![]() |
Hj-6_ öljypainemittari
Luin tuossa muissa topiceissa että on muillakin ollut ongelmaa hj:n
öljypainemittarin kanssa. Minun on semmoinen että toimii ei toimi. Nyt kysyisin että kenellä on alkuperäisen lisäksi jälkeenpäin asennettua mittaria ja mitenkä tehty/hankittu. Vitsi kun en muistanut ottaa kuvaa yhdestä anturista, tai ainakin luulen sen olevan joku anturi. Roikkuu irtonaisena vasemman etulokasuojan sisällä, menee siitä etuoven pielestä ohjaamon ja jatkuu ohitse tupakan sytyttimen ja on myös sieltä irti. Kaapeli on halkaisijaltaan noin 5mm ja sisällä kulkee tosi ohut "lanka". Lokasuojan päässä on semmoinen kulmakappale missä on kierteet. Jos joku tällä perusteella osaa neuovoa mikä tämä "anturi" on, on hän aika guru... |
Mekaaninen mittari maksaa alle 15 euroa ja ei tarvii enää arpoa paineita. Noita saa esim. offivarusteesta.
|
Oisko antennikaapeli?
|
Mullakin olis kanssa tarve jollekkin mekaaniselle öljynpainemittarille berttaan kun oma ei toimi ja edicci sammuttelee aika veemäisesti konetta lämpimänä. Kun antaa kunnolla hanaa niin alkaa taas käymään mutta olis kiva tietää onko paineet tosiaan alhaiset vai anturiko tilttailee. Itse mittari ei varmaan ole ongelma mutta mimmosia sovitteita pitää hommata että saa sen ruuvvattua lohkoon vakio anturin kanssa yhtaikaa?
- http://www.G-69.tk - |
Eli vähän samoilla linjoilla kuin "mikjus", eli tietoa kaivattaisiin
nimenomaan niistä sovitteista, no miksei mittareistakin mutta ne sovitteet... Voi viddu, olisko antennikaapeli, no on se varmaan eli ei muuta kuin pois. |
Vasta pari-kolme viikkoa sitten asentelin itse uuden öljynpainemittarin kalvon, nykyään viisari näyttää vain "hyviä" lukemia eli kaipa se pumppu ihan kunnossa on, anturin kalvo oli vain venähtänyt. Kierteet olivat ihan vakio tuumamittaista NPT:tä, en nyt tarkkaan muista niitä murtolukuja, mutta esimerkiksi paineilmapuolelta oikeastaan kaikki painemittarit joita olen nähnyt on ko. kierteellä. Sellainen muistinvaraisesti 8 mm halkaisija tosi tiuhalla kierteellä. Itselläkin jossain vaiheessa ajankohtainen kierresovittelua kysyvä kohta, nimittäin aion ottaa turbon voiteluöljyt samasta rei'ästä.
MikJus: sehän on ihan erillinen se EDICin anturi, sellainen pienempi kello sen varsinaisen öljynpaineanturin vieressä, toimintaperiaatekin on eri (kytkin) kuin mittarin anturi (vaihtuva jännite/vastus tms). Oli pakko käydä tarkistamassa kun oli yksi paineilmamittari laatikossaan tuolla makuuhuoneen puolella, kierre on 1/8". Ei varmaan helpompaa voisi olla sovitusten kannalta. Edited by - JF on 22/11/2004 16:11:43 |
Berttaan kun asensin mittarin niin mittarin mukanahan tulee jotain adaptereita ja yksi niistä oli lähellä muttei oikea. Motonetista hain sitten sopivan ja muistelisin että se oli 1/8R. Ei nyt oo sitä pakettia lähellä enkä oo varma onko edes tallessa. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana, koska esim just ton 1/8" kierteen saa kyllä tungettua sinne, mutta ei se välttämättä ole oikea.
Edit: löyty kuitti ja siinä lukee R1/8DIN maksoi 4.80. Toi siis vanhaan B-koneeseen. Ja ainakin tossa B-koneessa on oma adapteri tolle ö-kellolle eli sen adapterin voi ottaa irti lohkosta ja mennä sovittelemaan liikkeeseen. Edited by - MK on 22/11/2004 19:50:45 |
Asiaa sivuten ! Onko noissa tarvikemittareissa ( siis mekaannisissa ÖP-mittareissa ) se putki/lektu vielä kapilaarikuparia tms. vai joko no nailonletkua ? Aattelin pajeen laitella mekaanisen mittarin jossain vaiheessa tulevaisuutta. Nykyisen sähköisellä anturilla toimivan toiminta ei ole 100% varmaa, vaikka on uusi anturi.
Note! This message was posted anonymously! |
Ihan vaan mielenkiinnosta; Saako cabiinin sisätiloihin vetää öljyputkea, mittarille siis? Olin käsittänyt, jotta se on kiellettyä. Vai oonko ihan mettässä? Vaikka on niitä semmosiakin leimattu, inssiltä jäi ilmeisesti huomaamatta.
|
Lainaus:
Onhan noita mekaanisia ÖP-mittareita ollut mailmansivu eli miksei sitä saisi komentosillalle vetää ? En ainakaan itse ole kuullut , että olis mitenkään kielletty laissa tai asetuksissa ! Epeli |
Siitä ku vetää lenkin polkimien yläpuolelta (alin kohta siinä) niin huomaa ajoissa jos alkaa tuo patentti vuotaa. :)
Miesten lelut on kookkaita. |
Mä ainakin kävin ostamassa ihan hydrauliikkaliikkeestä aivan normin painemittarin (0-10bar), 4m letkua, T-palan ja pari nippaa. Nyt on a-pilarin juuressa mittari joka näyttää hyvin, tosin siinä ei valoa ole. Mistään ei oo vuatanu (vedin vähän aluteippiä kierteisiin) vaikka paineita on max ollu melkeen 7kiloo systeemissä. Ja vaimentamatonkin mittari kelpaa tuohon hommaan oikein hyvin. Kustannukset jotain 15e+
Suzuki - Takaisin luontoon Tojota - Luontoon ja takaisin. |
Sivu luotu: 22:10 (GMT +2). |