Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Vuosimallit 1968-1982 (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   68 vette (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=6865)

Fisu 27.11.2004 11:26

68 vette
 
Löytyykö tästä maasta sellaista lasikuituleipuria joka osaa taikoa ecklerlevitysflippikeularaiskauksen kohteeksi joutuneen ammeen enempi tehtaan asuun ? Ja kuinka helposti löytyy kuituosaa (keula, pyöränaukot etc) ja luukkulamppusettiä 68 vetteen - ja onko kuinka hintavaa hupia - no auton harrastaminen on aina,,
En ole aiemmin vetteen tutustunut, mutta GM:n fbody ja moparit on kyllä tulleet tutuksi.


tpe 29.11.2004 08:31

Leipureita löytyy varmasti, myös valmiita osia.

Alla yksi esimerkki ecklerin nettisivuilta.

voi olla jopa halvempaa tilata uudet osat kun alkaa korjaamaan vanhoja.
riippuu lähtökohdasta ja siitä paljonko pystyy tekemään itse.

http://www.ecklers.com/product.asp?p...50AXDW5HAHDJQB

Terv. Tomppa


Rausku 29.11.2004 11:01

Kiitos linkistä, kaikkea näyttäisi saavan. Onko jotain sellaista mitä ei löydy / maksaa titaania ?
Olen neuvotellut 67 avofirebird 400sen vaihdosta tällaiseen :

http://www.nettiauto.com/viewVehicle..._car=188325&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?id_vehicle_type=@id_make=11@id_m odel=141@id_car_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@sear ch=Etsi


tpe 29.11.2004 11:29

Melkein kaikkea löytyy, mutta riippuen tavoitteestasi niin kalliiksi tulee jos meinaa saattaa tuon valkoisen takaisin tehtaan asuun.





Rausku 29.11.2004 13:35

Joo, hintapyynti tuntus olevan hieman yläkanttiin kun laskeskelin että pelkkiin koripaneleihin ja ajovalomekanismeihin uppoo n. 4-5k€ + työt + maalaus + kaikki muu päivitys mitä ei vielä pysty edes arvioimaan. Taala/euro-kurssi kun jatkanee suotuisaa kehitystä amerikka-autoharrastuksen kannalta, niin tuontipeli vaikuttaa kohta kiinnostavammalta.


KTM 29.11.2004 13:44

Eihän tuo pahalta näytä, mutta kyllä hintaa kertyy kun palauttaa alkuperäiseen asuun. Keula kannattaa ottaa koko palana eli $679, konepeitto $550, lamppumekanismit $1500, alipainekellot $ 90/kpl + muuta hilpettä päälle. Keula olisi aika lailla kuosissa tuolla ponnistuksella. Perään uudet kaaret maksaa muistaakseni äkkiä asennettuna 700 - 800 Eur.

Kaiken tämän päälle maalaus ja muu viimeistely, niin ollaan 25-30k Eur autossa. Jos raisu ulkonäkö ei haittaa, niin voihan sitä tuossakin kuosissa ajella.


Rausku 29.11.2004 14:38

Hieman villin näköinen veistos omaan makuuni mutta alkuun sillä pääsee. Mistä KTM sait nuo osahinnat ? Tuntu olevan vähän halvempia kun mitä itse sain selviteltyä


KTM 30.11.2004 08:50

Lainaus:

quote:
Hieman villin näköinen veistos omaan makuuni mutta alkuun sillä pääsee. Mistä KTM sait nuo osahinnat ? Tuntu olevan vähän halvempia kun mitä itse sain selviteltyä


Nappasin ne täältä http://www.corvettecentral.com/ . Tietysti pitää ottaa huomioon myös isojen osien kova rahtikulu. Uskottavasti valmiin auton hinta-arvio kattaa aika hyvin kaikki kulut.


Rausku 30.11.2004 15:57

kiitos vinkeistä ja linkeistä. isolohko tuollainen on ollut toiveissa ja hieman tuoreempi vm, vaan eipä ole tullut vastaan - tuossa 68ssa on kuulemma joitain lastentauteja(mm.sähköongelmia, huonot penkit). Lienee kuitenkin ajettavuudeltaan pikkulohko parempi ?
Onko kokemuksia osatoimittajista (eckler, corvettecentral), ovatko luotettavia ja osat minkä laatuisia ?


KTM 30.11.2004 20:21

Lainaus:

quote:
kiitos vinkeistä ja linkeistä. isolohko tuollainen on ollut toiveissa ja hieman tuoreempi vm, vaan eipä ole tullut vastaan - tuossa 68ssa on kuulemma joitain lastentauteja(mm.sähköongelmia, huonot penkit). Lienee kuitenkin ajettavuudeltaan pikkulohko parempi ?
Onko kokemuksia osatoimittajista (eckler, corvettecentral), ovatko luotettavia ja osat minkä laatuisia ?


´68:ssa oli näitä suunnittelun kukkasia, eli kapea hartiatila, liian suuri ratti ja vähän sähköongelmaa. Viime kesä tuli ajeltua avomallisella ´69 tri-power isolohkolla ja tunnelmat on selkeät: pieni keulapaino ei haittaa pätkääkään verrattuna siihen huimmaan vääntöön ja voimaan.

Viimeksi olen tilannut tavaraa Corvette Centralista ja Eckleriltä varmaan 1995. Sen jälkeen en ole jaksanut värkätä vaan olen ottanut tavarat suosiolla Jakelta FinnVettestä.


pirre 01.12.2004 18:26

Juuri menneellä viikolla tuli Corvette Centralista lähetys, 1,5 viikkoa tilauksesta kotiovelle (UPS). Kaikki osat oli juuri niitä mitä pitikin.


Rausku 01.12.2004 19:16

Isolohkon pauhusta vääntöineen olen nautiskellut paljon,,mutta manuaalisesti käskettävä kiree pikkulohko Vette ei vaikuta hassummalta vaihdolta. Kun noita osiakin kuulostas saavan sujuvasti ja kohtuu hintaan niin tuossa projektissa on kyllä ainesta. Riippunee nyt siitä kuinka innokkaasti myyjä haluaa vaihdokkina orggis 400 avobirdin.


KTM 03.12.2004 18:54

Lainaus:

quote:
Isolohkon pauhusta vääntöineen olen nautiskellut paljon,,mutta manuaalisesti käskettävä kiree pikkulohko Vette ei vaikuta hassummalta vaihdolta. Kun noita osiakin kuulostas saavan sujuvasti ja kohtuu hintaan niin tuossa projektissa on kyllä ainesta. Riippunee nyt siitä kuinka innokkaasti myyjä haluaa vaihdokkina orggis 400 avobirdin.


Kiree manuaalisesti käskettävä sb Vette on ok, mutta manuaalisesti käskettävä BB Vette ei sekään mitenkään huono valinta ole. SB:llä ja manuaalilla oli ajotyyli normaalisti 1, 2 ja 4, mutta BB:llä manuaalilla sama homma hoituu 1:nen ja sitten voikin heittää nelosen kehiin. Kovemmin käskiessä muut vaihteet tulevat tarpeelliseksi.

Onko sinulla kuvia tuosta avo Firebirdistä?


Rausku 07.12.2004 12:13

[quote]quote:
Lainaus:

Isolohkon pauhusta vääntöineen olen nautiskellut paljon,,mutta manuaalisesti käskettävä kiree pikkulohko Vette ei vaikuta hassummalta vaihdolta. Kun noita osiakin kuulostas saavan sujuvasti ja kohtuu hintaan niin tuossa projektissa on kyllä ainesta. Riippunee nyt siitä kuinka innokkaasti myyjä haluaa vaihdokkina orggis 400 avobirdin.


Kiree manuaalisesti käskettävä sb Vette on ok, mutta manuaalisesti käskettävä BB Vette ei sekään mitenkään huono valinta ole. SB:llä ja manuaalilla oli ajotyyli normaalisti 1, 2 ja 4, mutta BB:llä manuaalilla sama homma hoituu 1:nen ja sitten voikin heittää nelosen kehiin. Kovemmin käskiessä muut vaihteet tulevat tarpeelliseksi.

Onko sinulla kuvia tuosta avo Firebirdistä?

Kiinnostaa Firebird?Ostajakandidaatille voin lähettää kuvia. Laita sähköpostiosoite niin kuva tulee.



Sivu luotu: 18:45 (GMT +2).