![]() |
|
Eurotrial 13-15.8.2010 Borås
|
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Taasen on koittanut se aika kun pitää alkaa kyselemään harrastajien osallistumishalukkuutta tuleviin Eurotrial-kilpailuihin.Tänä vuonnahan ne järjestetään tuossa länsinaapurissa 13.-15.8.2010,kuten tämän topicin avausvideosta käy ilmi.Kiitos Tarelle pään aukaisusta :) Eli välimatkallisestihan ei (omasta mielestäni) mitenkään mahdoton reissu tehtäväksi,eri asia sitten miten tuo ajankohta mahtanee kaikille sopia;kesälomathan on pääsääntöisesti heinäkuussa ja lasten koulut alkavat juurikin näillä paikkeilla. Anyway,kaikki kiinnostuneet ilmoitelkaa tänne palstalle,tai suoraan minulle s-postilla mika.finer@gmail.com tai puhelimitse 0400-809210,mitkä ovat suunnitelmanne asian suhteen. Kilpailujen omat sivut www.eurotrial.se on myös avattu,päivitystä tapahtuu kevään mittaan kun lisäinformaatiota tulee. Myös pirate4x4.no-sivuilla on forum-palstalla Eurotrial-osio johon voi lähettää mieltä askarruttavia kysymyksiä.Ja jos oma kielitaito epäilyttää niin minä voin (ainakin yrittää) toimia välikätenä. |
Ehkä hieman OT, mutta yksi kisaturisti ilmottautuu täällä.
|
Lainaus:
|
RJ COBRA lähdössä myäs Ruattiin kisailemaan.
|
Mukaan ollaan tulossa pitkällä modi Suzukilla.
-Jyki- |
Kovasti ollaan lähtöä tuonne suunniteltu ja luokkana prototype.
|
Jep jep... Lähössä ollaa, näillä näkymin :)
|
lähössä ollaan
|
Pälkäneen meetingissä tuli kyselyä suojaverkoista ja niiden pakollisuudesta,eli tässä tämänhetkinen tilanne(kun nyt viimeinkin sain vastauksen):
Eurotrialsääntöihin on tullut lisäys koskien tämän vuoden Ruotsin Eurotrial-kilpailua.Tässä lisäyksessä sanotaan että turva/suojaverkko on pakollinen luokissa modified,promodified ja prototype sekä suositeltava luokissa original ja standard,vaikkakin luokkakohtaisissa säännöissä sanotaan että verkko on suositeltava muttei pakollinen. Tässähän tulee nyt sitten pieni mahdollisuus tulkintaan ja sitä myöten väärinkäsityksiin, joten tarkistin asian Lasse Larssonilta joka vastasi että tällä hetkellä näyttää siltä että verkot on oltava em. luokissa.Hän on selvittämässä SBF:n(Swedish Motorsport association) kantaa onko mahdollista käyttää käsihihnaa tai olisiko peräti mahdollista sivuuttaa tämä lisäys.Hän lupasi informoida minua heti kun saa lopullisen varmistuksen asiaan. Ko. sääntölisäys löytyy sivuilta www.eurotrial.org ,kohdasta Regulations 2010 Part III.pdf ja sieltä kohta 3.3 Specific safety rules for Eurotrial 2010 in Sweden.Ja tietysti muut säännöt ovat myös ko. sivustolla. |
eli eikös tämä verkko saa olla myös kangasta/narua?
3.x.2.12 Protective netting Mandatory in class M, Pm and P. Recommended in O and S. Maximum size of the meshes are 50 x 50mm, wire thickness 2mm. The aim is to prevent pinch injuries when the vehicle overturned. |
Eihän tuossa ole määritelty kuin silmäkoko 50x50 mm ja langan paksuus 2mm,materiaalista ei ole mainintoja,ei tässä eikä luokkakohtaisissa säännöissä.Eri asia sitten suojaako se tuulessa lepattava elastinen muikkuverkko mitään vaikka olisi 5mm:n siimaa,eli omantunnon mukaan maalaisjärkeä käyttäen.Ja tosiaan,päätös ei ole vielä lopullinen mutta kannattanee varautua siihen jos ne verkot pitää olla.Infoan lisää kunhan sitä tietoa tulee.
|
Ruotsin Eurotrial-sivuilla onpi sen verran päivitystä tapahtunut että sieltä löytyy alustava ohjelma,tietoa leiriytymisestä,itse kaupungista ja jonkin sortin ostoskeskuksesta.
Osallistumismaksu on tänä vuonna 200 euroa,sis. kilpailuvakuutuksen,päivällisen kuljettajalle ja apukuljettajalle,varikkoalueen ja leirinnän (sis. sähkö) ajalle 11.-17.8. Ilmoittautumiskaavake tullee jossain vaiheessa sivustolle,infotaan kun havaitaan lisäpäivitystä tapahtuneen. |
korvaako tuo kilpailuvakutus lisenssin
|
Kilpailun järjestäjän ottama vakuutus korvaa ulkopuolisille aiheutetut vahingot!
Joissakin maissahan vaaditaan erillinen vakuutus (kuten liikennevakuutus) joka korvaa ulkopuolisille aiheutetut vahingot! Pohjoismaissa kuitenkin kisajärjestäjä ottaa tämän vakuutuksen! Junde |
Hello everybody....
I have recived a message from the swedish motorsport associasion. In class M, PM and P you must have protective netting OR arm straps... Free choice... __________________ // Lasse Ordförande i Trialförarföreningen - Sverige. Teamleader Sweden, Eurotrial. Eli myös hihnat hyväksytään tämän vuoden EuroTrial kilpailussa!! Kuljettaja saa itse päättää käyttääkö rannehihnoja vai verkkoja, jommat kummat oltava! Junde |
Nyt on ilmoittautumiskaavakkeet julkaistu,tosin ne on lähetetty vain teamleadereille eli halukkaat ilmoittakaa minulle s-postilla mika.finer@gmail.com niin lähetän ne koneella.Otan Punkan karsintakisoihin mukaan myös paperiversioita ja jakelen niitä siellä tarvitsijoille.Ja saa tulla nykimään hihasta jos en heti kaikkia asianomaisia henkilöitä löydä.
Osallistumismaksu (200 euroa) tullaan taasen hoitamaan keskitetysti minun kauttani,ilmoitan tilinumeroni tarvitsijoille henk.koht. Haluaisin ilmoittautumiset palautettavaksi ja osallistumismaksut + kopion maksukuitista viimeistään 20.6.2010. |
alueella oli kilpailut 15.5 Eurotrial "pre-run"
voisi kuvitella että myös eurotrialin radat tulevat suosimaan spider tyyppisiä autoja. |
|
Kilpailijoiden leiriytymisestä on tullut kyselyjä,jonkinasteista" selvyyttä" asiaan on saatavissa tutusta osoitteesta Eurotrial.se ja sieltä osiosta competitors.Mutta tässä jonkinasteinen vapaa käännös:
Koska kisa-alueen ja leirintäalueen välinen matka on 6-7 km,on tälle välille järjestetty kuljetus järjestäjän puolesta kilpailijoille,mekaanikoille ja heidän perheilleen.Busseja kulkee kisapäivinä 30 min välein,matkan kesto n. 12 min. Kuljetus työkaluille ja varaosille järjestyy tarvittaessa. Tästä päästäänkin sitten siihen olennaiseen:Kaikki kilpailijat majoittuvat leirintäalueelle josta EM-osallistujille on varattu oma alueensa, näillä näkymin kilpailukalusto olisi kuitenkin sijoitettava juurikin sinne park ferméehen joka sijaitsee kisa-alueen yhteydessä.Milloin ja miten kalusto sinne siirretään, ja ennen kaikkea MIKSI näin on suunniteltu en todellakaan tiedä tällä hetkellä.Tämä on herättänyt hämmästystä myös mm. norjalaisten ja saksalaisten keskuudessa,eli asiaa tullaan selvittämään. Jokaisen osallistuvan maan sallitaan tuoda yksi huoltoajoneuvo/maa varikolle,eli olisi suotavaa että jolla kulla olisi matkassa ajoneuvo jota voi käyttää huoltoajoon.Jokaiselle maalle on myös tarjolla n. 50 m2:n kokoinen varastoalue varikon vieressä. Varikkoalue/park fermé sekä varastoalue on vartioitu 24h kisapäivinä.Polttoainetta on saatavilla n. 2 km:n päässä kisa-alueelta. Ruokaa,juomaa,ym. virvokkeita saatavilla kisa-alueelta.Kilpailijat saavat V.I.P.-pääsyn tänne kisan aikana. Heti kun saan asiaan lisäselvyyttä niin ilmoittelen asiasta. |
Eurotrialista seuraavana viikonloppuna
http://www.highchaparral.se/download...68&F=500000010 http://www.highchaparral.se/doc.asp?...600000268&L=EN tulee pitkä reissu.. |
Lainaus:
http://www.youtube.com/watch?v=AcCPRI78jSc |
Lainaus:
jos se kestää eurotrialin niin eihän sitä koskaan tiedä.. ;) |
Lainaus:
aapelin kyyis ois tarkotus lähtee tuota eurotrialii kattomaa. ja kesälomaa on koko elokuu joten miks ei sitä vois sit vielä viikoks jäähä :D |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 03:08 (GMT +2). |
|