![]() |
"Asiakas on mulukku"
Lainaus:
|
?
siis ksinäkö käytit autoa huollossa vai asiakas valitti laskutuksesta.
7min hommasta 51€ verolla tai ilman on kohtuutonta! Mutta jos huoltosopimuksessa lukee minimi veloitustunti on 30min. tai 60min. sehän selvä silloin, mitä siellä kellon kanssa tekee. |
Lainaus:
kerrankin asiallista tekstiä Lekalta, harva vaan osaa ottaa näitä seikkoja huomion kun rutisee "kohtuuttomista" hinnoista. |
Aika monella alalla on kulutetusta ajasta riippumaton toimenpidemaksu.
Asiakasta laskutetaan tehtyjen taulukkorivien mukaan. Esim. markka-aikaan tv-ja videokorjaamolla oli 350mk:n toimenpidemaksu, joka perittiin heti kun töllö nostettiin korjaajan pöydälle. Vaihdetuista osista veloitettiin taas niiden omien taulukoiden mukaisesti. Vitosen käynnistyskondensaattoreiden vaihdossa ja testauksessa menee max. vartti, ja laskun loppusumma oli 500mk... :p Tämä oli siis itse korjaajan suusta kuultua tarinaa. Myöhemmin hänkin perusti oman firman ja menestyy loistavasti. Samaa kaavaa käytetään monissa muissakin palveluissa... :rolleyes: Ite en ole enää Euroaikana vienyt mitään elektroniikkaa korjattavaksi, enkä vie. Uusi tai ehjä & huollettu käytetty tulee halvemmaksi. Onneksi sentään sen rikkinäisen kodinkoneen hävittämisestä ei tarvii maksaa kuin mahd. kuljetuksen vaiva. Onneksi noiden kulkuvälineiden kanssa vielä pärjää ihan itse, kun vaan pysyttelee vanhemmissa autoissa. Uudempia autoja ei sitten enää korjatakkaan itse. Töpseli tietokoneeseen kiinni ja vaihdetaan rikkinäinen anturi. Vikadiagnoosin luennasta on oma taksansa ja anturin vaihdosta omansa. Jos sattuukin niin paha sähkövika, että auto on päivän korjaamolla, niin tavallinen duunari saa tehdä äkkiä kuukauden hommia, että saa laskunsa maksettua... :( Autokorjaamosta on tullut anturinvaihtopiste... :o |
Kalliit on vuokrat ja vehkeet nyky yrityksillä, jos nykyisillä tunti/työ hinnoilla ei lyö leiville. Kannattaa pistää hommat pakettiin ja vehkeet myyntiin niin vähemmällä selviää. Ja näin asikkaan näkökulmasta on sanottava, että asiakkaalla on oikeus sanoa mielipiteensä palvelusta/hinnoittelusta eikä ryömittävä yrittäjän edessä kuin joku etana ja pyydellä anteeksi olemassa oloaan. Ja yrityshän on niin kauan ainoastaan olemassa, kun asiakkaita riittää.
|
Lainaus:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/35...mment-25066339 |
Sivu luotu: 07:29 (GMT +2). |