![]() |
Hilux ln65 ilmaa jossain ???
Ln65 käynnistys ongelma
Elikkä tommonen ln65 hiluxi, mihin tuli vaihdettua syöttöpumppuun kannen tiiviste. Polttoainevuoto loppui kuten olettaa saattoi, mutta tämän sorkkimisen jälkeen kylmällä koneella saa sahata akut tyhjäksi ennen kuin käynnistyy, lämpimänä toimii kuin ajatus. Järjestelmää on ilmattu lukuisia kertoja löysäämällä suutinputkien liittimiä, tuloksetta. Myöskään kaasun painaminen/painamatta jättäminen ei tee muutosta asiaan joten kaasuväijerin päässä olleevasta akselin asennosta tuskin on kysymys? Onkohan ruiskupumpussaa (tai jossakin) jokin ilmausruuvi joka pitääpi avata että rupeaa pelaamaan? Vai ajoitus pielessä? Lisähaasteellisuutta hommaan luo moottorin tuntematon vuosiluku joka lienee 90 -luvun puolivälistä Onko kellään tietoja/purkukuvia josta selviäisi mahdolliset ilmauspisteet ja kuinka ruiskupumpun ajoitus säädetään. Myös muut vihjeet ja triksit otetaan ilomielin vastaan kun itsellä ei noista kokemusta juurikaan ole. Jos jollain on linkki kyseisen hilun korjaus kirjaan esim haynes tai alfa mer pdf tiedostona olisin erittäin kiitollinen. Ei tunnu millään netistä löytyän. |
Lataappa nuo koneelle niin saat kaikki räjäytyskuvat ja ohjeet hiluxiin:
http://daemon4x4.org/portal/downloads.php?ttid=41 (hilux/4runner bensakoneellisten manuaali, vastaa dieseliä käytännössä kokonaan, paitsi moottori) http://forums.bauchan.org/portal/downloads.php?ttid=32 ( L/2L/2L-T dieselmoottorimanuaali) Linkit suoria torrenttilinkkejä. (eli pystyy ladata esim. utorrentilla, tai operan selaimella suoraan) |
Onhan hehkut kunnossa?
Ja johto kiinni??? |
Kiitos Jopo! Hehkuihin tulee virtaa aivan normaalista ja kone hehkuttaa niin kuin kuuluu eli ei pitäs vika niistä johtua.
|
Lisää syitä kaivataan vai onko ainoa vaihtoehto ottaa pumppu taas pöydälle?
|
Jos se pumppu on ollut irti niin onko ajoitus tarkistettu asennuksen jälkeen.
Veikkaan että ihan siittä kiinni jos muuten toimii. |
Tuliko vaihdettua se O-rengas siihen syöttöpumpun kanteen akselille, jota kaasupolin ohjaa? Se jos horii niin hankuuttaa kokemuksia on.
Ilmata ei pitäis tarvita suutinputkista... suodattimelta pumpaten pitäs riittää.... ainakin itelläni läks toimimaan tiivisteiden vaihdon jälkeen(se O-rengas ja kannentiiviste) eikä oo tarvinnu hankuuttaa....... Ilmaa se kuitenkun jostain saa... pumpun kansi jos jostain vuotaa niin silloin polttoaine karkaa pumpusta.... jos kokeiluhaluja niin pumppaa siitä suodattimen käsipumpulta jonkunaikaa ja sitten starttaa.... |
LJ:hin kerran pumpun kannen tiivisteet vaihdoin ja ei sitä tarvinnut paljoa ilmailla. Muutaman kerran pumppaus suodattimelta ja käymään. Eikä oikutellut sen jälkeen.
Se akselin o-rengas tosiaan kannattaa vaihtaa ja tarkistaa vielä, ettei akseli ole kulunut o-renkaan kohdalta. Dieselpajalla tiesivät kertoa, että monesti ovat nähneet akselin kuluneen liikaa ja ollut ongelmia. Omassani tosin en huomannut akselissa mitään vikaa. Laita läpinäkyvää letkua suodattimelta pumpulle, niin näät jos vetää ilmaa ennen pumppua. voihan se vetää vaikka ilmauspumpusta ilmoja... |
En ole ajotukseen koskenut. Pitääpi vissiin alkaa selvittämään miten sen säätäminen tapahtuu. O-Rengas tuli vaihdettua samalla myös.
|
Ei pitäis vetää ennen pumppua ilmaa.. Tossa vikaa etsiessä ohitin dieselsuodattimen laittamalla dieselin tulemaan suoraan tankista.
|
Sivu luotu: 12:30 (GMT +2). |