Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Hiluxin poikimahalvaus (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=67060)

Greenday 22.12.2009 08:45

Hiluxin poikimahalvaus
 
Tossa hiluxi oli lainassa veljellä Pohjois-Karjalan pakkasissa,elohopea näytti parhailaan
-33 astetta ja kone metsästä käyntiin päivän päteeksi,no paluumatkalla Etelän lämpöön
Mikkelin jälkeenTURBO(CT 20:n) sanoi sopimuksen irti.Öljyn paluuletku rikki,turbo hajalla.
Onneksi poika pääsi Bussilla Helsinkiin ja me Juhiksen ja Eko:n kanssa lähettiin hakemaan
Hiluxsia trairelilla kotiin,no 6h tunnin reissun jälkeen Hiluksi oli tontilla:D:D:D:D

Kiitokset sisänlämpevälle offiporukalle kuluu avusta Kunigaskulkurille,Kratzille ja Eko:lle
Talkoo henki elää:cool:

TV: Juha

PS.Talliremonttia pukkaa,niin joku vois etsii CT20 turbon korjaussarjan,otetaan ystävällisesti
vastaan APUA!

kuningaskulkuri 22.12.2009 15:43

Eipä kestä kiitellä.. Hyvä vaan että auto on taas kotona..

Kratz 22.12.2009 17:51

Juu eipä kestä kiitellä. vuorollaan näin päin. soittelen taas sit ku hodari on jumissa.

Greenday 22.12.2009 18:49

Tuli tilattua iofferista Ct 20/26 turbon korjaussarja,maksettu on saa nähdä
milloin tulee postissa...niin päsee korjailee ton föönin.
Huomenna kun on aikaa täytyy Hiluxi muuten laittaa tulille...

Repro 22.12.2009 20:27

Tuli vaan mieleen että ei sen turbon pitäis TEORIASSA hajota jos paluuletku menee rikki, tai hajoo se siinä vaiheessa kun koneesta loppuu öljy mut hajoo paljon muutakin siinä vaiheessa? :cool:

Greenday 23.12.2009 02:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 625886)
Tuli vaan mieleen että ei sen turbon pitäis TEORIASSA hajota jos paluuletku menee rikki, tai hajoo se siinä vaiheessa kun koneesta loppuu öljy mut hajoo paljon muutakin siinä vaiheessa? :cool:

Pitää paikkaansa,ei ole kuin millin poikittaisvälys,imusiipi pyörii...
Turbonpaluuletkusta pukkaa startatessa öljyä=letku rikki
Pollttoaineen syöttössä vikaa?
Turbosta pakopuolen siipi hajalla?
Tänään ollaan viisampia kun pääsen vähän kattoo tarkemmin:cool:

PS.CT 20/26 korjaussarja jenkkilästä/kiinasta 39 erkkiä(sisältää postimaksun):D

Greenday 23.12.2009 12:23

Oli sitten turbon öljynpaineletku rikki http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48448
Ja täytyy etsiä jostain tommosta 5mm paineletkua=outo on liitintyppi meikäläiselle.
Oisko kellään ideaa mistä?

KarvaTurpa 23.12.2009 15:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Greenday (Viesti 626055)
outo on liitintyppi

Tuon näköisiä on tavalliset paineilmaputkien liittimet.

liero 23.12.2009 17:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa (Viesti 626079)
Tuon näköisiä on tavalliset paineilmaputkien liittimet.

kyllä , aivan tavan pneumatiikka ns. c-liitin .
löytyy kaikista vähänkään alaatuntevista liikkeistä , esim tuossa hiflex luettelossa löytyy monenlaista....
http://www.dunlophiflex.fi/upload/?i...48ec3d74911792.
tuolta saapi myös letkua.
se on erijuttu kannattaako tehdä turbon öljynkiertoa paine-ilma putkilla , itselleni katselisin painepuolelle ainakin jotain muuta...

Jopo_ 23.12.2009 19:57

http://hevosvoima.com/site/tuotteet.php?lang=0&tid=13

tuolta vois koittaa kysellä niitä korjaussarjoja jos suomen sisältä haluaa... ulkomailta tietysti löytyy halvemmalla esim. ebay storet jne, mutta kannattaa kattoa että siinä tulee muutakin kuin pelkät tiivisteet...

Greenday 23.12.2009 20:16

Joo,eihän näistä kotimaan harvoista jälleenmyyjistä ole paljon tietoa,
letku on tosin näköjään ollut paineilmakäyttöön,ihmekös toi ei ole
kestännyt=turbo käynny tosi kuumana...ja leikannut kiinni kun ei ole
saannut öljyä ja jäähtyessä sitten alkannut pyöriä.
Tosiaan täytyy painepuoli jostain muusta letkusta esim. ylläolevasta
linkistä sitä teräspunottua ja pari banjoliitintä.
No näkee tuleeko se korjaussarja postissa kotia ,jostain jenkkilästä tai kiinasta :)

Linkki:http://www.ioffer.com/i/Toyota-CT20-...-Kit-124286437

Greenday 28.12.2009 12:49

Jaahas tuli aamusta purettua toi Turbo osia odottelessa http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=48864

Greenday 31.12.2009 17:27

Tuolta tuli kyseltyy: http://www.turbotekniikka.fi
Niin ton CT20 korjaus kaikkineensa 400...500e
Suositteli Garrett GT20:stä (970e),aivan sitten eri tehot koko Toitsuun.

Kävin teettämässä öljyletkut Hyötyajoneuvokorjaamolla Tuusulassa CT20,seen,suosittelen.

Greenday 12.01.2010 17:23

Jaahas,Turbon korjaussarja tuli jenkkilästä :),no mitä vielä vain 3 viikkoa meni,
lisää murheita 2L koneessa,jakopäänhihnakin on riekaleina=leikannu laakerirulla kiinni
samassa turbonhajoamis yhteydessä ja syönnyt hihnan paskaks,oisko ollut vanha
jakopäänhihna ja laakerit kun ei ole kesttännyt pientä moottorin ahdistelua ja rykimistä?

No ei autakko pyöritellä varovasti kannen hammasratasta ja laittaa jako kohdalleen!
Ei ole tietoo pääseekö venttiilit iskemään mäntään?

lepoantti 12.01.2010 18:00

No ei autakko pyöritellä varovasti kannen hammasratasta ja laittaa jako kohdalleen!
Ei ole tietoo pääseekö venttiilit iskemään mäntään?


hyvin yltää!!!

Greenday 12.01.2010 20:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti (Viesti 631956)
No ei autakko pyöritellä varovasti kannen hammasratasta ja laittaa jako kohdalleen!
Ei ole tietoo pääseekö venttiilit iskemään mäntään?


hyvin yltää!!!

No,sehän tietää moottoriremppaa:D:D:D:D

Tossa jakopäänhihnasta ja hihnanohjuri laakerista kuvaa: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49668

-MaTTi- 12.01.2010 21:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti (Viesti 631956)
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Greenday (Viesti 631956)
Ei ole tietoo pääseekö venttiilit iskemään mäntään?

hyvin yltää!!!

Näin tekee, ihanhan ne mäntiä hipoo jo normitilanteessa, välillähän on männän karstassa jo venttiilin jälki. Kato aluks ettei oo nokkapukit pettäny.

Greenday 13.01.2010 06:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 632036)
Näin tekee, ihanhan ne mäntiä hipoo jo normitilanteessa, välillähän on männän karstassa jo venttiilin jälki. Kato aluks ettei oo nokkapukit pettäny.

Tänään täytyy jatkaa purkamista töittenjälkeen,niin täytyy tosiaan venttiilinkoppa
avata ja katsoa tosiaan ne nokkapukit.
Katsottu Nokkapukit ja sieltä löyty http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49701

Kratz 13.01.2010 16:36

vituiks män.....

-MaTTi- 13.01.2010 17:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kratz (Viesti 632262)
vituiks män.....

No tietysti osittain, mutta tosta saattaa tuurillaan saada pyörivän kalun ilman kannen irroittamista, siis tietty jos kannen puolella ei ole murtumia. Venttiili kun on kohtisuoraan mäntään nähden niin se ei aina riko venttiiliä.

Greenday 13.01.2010 18:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kratz (Viesti 632262)
vituiks män.....

:( Joo,ei kerinnyt Mäntsälän Saffarille

Greenday 13.01.2010 18:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 632284)
No tietysti osittain, mutta tosta saattaa tuurillaan saada pyörivän kalun ilman kannen irroittamista, siis tietty jos kannen puolella ei ole murtumia. Venttiili kun on kohtisuoraan mäntään nähden niin se ei aina riko venttiiliä.

Näin se on,otan kumminkin kannen irti ja tarkastan tilanteen,varmuus on parasta.

Rekisteröimätön 20.01.2010 19:32

greenday
 
ootko saanu jo turboon vaihettua uudet korjausarja osat? mitäs akikkee siihen tuli, muutakun tiivisteitä. itekkin meinasin semmosen paketin tilata

Greenday 20.01.2010 21:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 634744)
ootko saanu jo turboon vaihettua uudet korjausarja osat? mitäs akikkee siihen tuli, muutakun tiivisteitä. itekkin meinasin semmosen paketin tilata

En ole vielä vaihtannut
Osia tuli tollaisia:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50111

Tossa kuvassa on myös jakopään osat.

Ei siinä mene kuin pari tuntia,on tullut kokeiltua:D

Rekisteröimätön 05.02.2010 22:04

turbon purkaminen
 
kuinka se ct20 oikein aukee?tartteeko siipi akseli eka irroottaa ja sit juoret halakee?vinkkiä


Sivu luotu: 14:51 (GMT +2).