Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hj sisälämppäri (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=67556)

mikko.o.s 08.01.2010 06:55

hj sisälämppäri
 
nii pitääkö purkaa puoli koelautaa et saa kennon irti!!? On kaiketi aikas tukkonen...

osilpi 08.01.2010 09:21

Kennon pikapuhdistus hoituu irroittamalla apukuskin jalkatilasta iso ilmaputki. Tämän jälkeen näkeekin jo kennon reunan, josta saa suurimman osan roskista poistettua.

mikko.o.s 08.01.2010 18:56

juu kyllä siitä ilma läpi kulkee mutta vesi ei sisällä!! elikäs pitäs otta käsiin koko kenno näyttää vaan semmoselta rojektilta ettei oikee into piisaa mut kylmä on ajella

mhk 08.01.2010 19:16

Kennon huuhtelu kiertosuuntaa vastaan. Konehuoneesta käsin. Samallahan sitä voi huuhella koko vesikierron.

Jani E 08.01.2010 19:17

laita nesteen sekaan jäähdyttimen pesuainetta tovi ajelua ja kunnon huuhtelu! sitten kiertovesipumppu lämppärin letkuun ja uudet nesteet koneeseen!

ilman kiertovesipumppua siitä ei saa lämmintä millää ilveellä.
tiedän ku täksi talveksi laitoin pumpun ja tulee lämmintä paremmin!
maksaa esim oinosella 69€

Heikki L 08.01.2010 19:31

Mä en kyll tajuu, miten se sen kiertovesipumpun vaatii?
On ollu 6 hj:tä ja kaikissa tullu lämmintä hyttiin kunnolla, jopa takalämppäristä tulee niin kuumaa että ei kärsi kättä kauan siinä pitää.
Onko noissa letkut varmasti oikein vai joku paska tarvikevesipumppu????+

mikko.o.s 08.01.2010 19:36

kyllä lisälämppäristä tulee kuumaa mutei se piisaa näillä pakkasilla...

samid 08.01.2010 19:46

Jos HJ:n lämmitys on kunnossa niin ihan varmasti riittää lämmöt näilläkin pakkasilla ilman mitään virityksiä ja jos ei riitä niin sitten on jossain vika.

mikko.o.s 08.01.2010 19:49

nii silläpä tuumin et on varmaa tukossa kenno tai jotai muuta ihmeelistä...!

Jani E 09.01.2010 10:30

ei mulla ainakaan ole kiertänyt vesi kunnolla sisäkennolle ilman kiertovesipumppua, vaikka olen sen kennon joskus irrottanut ja putsannut sisältä ja päältä niin hyvin kun pystyi! sellasta haaleeta ilmaa tullu aina. ja uudet letkut laitanut ettei ole mitää pykimiä sisälläkään!

ja se on tietysti käyttäjästä ja tottumuksista kiinni tuntuuko se auto lämpöseltä vai ei!

Korpikumpu 09.01.2010 10:40

Itellä on kipurajana joku -25. Sen jälkeen on vähän holotna kopissa. Tosin vaihtelee vähän tuo tilanne, kun välillä lämmittää ja välillä ei. Eipä tuo kyllä oo vielä jaksanu häiritä :D

mikko.o.s 09.01.2010 14:14

kunhan pysyis ees ikkunat sen verran auki et näkis ajaa! Vaatettanan voi aina laittaa lisää...!

Jani E 09.01.2010 15:18

siihen ikkunoiden sulanapysymisee vaikuttaa myös se onko pohjassa reikiä tai muualta pääseekö vettä sisämattoihin ja kantaako kenkienmukan loskaa lattioille?


ja on tossa kiertovesipumpussa sekin hyvä puoli jos sataa taivaalta loskaa joka jämähtää lasiin heti kun sammuttaa auton, vaikka kaupassa käynnin ajaksi niin jättää pumpun suriseen ja sisäpuhaltimen ykköselle niin pysyy ainakin lasit auki ja auto lämpösenä!

mikkoimp 09.01.2010 17:09

itse laitoin etikkaa patrolin jäähdytys järjestelmään jonkun vajaan purkillisen ja ajoa jonkun aikaa että lämmöt mahdollisimman ylhäällä. tuntui auttavan.
ja tuosta on jo pari vuotta eikä olee mitään haittoja tullut että olisi syövyttänyt jotain tms...

mikko.o.s 09.01.2010 18:54

etikkahan on vanhan kansan puhdistus aine sitä vois kokeilla ennenku rupee repii!!!

Rekisteröimätön 11.01.2010 07:25

Samalla, kun käännetään lämmitysvipua kuumemmalle sulkeutuu ilmaläppä, joka päästää rakaa ilmaa kennon ohi. Eli kannattaa tarkistaa onko vivusto kulunut ja sulkeutuuko läppä? Saatta nimittäin suuri osa ilmasta tulla ohi kennon raakana ulkoa.


Sivu luotu: 15:05 (GMT +2).