Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Tyhjäkäynti ongelma volvossa! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68343)

zampy 29.01.2010 16:31

Tyhjäkäynti ongelma volvossa!
 
Laitettaan nyt tännekin kysymys ku ei volvolandian voorumilta oikeen tunnu apuja löytyvän.

Elikkä Volvo s40 -97 2.0 ei käy tyhjäkäyntiä kylmänä, mut kun kone lämpiää niin jo rupeaa käymään ja käy ihan ok.
Onkohan näissä jonkinlainen kylmäkäynnistys juttu ja kuinkakohan mahtaa toimia?
Innolla odottelen neuvoja. ;)

JiiPee 29.01.2010 17:29

Todennäköisesti joku (lämpötila?)anturi antaa harhaanjohtavia tietoja ruiskun tietokoneelle. Jonkin anturin vika, johto irti liittimestä, johto hankautunut rikki ja vetää maihin jostakin, johto poikki eristeen sisältä jne. jne. Paljon mahdollisuuksia, mutta todennäköisesti sähkövika anturipuolella. Ei saa tarpeeksi soppaa kylmänä tai sytkä on sen verran paljon pielessä, että köhii siksi sammuksiin pienillä kierroksilla.

SauliS 29.01.2010 18:31

Miten nopeasti tyhjäkäynti löytyy?

Voi olla lämpöanturi, voi olla impulssianturi, tai sitten kone on vaan niin harva (venttiilit?) että ei jaksa käydä tyhjää kylmänä. Eli omatoimisesti voit mitata puristuspaineet, jos ok niin vikakoodin lukuun (merkkiliikkeeseen)

HV 29.01.2010 19:04

melkovarmasti joku anturi vika, lambda ehkä. mutta voipi olla tyhjäkäyntimoottori, ilmamassamittari ymym.

SauliS 29.01.2010 19:20

Lambda-vika sytyttäisi vikavalon. Ilmeisesti mitään ylimääräistä ei kuitenkaan taulussa pala? Tuossa on sen verran vanhanaikainen itsediagnoosijärjestelmä että läheskään kaikki viat ei valoa sytytä

zampy 29.01.2010 20:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SaSa (Viesti 637576)
Miten nopeasti tyhjäkäynti löytyy?

Voi olla lämpöanturi, voi olla impulssianturi, tai sitten kone on vaan niin harva (venttiilit?) että ei jaksa käydä tyhjää kylmänä. Eli omatoimisesti voit mitata puristuspaineet, jos ok niin vikakoodin lukuun (merkkiliikkeeseen)


Tyhjäkäynti löytyy ku tovin moottoria käyttää (en nyt mitään aikaa pysty sanoon), mutta kun vähän lämpömittari nousee niin alkaa käymään tyhjäkäyntiä mut aluksi huonosti. Lämmettyään käy hyvin.

Tyhjäkäyntimoottori on putsattu moneen otteeseen ja se pitäis olla kunnos.

Lambda-anturi vaihdettiin viime syksynä.

Auto katsastettiin "viallisena" ja pakokaasuarvoista meni läpi.

Vika ilmaantui näillä kovilla pakkasilla.

HV 29.01.2010 22:57

oliko uusi lambda alkuperäinen kun vaihdoit ? volvoissa ei toimi kuin alkuperäiset lambdat ja muut alkuperäisosat jotka maksaa ihan vitusti... kaasuläpän asentotunnistin voi olla kans...

vitustako näistä vasenkätisistä tietää, ite tappelin viimekesänä oman auton (s70) kans kun oli ongelmaa käynnin kanssa, loppujen lopuksi vika oli ilmamassamittarissa (eikä sekään maksanu ku 250e) lambdojakin tuli muutama vaihdettua ja vianhakulaitekkin tuli ostettua. Ja mitä tästä opin, ÄLÄ IKINÄ ENÄÄ OSTA VOLVOA

ja toi volvolandia vasta homojen paikka onkin

zampy 30.01.2010 14:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HV (Viesti 637683)
oliko uusi lambda alkuperäinen kun vaihdoit ? volvoissa ei toimi kuin alkuperäiset lambdat ja muut alkuperäisosat jotka maksaa ihan vitusti... kaasuläpän asentotunnistin voi olla kans...

vitustako näistä vasenkätisistä tietää, ite tappelin viimekesänä oman auton (s70) kans kun oli ongelmaa käynnin kanssa, loppujen lopuksi vika oli ilmamassamittarissa (eikä sekään maksanu ku 250e) lambdojakin tuli muutama vaihdettua ja vianhakulaitekkin tuli ostettua. Ja mitä tästä opin, ÄLÄ IKINÄ ENÄÄ OSTA VOLVOA

ja toi volvolandia vasta homojen paikka onkin

En tiä tosta lambdasta et oliko alkuperänen mut luulisin et joku tarvike ku paikallinen seppä sen oli hommannu ja vaihtanu.
Luulis et toi lambda vaikuttais noihin pakokaasuarvoihin ja sytyttäis sen merkkivalon palaan jos ois räks.
Missähän päin tollanen ilmamassamittari mahtaa sijaita tua konehuonees?

Kyl vakavissani olen aatellut vaihtaa merkkiä ja tilavampaan ku ois tota perheen lisäystäkin tulos!
Mut ku äijällä on jo kolmas (240,850 ja s60) volvo ja ei koskaan mitään vikkaa tai ei ainakaan mitään tollasta isompaa, muutaku normi kulutus osia.
PRKLE rupee nyppiin toi vehe, parempi ku palais!!


Sivu luotu: 10:30 (GMT +2).