Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Hiluxin lavan takalauta (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66673)

Matias. 10.12.2009 11:08

Hiluxin lavan takalauta
 
...vai mikä se luukku on joka per..ästä suljetaan.

Eli kertokaas noviisille mitä tuo luukku kestää. Ohjekirjassa ei mitään mainintaan. Saranat näyttää tukevilta ja lyhyet vaijerit tukee kun luukku on laskettu ala-asentoon.

Suunnittelin 260 kiloa painavaa customia joskus mahdollisesti kuljettavani lavalla.
Kun laittaa rampin niin se tulee tietysti tuon takaluukun päälle. Eli kestääköhän ajaa tuon painoisella prätkällä vai pitääkö purkaa koko luukku jos meinaa pyörän saada kyytiin. Voi tuo purkuhomma olla sen verran iso että jää homma tekemättä.

apiaani 10.12.2009 11:52

Irrota ne ketjut laidasta, niin se aukeaa "alas asti"

Matias. 10.12.2009 18:04

Jotkut vaijerit näyttää olevan.

Kiitos ja kumarrus! Ja häpeän etten itse ole kokeillut tuota....

diakka 10.12.2009 18:16

mulla on tossa ln110 tarossa ainaski semmoset saranamallit jotka ainaski vaikuttaa hyvinki tukevilta,eli ei oo mitkää vaijerit semmoset kahesta metallinpalasta olevat linkut.

Matias. 10.12.2009 21:50

Täytyy ihan vkonloppuna tsekata tarkemmin tuo rakenne.

Itse asiassa Hilux on ollut meillä vasta pari viikkoa enkä ole nähnyt sitä kuin kerran pvänvalossa. On ollut pojalla päivittäisessä käytössä ja tulee vasta aina iltamyöhällä kotiin. Saa nähdä jääkö se ollenkaan mun käyttöön...

kj_temmes 10.12.2009 22:49

Ite ajelen ihan luukku normisti auki KTM:n 450 kuutioisen crossin kyytiin, siis ihan ajamalla, pyörä painaa sen ~vajaa 110kg ja ukkeli ajovarusteis varmaan ~100kg.
Ja mulla on vielä laittoman lyhyt ramppi että siihen tulee sellain aika rytkäsy kun täräyttää lavalle..
Moni enska kuski ihmetelly miten uskallan ajaa mut.....

Kyllä se luukku kestää vaik vallan perkeleesti...

Matias. 19.12.2009 12:26

Jo vain löytyi ne lenkit joiden alapäästä takalauta voidaan vapauttaa.

Mutta, mitä se Japanian insinööri on ajatellut kun se on suunnitellut tuollaisen muhkean puskuri tuohon alapuolelle ettei se takalauta pääse kuin vähän matkaa alaspäin.
Ja suomalainen maahantuoja laittanut vielä vetokoukun estämään lisää.........

Ei, kyllä täytyy nyt vain uskoa että tuo lauta kestää mopottimen painon.

Tojo4wd 19.12.2009 12:36

Lähteekös hiluksissa se perälauta irti ihan nostamalla jossain asennossa kun ne vaijerit on irti.
Meinaan nissanissa ainakin lähti.

HeikkiH 19.12.2009 12:48

Jenkeissäkin se takalaita irtoaa kun ottaa ensin rajoittimet irti ja kallistaa laitaa n. 45 astetta, sitten nostaa toisen sivun irti saranasta ja laita pois.

Dodgen laita kestää ainakin rapiat 200 kiloa :D

Pertura 19.12.2009 18:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 (Viesti 624919)
Dodgen laita kestää ainakin rapiat 200 kiloa :D

Mä olen koeponnistanut kahdella täydellä 200l löpötynnyrillä ja itselläni. Eli 500kg ei ainakaan aiheuttanut Rampeen vaurioita

Rekisteröimätön 19.12.2009 19:09

King capin takalaita ei ainakaan kestä 960 kg painoa.Lähti ulkopelti sisäpellististä irti ja luukku väänty alas

Heikki L 19.12.2009 19:16

hj:n takalauta kestaa ainakin 360kg, joten luulis että hailuxsissakin kestäs edes puolet.
eihän 250kg painosesta pyörästä ole laudan päällä kun puolet kerrallaan.

Rekisteröimätön 20.12.2009 11:11

Jotenki muistelen että näissä vanhoissa hiluxeissa -89-97 takalaidan päälle saa laittaa max 100kg painoa.


Sivu luotu: 07:55 (GMT +2).