten myös ajettavuus maantiellä)
Eikä tuo kulutus ole kuin 11l sataselle ja mainio ajettava maasturiksi. |
Sivu luotu: 14:41 (GMT +2). |