Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hj ja bj hyviä ja huonoja puolia tekniikan osalta (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=67464)

kone1 05.01.2010 20:07

hj ja bj hyviä ja huonoja puolia tekniikan osalta
 
eli mitä eroa on tekniikassa muuta kun että hj 60/61 on kutosella bj40/42 nelosella. onko bj:ssä joitain heikkoja kohtia noin yleensä tullut vastaan

Bj Andy 05.01.2010 20:13

Lainaus:

Onko bj:ssä joitain heikkoja kohtia noin yleensä tullut vastaan?
Ei.

tdi 05.01.2010 20:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kone1 (Viesti 629819)
eli mitä eroa on tekniikassa muuta kun että hj 60/61 on kutosella bj40/42 nelosella. onko bj:ssä joitain heikkoja kohtia noin yleensä tullut vastaan

b kone on 3L ja olikos näistä sitten 2 mallii toisessa oli erillainen öljypumppu ? sit 3b joka on 3.5l ?

öljypumpumput on noissa bj:ssä ja hj:ssa vähä huonoja ja osat niihin kalliita ?? 61 12ht:ssa on toi mäntä ongelma n++500 tuhannen kohdilla menee ylin männänrengas ura niin väljäks.

2h 60:sen kone on esikammio diesel, 12ht suoraruisku turbo ja männän alla öljyruutat .

eiköhän nuo kestä ihan normaalia käyttöä :D

RIPAX 06.01.2010 00:39

Eipäs!
 
Ei kai ne ny iha paskojakaan oo,riippuu mihin vertaa.Yleensä ainaki yli kymmenlitraset kuorma-auton moottorit on vahvempia.;)

mehtämörö 06.01.2010 03:33

12h-t = hj61 kestää ainakin kenkää aika kovasti, oma hj61 oli melkeepä ainoostaan mettä käytössä ennen myyntii ja sai kenkää melkosen kovasti ja ei ollu moksiskaan.
Mun hellää kaasujalkaa kesti ihan hyvin vaikka koneesta otettiin useemmin kun kerran kaikki mitä tarjos.. Ja mittarissa oli reilu puol miljuunaa

A-P 06.01.2010 08:58

HooJiissä niitten kahden ylimmän moottorin ja vaihteiston välisten kiinnitysruuvien paikalleen saaminen esimerkiksi kytkinrempan jälkeen hiukka hankalaa. Olikos sitä muuta... ;)

Viipo 06.01.2010 10:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A-P (Viesti 629919)
HooJiissä niitten kahden ylimmän moottorin ja vaihteiston välisten kiinnitysruuvien paikalleen saaminen esimerkiksi kytkinrempan jälkeen hiukka hankalaa. Olikos sitä muuta... ;)

Helppo nakki, kun irrottaa sen huoltoluukun keppien ympäriltä.

vanhemmassa BJ:ssä on vähä sama ongelma, ku susukissa. Jos rupee oikeesti rakentamaan, niin ei voi hyödyntää ku korin ja rungon. Jotka nekin joutuu hitsaamaan puoliksi uusiksi.


Sivu luotu: 17:22 (GMT +2).