Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Patrollin startti lyö tyhjää (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=67322)

Rekisteröimätön 01.01.2010 15:58

Patrollin startti lyö tyhjää
 
Rupesi patrollissa lyömään startti tyhjää pakkasilla (hurahtaa, kuin hammaspyörä ei olisi kehällä). Purin startin ja pyöritin hammaspyörää, niin se pääsee pyörimään välillä kumpaankin suuntan, eli ilmeisesti siksi lyö tyhjää. Onko vika korjattavissa, vai pitääkö laittaa uusi startti kokonaan. Nykyisessä on vissiin alennusvaihde ja sähköt 24v. Käykö kaikki startit jotka on tehty 24 voltin jännitteelle?

Rekisteröimätön 01.01.2010 19:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 628504)
Rupesi patrollissa lyömään startti tyhjää pakkasilla (hurahtaa, kuin hammaspyörä ei olisi kehällä). Purin startin ja pyöritin hammaspyörää, niin se pääsee pyörimään välillä kumpaankin suuntan, eli ilmeisesti siksi lyö tyhjää. Onko vika korjattavissa, vai pitääkö laittaa uusi startti kokonaan. Nykyisessä on vissiin alennusvaihde ja sähköt 24v. Käykö kaikki startit jotka on tehty 24 voltin jännitteelle?

Ymmärtääkseni toisissa Patrollin starteissa on alennusvaihde. Huomioi se , kun hankit starttimoottoria. En kyllä tiedä meneekö kaikki 24 voltin startit ristiin. Viisaammat vastatkoon siihen.

mhk 01.01.2010 19:42

Eli startin vetoratas pyörii käsin kumpaankiin suuntaan? Jos se yksisuuntakytkin ei ole kunnossa, ratas pyörii vapaasti myös veto suuntaan ilman että moottori pyörii mukana. (kytkin estää startin pyörimisen ylikierroksilla dieselin käynnistyessä) Pura ja puhista siis se kytkin, skeida voi jumittaa rullat niin etteivät kiilaudu ja kytke vetoa.

Rekisteröimätön 01.01.2010 19:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mhk (Viesti 628568)
Eli startin vetoratas pyörii käsin kumpaankiin suuntaan? Jos se yksisuuntakytkin ei ole kunnossa, ratas pyörii vapaasti myös veto suuntaan ilman että moottori pyörii mukana. (kytkin estää startin pyörimisen ylikierroksilla dieselin käynnistyessä) Pura ja puhista siis se kytkin, skeida voi jumittaa rullat niin etteivät kiilaudu ja kytke vetoa.

Kuinka se kytkin puretaan. Näyttäisi olevan jonkunlainen pirun pieni lukkoprikka siinä akselissa, joka pitelee ratasta/sen mekanismia akselilla. Saako tuon yksisuuntakytkimen ihan atomeiksi?

mhk 01.01.2010 20:39

Mitä 2lt:n (Toyota) manuaalista katoin, kytkin on nähtävästi kasassa juurikin lukkorenkaalla. Tarvitset siihen lukkorengaspihet.
Jotain apua ehkä tästä:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49010

Rekisteröimätön 02.01.2010 16:03

Mistä saa ostettua 80 luvun Patrolliin startin. Motonetista ei näytä löytyvän kuin ainoastaan gr malliin. Löytyykö tarvikkeena ja mihin hintaan?

perse arska 02.01.2010 17:40

tarvikkeeena sai ainakin viime vuonna oli jotain 160 euroa.

petrooli 02.01.2010 18:34

auto sähkö liikkeistä lötyy uusia/ kunnostettuja, malli mukaan tai merki/tyyppinumero, kävin joskus kyselee 80 luvun patrolliin niin oli useampaa eri mallia tarjolla ja ne ei käy keskenään siihe

Kartse1 14.01.2010 19:04

Omassa Patrollissa kans löi startti tyhjää vähän väliä.
Tänään justiin vaihdoin Patrollin SD33 -koneeseen alkuperäisen suoravetoisen startin tilalle
SD33T:n alennusvaihteella varustetun startin.

Molemmissa oli ihan samanlaiset kiinnitykset, Bendiksin rattaat ja -liikeradat.

Eli alennusvaihteella varustettu startti sopii heittämällä paikalleen... ;)

Kartse1 14.01.2010 19:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 628793)
Mistä saa ostettua 80 luvun Patrolliin startin. Motonetista ei näytä löytyvän kuin ainoastaan gr malliin. Löytyykö tarvikkeena ja mihin hintaan?

Tuolta kannattas kysyä, jos ei muualta löydä:

http://www.autosahko.suntuubi.com/?cat=1


Sivu luotu: 21:34 (GMT +2).