Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Patrol gr etupyöränlaakerin kiristys? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68085)

Grr 22.01.2010 14:06

Patrol gr etupyöränlaakerin kiristys?
 
En löytänyt haulla että kuinka tuo etupyöränlaakeria kiristetään kun on välystä?
Otin napalukon pois ja en hoksannut kuinka sitä kiristetään, joutuuko jotain edestä purkamaan enenkä pääse kirimään?
Kuva toimenpiteestä olis kiva.

Viipo 22.01.2010 16:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Grr (Viesti 635350)
En löytänyt haulla että kuinka tuo etupyöränlaakeria kiristetään kun on välystä?
Otin napalukon pois ja en hoksannut kuinka sitä kiristetään, joutuuko jotain edestä purkamaan enenkä pääse kirimään?
Kuva toimenpiteestä olis kiva.

Vaiha uudet laakerit, ei kestä kiristämällä pitkään.

tdi 22.01.2010 16:55

löysin netistä tällääisen kuvan, onko näkymät samanlaiset ensin siinä on kai joku lukkolevy pikkuruuveilla? joku erikoityökalu tolla on näköjään kädes. jollain vasaralla ja lyöntituurnalla kai onnistuu ?

http://tcm.foo.cc/albums/Suspension/...d_40.sized.jpg

PatrolGR 22.01.2010 18:40

juu, lukkolevy ruuveilla ja säätö onnistuu vasaran ja tuurnan kanssa

Grr 22.01.2010 20:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 635389)
Vaiha uudet laakerit, ei kestä kiristämällä pitkään.

Eikö kestä kiristyksen jälkeen?
Kuitenkaa ne ei äännä ajossa ja kun pyörittelee rengasta niin ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä elikkä tuntus olevan kunnossa.
Tiedän kyllä miltä rikkinäinen tai rikki menossa oleva laakeri ääntää mutta tästä ei lähde mitään ääniä tai jurinoita.

Grr 22.01.2010 21:01

[QUOTE=tdi;635390]löysin netistä tällääisen kuvan, onko näkymät samanlaiset ensin siinä on kai joku lukkolevy pikkuruuveilla? joku erikoityökalu tolla on näköjään kädes. jollain vasaralla ja lyöntituurnalla kai onnistuu ?

No ei se ihan tuolta näytä tai voi näyttää jos purkaa jotain.
Katson huomenissa miltä näyttää, tuntuu vain että näkymät siin edessä oli jotain renkaita hahlolla ja jokin lukkorengas.

Ramirent 22.01.2010 22:57

Liekkö samanlainen kuin pajerossa? Ainakin yhessä mallissa oli sellainen reikälevy Kiinni neljällä pultilla, ja se toim lukituksena, mutta varsinainen säätö oli vasta sen takana, eikä siihen tarvinut mitään erikoistyökaluja.. siis ensin napa pois.

Grr 26.01.2010 14:04

kiristetty on!!
 
Ensinnä napalukko irti, sen jälkeen lukkorengas irti sisäkehältä että saa hahlorenkaat pois,jota vasten napalukon sisuskalut tulee.
Sitte vasta löytyy lukkolevy jossa reikiä täynnä ja pikkuiset ruuvit vastakkaisella puolella ne pois ja lukkolevy irti, sen jälkeen meisselillä ja vasaralla kiristin kiristinlevyn, naputella myötäpäivään kunnes välys lähes poissa.
Päinvastaisessa järjestyksessä takaisin ja kovaa ajoa.
Ymmärtää ken tahtoo vaikka en ole mikään tarinankertoja :D


Sivu luotu: 13:05 (GMT +2).