![]() |
Pakkasnestemittareista kokemuksia?
Pakkaspäivinä on ollut liikaa aikaa tutustua parin erityyppisen mittarin mittaustuloksiin ja aikaansaadut tulokset heittävät aika paljon toisiinsa nähden.
Vuosikaudet olen luottanut tällaiseen mittariin (http://www.vmtools.fi/iso_kuva.php?p...uret/15016.jpg) ja hajonneen tilalle on tullut hankittua aina toinen samanlainen halpa mittari. Hiljattain ilmestyneen tractorpower-lehden testi innoitti viimein hankkimaan optisen mittarin (http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=48-1990), jolla voi mittailla kaikki normaalit auton nesteet. Perinteinen halpamittari veikkasi zeron 50/50 suhteessa sekoitetulle siniselle kestoksi -27..noin. Optinen väitti nesteen kestävän -40. Toinen neste oli nesteen normaalia vihreää sekoitettuna 50/50. Halpamittari antoin -29..noin ja optinen veikkasi -43. Purkin kyljestä tulkitsin, että -40 pitäisi kestää tuolla suhteella joten optinen varmaankin on tässä tapauksessa lähellä totuutta. Onkos tullut kerättyä kokemuksia noista mittareista, millaisia heittoja on tullut vastaan? Itse taidan heittää roskikseen nuo halvemmat mittarit... |
Lainaus:
|
optista käyttää monet ammattilaiset/korjaamot.. itse näin vajaa 10 vuotta sitten eka kertaa tommosen optisen kun scanian kuorma-autoon vaihdettiin uudet nesteet.. itsellä on tommonen eka linkin halpismittari ja sillä on tullu toimeen..
|
KOKEMUKSIA NESTEMITTAREISTA
Lainaus:
|
Bilteman optinen mittari pärjäs hyvin kalliille ammattimittarille jonkun lehden testissä.
Oisko ollu joku traktorilehti. |
Motonetin mittari näyttää ainakin ihan mitä sattuu
edit. siis tämä perinteinen malli |
Lainaus:
|
Toimii
Lainaus:
kyllä sillä -40 saa milloin vaan..jos vielä puhallat kannen raosta , niin saat ajoviimaa... :) |
kumpi parempi
Käytetty pakastin vai pakkasnestemittari, meidän pakkaseen ei varmasti glygolia laiteta, eikä sinne mahtuiskaan.
Ajoviimahan lämmittää (kitka) ei se pakkanen mitenkään vaikuta vaikka ajaisit 200 km/h. Kannattaa varmaan hakea hetteestä (lähteestä) kun se on sula kovillakin pakkasillä. |
Meidän pakasti ei ikinä ole jäähtynyt alle -24 vaikka kuinka olisi "turbo" päällä. Eikä toisaalta kiinnostakaan milloin se neste on jäässä, vaan se mihin saakka se takuulla pysyisi sulana:).
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 01:56 (GMT +2). |