Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Patrol vs Pickup (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68695)

välijäähdytin 07.02.2010 21:19

Patrol vs Pickup
 
Morjens.. osaisko kokeneet nelikko miehet neuvoa autohankinnassa? Elikkä vaihtoehtoina olisi tällä hetkellä 2 nissania. 2.8ltr vm90 Patrol ml 420tkm juuri leimattu kaikinpuolin terve nelikko (Puhelimessa myyjä väitti) ja toinen vaihtoehto olisi vm 90 pickup 2.5d ml290tkm. Joka sekin hiljattain leimattu ja myyjän mukaan terve peli. Näistä patrolleistahan tuppaa mennä kansia ainakin mutta onko muita suurempia huolia ja mitä kannattaa tarkoin testailla koe-ajon aikana? Pickup:sta en ole paljoa huonoa kuullut mutta esim kovia ruostumaan ne ovat.. Jos joku viitsii vaivautua vastaamaan niin kiitoksia jo etukäteen..

Finnmerchant 07.02.2010 21:23

Sanoisin että runkoa kannatta hieman tarkemmin tutkia Pickupissa. Ja mikä kone SD25 vai TD25? EDIT siis kone pickupissa

Rompe1 07.02.2010 21:36

2 Liiteet
Liite 10647

Liite 10648

Tän verta mulla on kokemusta Nissanin pelleistä. Auto on -97 mallinen pick-up, ja ajettu 198tkm.

Itellä oli patrolli, -85 eikä taas vastaavasti ollu ruosteessa.

Rungot on mun näkemyksen mukaan hieman vähemmän ruosteherkkiä, kun esim. hojon runko.

Riippuu tietty mihin tarkotukseen autoo meinaat, kuskaatko kamaa, mikä saa olla "taivasalla" eli ressun alla, vai vaatiiko sisätilan.

Nää on taas vaan mun näkemyksiä, hyviä on Nissanit ollu ajaa ainaskin...

välijäähdytin 07.02.2010 21:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Finnmerchant (Viesti 640309)
Sanoisin että runkoa kannatta hieman tarkemmin tutkia Pickupissa. Ja mikä kone SD25 vai TD25? EDIT siis kone pickupissa

joo sd kone eli ilman turboa.

Pörö 07.02.2010 21:44

Ompa tuota td25 ilman turboa....

pastirolli 07.02.2010 21:47

Suosittelen patrollia. Mutta jos urbaani legenda pitää paikkansa niin kansi pitää ainakin olla vaihdettuna. Alkuperäiset ovat kuulemma olleet huonoja. En tiedä että pitääkö huhu kuinka paikkaansa mutta minun patrolliin oli ainakin vaihdettu kansi ja mittarissa oli vasta 380tkm. Suorassa kuutosessa aina tuppaa olemaan tuo kansi heikoin kohta. Ajon jälkeen kun antaa lämpöjen tasaantua ennen sammuttamista niin saattaa kestää hieman kauemmin.

Omassa -90 patukassa ei ollut rungossa mitään vikaa. Kori vain meinasi kadota. Varsinkin etulokasuojat ovat katoavaa sorttia.

välijäähdytin 07.02.2010 21:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pörö (Viesti 640324)
Ompa tuota td25 ilman turboa....

taisin seata koneet keskenään.. :) no vaparikone kuitenkin..

Pörö 07.02.2010 21:50

Tos pikapissa saattaa olla kumpi kone vaan mut epäilen että td25, toi td on hämännyt monia....

välijäähdytin 07.02.2010 21:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli (Viesti 640326)
Suosittelen patrollia. Mutta jos urbaani legenda pitää paikkansa niin kansi pitää ainakin olla vaihdettuna. Alkuperäiset ovat kuulemma olleet huonoja. En tiedä että pitääkö huhu kuinka paikkaansa mutta minun patrolliin oli ainakin vaihdettu kansi ja mittarissa oli vasta 380tkm. Suorassa kuutosessa aina tuppaa olemaan tuo kansi heikoin kohta. Ajon jälkeen kun antaa lämpöjen tasaantua ennen sammuttamista niin saattaa kestää hieman kauemmin.

Omassa -90 patukassa ei ollut rungossa mitään vikaa. Kori vain meinasi kadota. Varsinkin etulokasuojat ovat katoavaa sorttia.

Ainahan se on riski ostaa vanhaa autoa mutta ei silti huvittaisi ensitöikseen aloittaa konetta purkimaan.. :) vähän tuo ajomääräkin on suuri kun kone kuitenkin vain 2.8 ja oliko se 85kw. meneekö alle 11l 100km?

pastirolli 07.02.2010 21:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja välijäähdytin (Viesti 640334)
Ainahan se on riski ostaa vanhaa autoa mutta ei silti huvittaisi ensitöikseen aloittaa konetta purkimaan.. :) vähän tuo ajomääräkin on suuri kun kone kuitenkin vain 2.8 ja oliko se 85kw. meneekö alle 11l 100km?

Eihän sillä ole vielä ajettu mitään. Jos huollot on tehty ajallaan niin kone on kunnossa. Kulutuksesta en tiedä koska omaa patrollia oli ruuvattua ja alla velloivat 35" mutiaiset. Kyllä sille ainakin soppa maistui mutta metsän puolella pääsi hyvin. :p

Omaan patrolliin jouduin ostamaan uuden syylärin ja nyt on napalukko hajalla. Muuten ei ole ollut mitään vikaa.

Pertsi 07.02.2010 22:02

Eikös tuo king capin turbollinen kone ole sitten td25t?

välijäähdytin 07.02.2010 23:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli (Viesti 640337)
Eihän sillä ole vielä ajettu mitään. Jos huollot on tehty ajallaan niin kone on kunnossa. Kulutuksesta en tiedä koska omaa patrollia oli ruuvattua ja alla velloivat 35" mutiaiset. Kyllä sille ainakin soppa maistui mutta metsän puolella pääsi hyvin. :p

Omaan patrolliin jouduin ostamaan uuden syylärin ja nyt on napalukko hajalla. Muuten ei ole ollut mitään vikaa.

Juu.. Täytyy nyt tuumailla ja harkita näitä autoja. Torstaina meen katsomaan patrollia elikkä sen kunto selviää silloin.. :) Lisääkin saa porukka kommentoida ja kiittelen jo näistäkin vastauksista!

reissumies37 08.02.2010 00:09

Koska molemmat ovat katsastettuja runkopalkkien on pakko olla ehjiä.tietysti kannattaa ajaessa kuunnella outoja ääniä ja kokeilla että neliveto pelaa kuten pitääkin ym laitteet ja tietysti katsoa pulputtaako paisarissa.pellit saattavat hävitä ympäriltä mutta nissaneihin saa mukavasti korjauspaloja.pikappi miehenä suosittelen tietysti pikappia!tavara kulkee mukavasti lavalla jos kuljetustarvetta.

patroltd 08.02.2010 21:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja välijäähdytin (Viesti 640369)
Juu.. Täytyy nyt tuumailla ja harkita näitä autoja. Torstaina meen katsomaan patrollia elikkä sen kunto selviää silloin.. :) Lisääkin saa porukka kommentoida ja kiittelen jo näistäkin vastauksista!

Kun ajat ahdetulla kutosella ja sen jälkeen hyppäät vapari neloseen niin valinta todennäköisesti helpottuu:)

Gravedigger 08.02.2010 21:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pörö (Viesti 640333)
Tos pikapissa saattaa olla kumpi kone vaan mut epäilen että td25, toi td on hämännyt monia....

Juu Td on läpivirtaavalla kannella ja ketjulla. Ja Sd tais olla remmillä ja ristiinvirtaava. Ja tosiaan Td25T tais olla ahdettu. Varmaksi en sano, kun ei ole pitkään aikaan ollu nissan dieseliä, mutta näin muistaisin.

Pörö 09.02.2010 09:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gravedigger (Viesti 640584)
Juu Td on läpivirtaavalla kannella ja ketjulla. Ja Sd tais olla remmillä ja ristiinvirtaava. Ja tosiaan Td25T tais olla ahdettu. Varmaksi en sano, kun ei ole pitkään aikaan ollu nissan dieseliä, mutta näin muistaisin.

Olettaisin että SD on myös rattaalla, en muista varmaksi mutta se on kuitenkin monelta osalta kuin 4-pyttynen kutonen :D

Eli SD33:n pikkuveli

Rekisteröimätön 09.02.2010 17:53

En
 
taas ymmärrä tuota patrol 2.8 suorakutosen kansi episodia.
Ei se kansi vanhuuttaan halkeile tai mene rikki, meinaattako että olisi niin huonoa alumiinia että sen takia rikki menis? Hei, ei ne kuitenkaan ole kiinalaista ilmakupla alumiinia.
Olen kuullut ja taas kuullut että ne kannet menee kun ei viitsitä jälkikäyttää, muistakaa se niin kyllä kestää vaikka miljoonan ajaa!

Nippan 09.02.2010 18:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gravedigger (Viesti 640584)
Juu Td on läpivirtaavalla kannella ja ketjulla. Ja Sd tais olla remmillä ja ristiinvirtaava. Ja tosiaan Td25T tais olla ahdettu. Varmaksi en sano, kun ei ole pitkään aikaan ollu nissan dieseliä, mutta näin muistaisin.

Muistit pikkasen vikkaan, TD on läpivirtaavalla ja rataskone... SD:stä en tiedä ku en oo purkanu mutta se tais olla ketjukone, siis jakopäistään... ja turbolla varustettu on TD25T tai TI kummin vain...:D

Pörö 09.02.2010 19:21

1 Liiteet
Tollasen kaivoin SD25

SauliS 09.02.2010 20:04

Molemmista kokemuksia.. Hommaa teknisesti hyväkuntoinen pitkä GR ja muuta se flat bed pick-upiksi. Saat molempien hyvät puolet ja pääset enimmistä ruosteista eroon myös. Piti aikoinaan toteuttaa moinen idea mutta tekemättä jäi. King cab on aika epäkiitollinen kohde jos rakentelu alkaa menemään vakavampaan suuntaan, vaikka onkin ihan ok käyttis sellaisenaan.

HUGE88 11.02.2010 13:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja välijäähdytin (Viesti 640334)
Ainahan se on riski ostaa vanhaa autoa mutta ei silti huvittaisi ensitöikseen aloittaa konetta purkimaan.. :) vähän tuo ajomääräkin on suuri kun kone kuitenkin vain 2.8 ja oliko se 85kw. meneekö alle 11l 100km?

Tarkistin oman patrollin kulutuksen. Tankki piripintaan, 200km ajoa ja tankille, meni 35 litraa.....

Gravedigger 11.02.2010 14:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HUGE88 (Viesti 641405)
Tarkistin oman patrollin kulutuksen. Tankki piripintaan, 200km ajoa ja tankille, meni 35 litraa.....

Vanhassa TM:ssä oli joskus pajero, Hdj ja 2,8td patrol. Ja siinäkin patrollin kulutus oli joukon suurin Ja taisi olla laiskin ja työkalumaisin.

HUGE88 11.02.2010 14:39

no eihän 17,5l /100km ole edes suuri... jos vertaa muihin TYÖkoneisiin! Pyöräkuormaajat jne..
Joskin tämä ajamani 200km piti sisällään bobcatin vetoa n.50km.

HUGE88 11.02.2010 14:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gravedigger (Viesti 641412)
Vanhassa TM:ssä oli joskus pajero, Hdj ja 2,8td patrol. Ja siinäkin patrollin kulutus oli joukon suurin Ja taisi olla laiskin ja työkalumaisin.


JA laiskuudestahan olen tietysti erimieltä! Kun patrollilla ajan.. Työkalu, KYLLÄ!

Grr 11.02.2010 20:01

Pakko
 
sanoa että kun kattelin maasturia ja kävin koeajamassa monenlaista kuten hj 61, pajeroa ja patrol gr niin kyllä patrol pirteimmin liikku ja sen pohjalta valitsin patrolin(oli siin valinnassa ulkonäkökin matkassa kuten myös ajettavuus maantiellä)
Eikä tuo kulutus ole kuin 11l sataselle ja mainio ajettava maasturiksi.


Sivu luotu: 14:41 (GMT +2).