![]() |
Patrollin startti lyö tyhjää
Rupesi patrollissa lyömään startti tyhjää pakkasilla (hurahtaa, kuin hammaspyörä ei olisi kehällä). Purin startin ja pyöritin hammaspyörää, niin se pääsee pyörimään välillä kumpaankin suuntan, eli ilmeisesti siksi lyö tyhjää. Onko vika korjattavissa, vai pitääkö laittaa uusi startti kokonaan. Nykyisessä on vissiin alennusvaihde ja sähköt 24v. Käykö kaikki startit jotka on tehty 24 voltin jännitteelle?
|
Lainaus:
|
Eli startin vetoratas pyörii käsin kumpaankiin suuntaan? Jos se yksisuuntakytkin ei ole kunnossa, ratas pyörii vapaasti myös veto suuntaan ilman että moottori pyörii mukana. (kytkin estää startin pyörimisen ylikierroksilla dieselin käynnistyessä) Pura ja puhista siis se kytkin, skeida voi jumittaa rullat niin etteivät kiilaudu ja kytke vetoa.
|
Lainaus:
|
Mitä 2lt:n (Toyota) manuaalista katoin, kytkin on nähtävästi kasassa juurikin lukkorenkaalla. Tarvitset siihen lukkorengaspihet.
Jotain apua ehkä tästä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49010 |
Mistä saa ostettua 80 luvun Patrolliin startin. Motonetista ei näytä löytyvän kuin ainoastaan gr malliin. Löytyykö tarvikkeena ja mihin hintaan?
|
tarvikkeeena sai ainakin viime vuonna oli jotain 160 euroa.
|
auto sähkö liikkeistä lötyy uusia/ kunnostettuja, malli mukaan tai merki/tyyppinumero, kävin joskus kyselee 80 luvun patrolliin niin oli useampaa eri mallia tarjolla ja ne ei käy keskenään siihe
|
Omassa Patrollissa kans löi startti tyhjää vähän väliä.
Tänään justiin vaihdoin Patrollin SD33 -koneeseen alkuperäisen suoravetoisen startin tilalle SD33T:n alennusvaihteella varustetun startin. Molemmissa oli ihan samanlaiset kiinnitykset, Bendiksin rattaat ja -liikeradat. Eli alennusvaihteella varustettu startti sopii heittämällä paikalleen... ;) |
Lainaus:
http://www.autosahko.suntuubi.com/?cat=1 |
Sivu luotu: 21:34 (GMT +2). |