![]() |
Vedenerotin jäässä
No saatana tietenkin näillä pakkasilla täyttyi tuo vedenerotin...
Tässä olen iltapäivän työskennellyt ulkosalla kuumeisesti tyhjennysoperaatiossa. Sain lopulta erilaisia konsteja käyttäen nestettä pumputtua toosasta ulos (koko möntti hyhmässä), mutta se "koho" ei kuitenkaan laskeudu. Vettä ei enää tule vaan tuntuisi pa:lta, mutta oisko joku armoton jäälohkare jäänyt jökittään sitä kohoa. Varmin konsti olis varmaan ottaa koko höskä sisälle kunnolla sulamaan, mutta pitäs tästä kyllä kohta lähteä töihin. Sulattasko vai lähtiskö, siinä vasta pulma? Siis tarkoitan tietenkin, että onko tuo koho vaan indikaattori, vai eikö vedet erotu sen ollessa yläasennossa? Kumminkin sieltä läpi tulee tiisseliäkin pumppaamalla. Tällaista tänään. |
Menee vissiin sähköjohto siihen vedenerottimeen? Kyllä se koho yleensä on vain indikaattorina, kelluu siis vedessä, muttei polttoaineessa. Minulla on mazdarangerissa muovisen kohon sisältävä vedenerotin-suodatinpanos, taitaa olla samanlainen värkki Hiluxissakin ja monessa muussa. Koho kytkee vain ne sähköjohdot toisiinsa ja saa varoitusvalon loistamaan. Koho on siinä osa muovista korkkia, joka ruuvataan suodatinpanoksen pohjaan.
Ei niitä mukavimpia kelejä tehdä remonttia. Onneksi on dieseli. Bensan kanssa läträäminen olisi vielä raikkaampaa hommaa. |
Jees, kiitos vahvistuksesta :)
Niin auto on Hilux. Ja piuhat tulee vedenerottimeen. Edellisestä viestistäni olin sittenkin onnistunut jättämään pois sen viimeisen syyn viestin kirjoittamiselle, eli merkkivalon palaminen. Sinällään luotan kyllä omiin silmiini, että vedet lorahti sieltä erottimesta ulos, ensin jäähyhmänä sitten ihan kesäisessä olomuodossaan (ja sen jälkeen varmaan litra diiseliä :D), mutta kun se koho on jäänyt yläasentoon, niin merkkivalon kehveli häiritsevästi palaa. Loppui muuten sen mustan aineksen räkiminen pakoputkesta. |
Sivu luotu: 11:25 (GMT +2). |