![]() |
HJ:n lohkolämppäristä
Onko Hj 60:ssä paikkaa lohkossa ihan oikeelle lohkolämppärille vai joutuuko käyttään letkulämppäriä. Nyt on letkussa vastus mut sekin näkyy olevan paskana niin aloin funtsiin et mihin kannattais laittaa uus lämmitin niin ei tarvis kylmänä räjäyttää tulille koslaa...
|
kannessa on paikka plommin tilalle laitettavalle vastukselle, mutta ei sekään hyvin lämmitä.
ja se alavesiletkussa oleva ei kans lämmitä kunnolla. laita vaan oikee letkulämppäri! veden otto lohkon alareunasta pakosarjan alta ja paluu johki ylemmäksi, joko t-haaralla sisälämppärin putkeen tai termostaattikoteloon mittarinanturin reikään. |
se on nyt alavesiletkussa ja siitä taitaa olla vastukset palanu ku ei lämmenny :D ja nyt on rapsakka 20pakkasta niin tykkää hyvää ku vääntää tylille sen:D
nii meinasikko et laittaa se letkulämppäri johonki muualle ku alavesiletkuun vai? |
http://www.calix.se/consumer/index.asp?lang=FI
Tuolta moottorinlämmittimet --> PH ilmeisesti tollasesta kyse. |
jos sitä laittais alavesiletkuun uuden vastuksen, kyllähän se vähä saattaa lämmittää :D
|
Lainaus:
|
Mulla on toisessa alaletkussa vastus ja toisessa se letkulämppäri, kyl se alavesiletkuvastus ainakin mulla lämpee niin että termarikotelo on kuuma ja konepellissä on sula aikko siin kohtaa. tosin pitää sitä 2h pitää päällä, mut ompahan sisälämpäri sit samal lämmittäny hytin.
12h lähtee muutenkinn tulille vaikka ei olis lohkossa, mut se öljy ei oikeen notkistu noissa -25 asteissa ilman tohoo:) pitäs olla joku ryssähehku siel öljypohjassa! |
Sivu luotu: 11:39 (GMT +2). |