![]() |
PINJONIN MOMENTTI?
-91 läjä ja etuperään laittanu kaikki uusiksi niin paljonko on momentti sille pinjonin mutterille?koitin kyllä söörtsiä muttei oikeen selketä vastausta löytyny ja kiitosta jo etukäteen!!!
|
Eikös käytetyllä ja uudella krymppiholkilla ole eri kiristysmometti?
Varmaankin korjaamokäsikirjasta löytyy:) |
Eihän se pelkkä momentti, vaan myös että saavutat tietyn esijännityksen pinionin laakereille, n. 10 in/lb. Jos sulla on krymppi, niin se momentti piisaa mikä riittää painamaan krymppiä kasaan+ruuvilukite. Jos kiintee väliholkki, niin laita niin tiukalle että ottasuonet pullistelee+ruuvilukite.
|
siis uusi on myös toi rymppiholkki!ja ei ole korjaamokäsikirjaa tähän hätään niin sillä aattelin jos joku tietäis!!
toiki tieto olis ihan hyvä siis toi esijännite olis nimittäin helppo prässissä painaa ennen laipan ja mutterin laittoa. |
niin siis se ohjeellinen esijännite arvo on n. 10in/lb, eli voima jonka pinion ottaa ennenkuin pyörähtää. Ei se mutterin momentti ole tärkeä, kuhan pysyy kiinni. Tärkeämpi arvo on toi esijännite perän/laakereiden eliniän kannalta.
|
ok!
|
Lainaus:
Kiristetään krymppiholkkia siihen asti että tarvitaan tämä pieni voimaa pyörittämiseen. Sillon kireys on sopiva. Tai mitense nyt oli. |
Löytyykö tuolta sivun lopusta tarvittavaa tietoa?
http://www.telemail.fi/sampankotisivut/TechCar.html |
asia kunnossa!!
|
Sivu luotu: 03:49 (GMT +2). |