![]() |
L200 ohjaus
Apuva!
Itsellä L200 2.5d 4wd -89 ja siihen tehty 2" korin korotus, 31" pyörät sekä OME alustasarja. Muuten kaikki mainiosti saatu kasaan mutta leimalta tultiin takaisin kun ohjausakselin poorit yltävät kyllä apusimpukan pooreille, MUTTA lukkopultti ei mene kiinni, koska akseli jää noin 4-5mm liian ulos! Onko joku törmännyt samaan onkelmaan jossain omassa projektissaan? Olisiko jollakin jatkopalaa akseliin, kun kerran sellaista ei saa itse tehdä. |
Ei luulis korinkorotuksen tai jousien/iskarien vaihdon vaikuttavan tohon. :confused:
Onkos sulla varmasti kaikki oikein kasattu siinä ja ilmeisesti vaihdettu uusi apusimpukka... onko se oikea? Jos olis kuva, niin olis helpompi sanoo. |
apusimpukan pooreille?
tarkoitat vissiin että ratin ja simpukan välinen akseli jää lyhyeksi? tsekkaappa hytin puolelta jos rattiputkea sais tiputettua alaspäin |
Lyö liukukappaleesta lisää pituutta
|
Lainaus:
|
Ohjauspylvään sisällä oleva rattiakselin osuus on lähes kaikissa autoissa kasaan menevä,
eli sieltä voi hyvällä tuurilla saada muutaman millin myös ulospäinkin. Rintapellin ja simpukan välinen akselihan on sellainen, että siinä on boorit molemmissa päissä. Pultit vaan löysälle ja naputtelee sitä akselia simpukkaa kohti, niin kyllä sieltä yleensä se 3-5mm tulee löysiä ulospäin. Jos tässä on simpukan puoleinen nivel sellainen kuminen limppu (näitäkin on ainakin kahta versiota), niin niitäkin limppuja ("rättiniveliä") on joskus laitettu kahta peräkkäin, jos akseleista loppuu boorit kesken (yleensä yli 3" korotuksilla). Noita rattiakselin jatkopaloja myydään ihan tehdastekoisinakin, ainakin ulkomaisilta sivuilta olen sellaisia bongannut. Sitä en ole katsonut, että sopiiko ne just Mitsuun. Jos omat konstit loppuu kesken, niin sit vaan siirtokilvillä ajelee Pajalle... :p |
Kokeillaan vielä jos osaisi naputella akselia ulospäin... kun kyse ei ole kuin muutamasta millistä... Mitsuun ei ainakaa Varusteella tiedetty saavan ulkomailtakaan jatkopätkää...
|
Juu, kyse ei siis ollut apusimpukasta... sitähän mäkin. :p
L200 on siinämieles hankalampi tos ku pajero. Pajerossahan se ohjaus-akseli on kahdesta osasta ja korottaessa ei tarvi tehdä mitään, vaan varaa löytyy. En tiedä miten mitat sopii, mut vaihtamalla pajeron ohajus-akselin sinne, niin sen sais helposti toimimaan. Tosin jos hommalla on kiire, niin ei taida olla vaihtoehto. Ehkä ottamalla pätkä rihlaa siitä pajeron vastaavasta kohdasta ja hitsata siitä pätkä siihen? Siihenhän tulee päälle se kumisuoja, niin ei se edes näy sieltä mihinkään. :rolleyes: |
Kyllä siellä rattiputken kiinnityksessä on soikeat reiät 4 pulttia auki yksi on reikätorx:lla
|
Kyllähän sieltä kun muovit purki edestä niin ne neljä ruuvia löytyi :) kiitos vastanneille avustuksesta :)
|
No jokos se ohjausakseli meni paikoilleen? :)
Missäspäin tämä auto sit ajelee kun saat leiman? |
Sivu luotu: 06:56 (GMT +2). |