Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Tekninen kysymys renkaista (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68077)

romua 22.01.2010 11:14

Tekninen kysymys renkaista
 
Onko kenelläkään KÄYTÄNNÖN kokemuksia pysyvätkö 16.5 tuuman renkaat 16 tuuman vanteilla?

Viipo 22.01.2010 11:38

liekkö kenelläkään käyny ees mielessä?

Mulla ois kyllä ylimääräset chevyn 8-pulttiset 16,5x8 kromivanteet...

Kellis 22.01.2010 13:54

!!!! EI PYSY !!!! ja en kyllä suosittele kokeilemaan . Siinä käy niin ,että menee kyllä vanteelle ja sitten kun olet saanut jonkin verran menemään ilmaa siihen ,joka ei onnistu ILMAN sisärengasta . Siitä pullahtaa toinen laita yli vanteesta , ja saattaa olla vauhtia siinä renkaassa.

ON KÄYTÄNNÖN KOKEMUSTA !

joker 22.01.2010 15:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 635322)
liekkö kenelläkään käyny ees mielessä?

Mulla ois kyllä ylimääräset chevyn 8-pulttiset 16,5x8 kromivanteet...

Pistäppä hintaa nuista vanteista.

Viipo 22.01.2010 16:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja joker (Viesti 635364)
Pistäppä hintaa nuista vanteista.

Onko huntti sarjalle paha? Päällänsä noissa on jotkut silestonet... Kuviakin on jossain, pitää kaivella.

KooPee 22.01.2010 17:26

On kokemusta...

Kuten yllä todettu, vaikka saisitkin 16,5" renkaan nätisti istumaan 16" vanteelle on hyvin suurena vaarana, että renkaan jalkavaijeri luiskahtaa vanteenreunan yli, jolloin rengas tyhjenee kerralla ja jos ei ole navassa kiinni niin lähtee aika lujaa rengas- ja vanneyhdistelmä vastakkaiseen suuntaan.
Periaatteessa 16" vannetta voi kikkakakkosella kasvattaa muutaman millin jotta saa renkaan keskitettyä ja näin tiedän muutaman tehneen, mutta ei todellakaan voi suositella kenellekään ainakaan tieliikenteeseen.

Homma toimii myös toisinpäin todella huonosti, 16" rengas ei mene 16,5" vanteelle- älä edes yritä! Käytännössä käy niin, että jalkavaijeri katkeaa ennenkuin rengas nousee vanteelle (paine on silloin vähän yli 5bar) jolloin nelisenkymmentä kiloa painava klöntti sinkoutuu vektorin suuntaisesti melkoisella voimalla. Menee teollisuushallin välikatosta ja valaisin kiskoista läpi juurikaan hidastumatta, mutta ei mene ihan ulommasta katosta läpi, jättää vain puolimetrisen kuopan peltikattoon...

MakeO 22.01.2010 17:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KooPee (Viesti 635401)
On kokemusta...

Käytännössä käy niin, että jalkavaijeri katkeaa ennenkuin rengas nousee vanteelle (paine on silloin vähän yli 5bar) jolloin nelisenkymmentä kiloa painava klöntti sinkoutuu vektorin suuntaisesti melkoisella voimalla. Menee teollisuushallin välikatosta ja valaisin kiskoista läpi juurikaan hidastumatta, mutta ei mene ihan ulommasta katosta läpi, jättää vain puolimetrisen kuopan peltikattoon...

Pakostakin tuli mieleen eräs tarina missä jalkavaijerit katkes ja muistaakseni Lapikas yritti haukata katon kautta raitista ulkoilmaa :D


Sivu luotu: 23:07 (GMT +2).