Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hilux/lj70 mitat (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66574)

ToyotaHj60 07.12.2009 20:03

hilux/lj70 mitat
 
Kiinnostaisi lj70:n ja hiluxin ln65 ja ln46 mallien pituudet ja akselivälit. Myös lavojen mitat olisi hyvä tietää niin tietäisi paljonko voi lyhentää. Kääntösäteet?

RIPAX 07.12.2009 21:53

En tiijä..
 
mut hiluxii ei voi lyhentää kun sen pituiseksi mikä on mallisarjan lyhyin.Ja sitä lyhyintä ei oo suomeen tuotu.Taitaa kaikist lyhyin hiluksi olla axeliväliltään 2850mm,eli sen pituinen.Ei lyhyempi.Läjä70 taas on mallisarjansalyhyin.4runneri on oikeestaan lyhyempi kun hiluksi mut on vaikee todistaa samaan mallisarjaan kuuluvaksi,sun pitäs saada maahantuojalt jokulappu siitä et ne on samoja mut ne ei sitä lappuu kirjota.vanhemmat runnerit varsinkin oli samoja mut mites konttori suhtautuu..

pesix 07.12.2009 23:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ToyotaHj60 (Viesti 621299)
Kiinnostaisi lj70:n ja hiluxin ln65 ja ln46 mallien pituudet ja akselivälit. Myös lavojen mitat olisi hyvä tietää niin tietäisi paljonko voi lyhentää. Kääntösäteet?

LN46
kok.pituus 4725mm
kok.leveys 1690mm
akseliväli 2800mm
lava pit. 2185mm sis.mit
lava lev.1430mm sis.mit
kääntösäde 12,6 m / puskurista 13,4 m

lavaa voit lyhentää 200mm

mulla lyhennetty ja on otteessa.

RIPAX 08.12.2009 22:56

Perkules..
 
Unohdin ton 46 mallin.mut lyhentäessä ei välttämättä käy verrokiksi uudempiin.Konttorilta asia kannaattaa varmistaa joka tapauksessa,lyhennykset on aika harvinaisii et pikku faktojen valikoitu esittely konttorilla(kusettaminen)on paikallaan.Tosiaan menee lyhennykset normaali muutoskatsastuksena eli katastus inssin mielistely kannattaa.Edittinä joo et hiluksi on sit lavan lyhennyksen jälkeen huoltoauto jos lavasta tulee 185cm lyhyempi.Lavan pituudel ei oo muuta väliä,rungon pituus on tarkka.

suppe 08.12.2009 23:13

Taitaa mennä vähän ot mutta.. Miten niin ei ole lavanpituudella sen suurempaa merkitystä mutta rungon pituudella on??? Eikös akseliväli se ratkaisevin kuitenkin ole? Voin olla väärässäkin.. Ja onhan 46 lyhyellä hytillä ja lyhyellä lavalla suomessakin eikös siinä ole lyhyempi akseliväli?? Siis enemmän kun tuon viisi senttiä mikä jo kävi ilmi. Faktoja jollakin??? Omasta ln 65 lyhensin akseliväliä 236mm ja on tammikuun 20 päivään asti aikaa miettiä menenkö konttorille ison viskilekan kanssa:D:D:D vai en.

ToyotaHj60 09.12.2009 19:24

Lj70 akseliväli näköjään 2310mm. Eli taitaa hj vaihtua sellaiseen niin alkaa ojien ylitykset helpottua.

RIPAX 09.12.2009 23:12

tarkennus.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja suppe (Viesti 621668)
Taitaa mennä vähän ot mutta.. Miten niin ei ole lavanpituudella sen suurempaa merkitystä mutta rungon pituudella on??? Eikös akseliväli se ratkaisevin kuitenkin ole? Voin olla väärässäkin.. Ja onhan 46 lyhyellä hytillä ja lyhyellä lavalla suomessakin eikös siinä ole lyhyempi akseliväli?? Siis enemmän kun tuon viisi senttiä mikä jo kävi ilmi. Faktoja jollakin??? Omasta ln 65 lyhensin akseliväliä 236mm ja on tammikuun 20 päivään asti aikaa miettiä menenkö konttorille ison viskilekan kanssa:D:D:D vai en.

Rungollises autos ei korirakenteel oo käytännössä niin väliä kunhan omapaino ei mee yli sallitun ja korkeus ylitä olikohan 4metrii mut runkoo ei voi lyhentää/pidentää LAINKAAN!!!!Jos kysymyksessä on paketti tai henkilö auto.PAITSI jos kysymyksessä on mallisarjan sisäinen muutos,tästä pitäs löytyy yksiselitteinen maininta katsurin käsi kirjasta.Eli lyhentäessä/pidentäesssä runkoa pitää pystyä osoittamaan että auto vastaa jotain muuta mallisarjan autoa.Eli jos lyhennät hiluksin metrillä niin verrokiksi ei käy fiat 600 vaan pitää olla joku muu hiluksi,4runneri käy ehkä vanhemmissa.Jos lava on alle 185 cm ni ei voi olla pakettiauto vaan joku muu eli huolto auto.Vois kai olla henkilöautokin mut aikoinaan on pakuissa ollu pienempi autovero et jos ei maksa sitä erotusta ni ei siis onnistu,huomaa et on ihan sama mitä pakuista on säädetty tänä päivänä koska muutoksiin sovelletaan sen aikaisia pykäliä mitä se autokin on.Sinällään lavan/ohjaamon pituudella ei oo merkitystä kun lava on silloisten pykälien mukainen ja ohjaamo käytännössä voi olla mitä vaan.Sit taas toisaalta hiluksin voi rekisteröidä vaik helikopteriksi mut se on laitonta ja jos AKE sen äkkää ni kilvet lähtee ja katsurilta duuni.Eli ikävä kyllä laki rajoittaa,laittomuutta ei mikään.Jos laista ei välitä ni turha on sit konttorilla käydäkään.Nii edittinä viel et ohjaamoo voi lyhentää kans,tällöin ei ehkä tarvii muuttaa huolto autoks.Ei siis tarvii lyhentää mut jos runkoo kuitenki lyhentää ni koriakin on jostain lyhennettävä.Ja tosiaan ku konttorilt kysäsee ni voi niil olla ennakko tapaus runko lyhennyksest et ehkä ei tarvii mitään toimittaa jos niil on omast takaa.Sullaki ilmeisesti on käytetty sitä lehtijousellist 4runnerii verrokkina.

Holle 10.12.2009 10:39

Kait se lava sai olla alle 185cm jos neliömäärä täyttyy?

suppe 10.12.2009 22:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 621986)
Rungollises autos ei korirakenteel oo käytännössä niin väliä kunhan omapaino ei mee yli sallitun ja korkeus ylitä olikohan 4metrii mut runkoo ei voi lyhentää/pidentää LAINKAAN!!!!Jos kysymyksessä on paketti tai henkilö auto.PAITSI jos kysymyksessä on mallisarjan sisäinen muutos,tästä pitäs löytyy yksiselitteinen maininta katsurin käsi kirjasta.Eli lyhentäessä/pidentäesssä runkoa pitää pystyä osoittamaan että auto vastaa jotain muuta mallisarjan autoa.Eli jos lyhennät hiluksin metrillä niin verrokiksi ei käy fiat 600 vaan pitää olla joku muu hiluksi,4runneri käy ehkä vanhemmissa.Jos lava on alle 185 cm ni ei voi olla pakettiauto vaan joku muu eli huolto auto.Vois kai olla henkilöautokin mut aikoinaan on pakuissa ollu pienempi autovero et jos ei maksa sitä erotusta ni ei siis onnistu,huomaa et on ihan sama mitä pakuista on säädetty tänä päivänä koska muutoksiin sovelletaan sen aikaisia pykäliä mitä se autokin on.Sinällään lavan/ohjaamon pituudella ei oo merkitystä kun lava on silloisten pykälien mukainen ja ohjaamo käytännössä voi olla mitä vaan.Sit taas toisaalta hiluksin voi rekisteröidä vaik helikopteriksi mut se on laitonta ja jos AKE sen äkkää ni kilvet lähtee ja katsurilta duuni.Eli ikävä kyllä laki rajoittaa,laittomuutta ei mikään.Jos laista ei välitä ni turha on sit konttorilla käydäkään.Nii edittinä viel et ohjaamoo voi lyhentää kans,tällöin ei ehkä tarvii muuttaa huolto autoks.Ei siis tarvii lyhentää mut jos runkoo kuitenki lyhentää ni koriakin on jostain lyhennettävä.Ja tosiaan ku konttorilt kysäsee ni voi niil olla ennakko tapaus runko lyhennyksest et ehkä ei tarvii mitään toimittaa jos niil on omast takaa.Sullaki ilmeisesti on käytetty sitä lehtijousellist 4runnerii verrokkina.

Tää oli uus tieto että lavan ei tartte olla sitä nykyista 175cm mikäli auto on rekisteröity huoltoautoksi. Siis tota hiluxia ei ole katsastettu tolle lyhyelle akselivälille ja alkaapi näyttää siltä että ei tartte katsastaakkaan. Mutta tarvii kyllä vielä selvittää asia ton 4runnerin osalta jospa kuiteskin...

jjv 10.12.2009 22:59

2,25m2 pittää olla lavan koko.

RIPAX 10.12.2009 23:25

Juu.
 
Juu,huoltoautoks kun muutoskatsastaa ni lavan ei tarvi olla minkään sääntöjen mukaisia,ja vanhempi kuin -88 hiluksi ja 4 runnerihan oli melkeen samanlaisia paitsi korirakanne tietty eri.Niitten yhden mukaisuuden kun pystyy todistamaan esim.mittakuvilla korikorjaus kirjasta ni hiluksin saa saman pituseks ku 4runneri.uudemmas hiluxi/4runneri vertailus sama juttu mut takaaxelin tuenta on eri siks ei onnistu.Ja muistaakseen toi 2.25m2 sääntö paketti auton lavasta tuli joskus myöhemmin et ainaki-89 olis ollu viel vaadittu 185cm lavan pituus.Mut tosiaan jos hiluxin lavaa radikaalisti lyhentää ni mikään noista ei täyty.Asia kannaattaa toki varmistaa konttorilta jos nyt ei ihan AKEsta ja nää tarinat kertoo inssille kun ainakaan minun tapauksessa ei ollu kuullukkaa koko lyhentämisestä,niillähän on manuska mistä tarkistaa.Ja jokatapaukses joutuu muutoskatsastaa et samallahan se huoltoautoks menee??Ja edittinä viel et tää reilu vuoden takainen juttu,sillon muutin oman hiluksin ja selvitin homman konttorilta ensin,eli ei mikään "henget kerto unessa"juttu.Omassa lava siis 160cm pitkä.

Viipo 11.12.2009 00:13

Pakettiautona voi pitää, jos tekee esim flatpedin, jonka pinta-ala on se 2.25m², oli se sitten minkä ikänen tahansa. Esim. 150cmx150cm.

Huoltoautona ei tartte lavaa ollenkaan. Tilalla voi olla vaikka "tarvikelaatikko".

jjv 11.12.2009 00:23

Eikö sen lavan pitäny olla kopan levynen? Tästä en oo varma.

Viipo 11.12.2009 00:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jjv (Viesti 622343)
Eikö sen lavan pitäny olla kopan levynen? Tästä en oo varma.

No, lain puitteissa, eli max 5cm puoleltaan yli :P

RIPAX 12.12.2009 00:24

Mutuja ..
 
Joo niin saatto olla et se pitiolla 185cm tai 2.25m2.Edelleen mutua et tais olla viel joku polttoaineen kuljetus auto jossa pykälät oli taas eri,eli joku tynnyri sinne lavalle...


Sivu luotu: 17:30 (GMT +2).