![]() |
Suzuki sj410 offi projekti
Elikkäs tuli tossa hommattua kans suikka taloon ja siit pitäis nyt alkaa värkkäämään jotain mehtä peliä. Mätää näyttäis olevan ainaki omiks tarpeiks (voin lahjottaa jos joku tarvii:)), ja kuvia laittelen kunhan saan räpsittyä.
Ja jonkin asteinen suunnitelma kytee jossain takaraivon perukoilla elikkäs tulossa olis -Soa tai ehkä jopa kierteet -Jakiksen välitys -ja kaikkee mitä pieneen hulluun mieleen juolahtaa Niin ja jos jollain sattuis olemaan ehjää kantta tai koko moottoria niin voipii tarjota. Jatketaan tarinaa kuhan saadaan jotakin aikaseks. |
Tervetuloa vaan. Myyntiosastolla näyttäis olevan suzuki osia hyvin tarjolla. Mielestäni varaosia löytyy myös hyvin ihan varaosa liikkeistä (laakerit, tiivistet). http://forums.offipalsta.com/showthr...ghlight=suzuki
|
Juu kyl se on tiedos et varaosia löytyy myt pohdinnan alla on et ehjäänlö ton suizan oman padan vai istutanko fordin 1.6 ohc moottorin.
|
Kiitokset Sakari65:lle Kannen ja nokan myymisestä, jos sitä nyt sais vaikka rojektia nytkäytettyä etiä päin.
|
Noniin viimeinkin sai jotain aikaseksi ja kasattua sussun moottorin sekä räjäytettyä sen tulille. Sitten pitäis alotella se loputtomalta vaikuttava hitsuu rojekti.
|
laitas kuvia suzukista niin nähään minkälainen kone on kyseessä
|
kuvia tulee jahka saan kameran lainaan, ku ei oo viel omaa kerenny ostamaan mut eiköhän niit viikonlopun aikana ilmaannu
|
ja tuopolle kyssäri. Että onkos nuo teikäläisen profiilissa näkyvät ohjauspalikat jotain hig-steer hipo palikoita mitkä on jalostettu noista mersun varsista? Vois meinaa itteeki kiinnostaa samanmoiset palikat
|
Jotain saatu aikaseks etupuskuri lens kuubaan ja lattian hitsausta aloteltu sekä kuskin helmapalkki löys jo pakkansa.
No nyt olis kuvia tuol profiilissa, ku en osaa laittaa niit tohon suoraan näkymään. |
Ois tarkotuksena tehä noista hi-steer varret, menee lievällä sovittelulla jarrusatulan kiinnikeisiin. tossa mersun ohjausvarressa reikien väli on 1mm suurempi, pallovivelen reikää luultavasti joutuu suurentaan ja rraidetankoa joutuu luultavasti jatkamaan jos ei tangossa säätö riitä. leimalle ois tarkotus noitten kans mennä, saa nähdä miten käy. muuta ongelmaa ei oo paitsi tuo raidetangon jatkaminen ei oo laillista
Voin ottaa kuvia jos tarvii |
kyllähän kuvat kelpaa jo sitä suunnittelis itelle vähän samantyylisiä jossain vaihees
|
mulla löytyis yhet ylimääräset varret niin ne vois olla myynnissä sopivaan hintaan
|
Vihdoinkin jatkuu
Elikkäs kadonnut motivaatio löytönyt tiensä takaisin korvien väliin. Suurin osa mätä hommista olkaa olla takanapäin ja nyt pitäis alottaa kierrejousien suunnittelua etupäähän, taakse tulee aluksi varmaankin soa. Renkaiks tuli nyt 30*9,5*15 fediman siroccot. Kuvia tulee mahdollisesti kuluvan viikon aikana, että ei tarvi niitä hätäillä.
|
ninku jo sanoin niin SOA
|
Tuolla rohviilissa olis kuvia. Tarvii paremmal ajal opetella laittamaan ne tohon suoraan näkyville
|
Lainaus:
|
Se ohjaus homma on juurikin se syy miksi kierrejousitus olis erittäin hyvä vaihtoehto.
|
Jos vaan on viitseliäisyyttä, aikaa, osia ja rahaa, ni ilman muuta vieterit. Tän kokosessa kikottimessa paremmat niin lyhyessä ja pitkässä juoksussa. Jossain vaiheessa kuitenkin alkaa tekeen mieli, ni miks tee suoraan ilman välivaiheita. Toteutus tapojakin on monia. :rolleyes:
|
Kyl noi vieterit kuumottaa jonkin verran. Mutta minkä vehkeen jousilla se pitäis toteuttaa? Yhdet taunuksen takajouset olis olemassa, mutta vähän mietityttää niiden jäykkyys vai meneekö se vaan että keksi ja kokeile. Ehdotuksia voi heitellä ihan vapaasti.
|
Jousi ehdotuksia??
Herätelläämpä tätkin välillä. Jakolaatikko on saanut uudet välitykset sisuksiinsa ja takaperään on tehty kymppi kemppi. Seuraavaksi olis suunnitelmissa päivittää alusta kohdilleen ens kesän rientoihin. Eli kierrejousitus tulee nyt aluksi varmaan vaan etupäähän, riippuen tilin saldosta ja rakentelu ajan riittävyydestä. Elikkäs minkäs laitteen jousia on muut käyttäny???
|
Moottori särki...
Nyt olis TAAS nokka leikannut kiinni perkele!! Eli teemme suzukin koneesta verkon painon ja laitetaan todennäkösesti volkkarin dielsel tekniikkaa pellin alle. Jos jollain siis sattuu olemaan ylimääräinen 1,6 tai 1,9 volkkarin tiisseli niin voipii tarjota...
|
Lainaus:
|
Liian piukalle säädetty jakoremmi lienee yksi syy leikkaamiseen. Onko ketään asennuttanut suzukin leikanneeseen kanteen jonkun muun moottorin liukulaakereita ?
|
Ite lottoisin et valmiiks väljä kone ja huono öljypumppu, ku sai olla lämpysenä aikas paljon kierroksia koneessa et oli ees 2bar öljynpineet. Öljyinä castrolin synteettiset 5w-40
|
Ainakin pikkulohkossa kanteen menevät öljykanavat ovat aika pienet. Yhdistelmä kulunut öljypumppu + tahmeat öljyt + talvi = voitelu ei pelaa. Moni on suurentanut noita öljykanavia, tosin ei saa suurentaa liikaa. Ja tietysti öljypumppu on halpa vaihtaa uuteen. Omassa suikassa aikanaan meni nokka-akseli vaihtoon, oli sen verran jo kulunut. Ja siis noita kanavia koneistettiin vähän isommaksi ja uusi öljypumppu.
|
Sivu luotu: 21:10 (GMT +2). |