Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Lukkoperä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66528)

Rekisteröimätön 06.12.2009 12:36

Lukkoperä
 
Terve alanmiehet, Olen uusi tälläalalla joten aattelin kysyä kokeneemmilta mielipidettä asiaan. Ostin jonkunaikaa sitte pitkän nissan patrollin tieliikenteestä poistetun tarkotus olis rakennella pikkuhiljaa ja tietenki mahdollisimman halvalla jonkinlainen metsäpeli.
Eli kysymys kuuluu, Patessa ei kitkka lukko piä takaakselissa kunnolla Eli kannattaako kitkalukko tiukata vai hitsata kemppilukko
jos kemppilukon tekkee niin vaikuttaako paljon kääntymisseen ja kestääkö vetoakselit? Ajo on enimmäkseen maastossa paitsi siirtymä matka muutama kilsa ajopaikalle on tie ajoa. Tietoa kaivattas koska ei viittis kovin monesti perää avata et tulee kerralla hyvä jos tiukattu lukko ei piäkkään tarpeeks. Minkä paksuiset simmit kannattaa laittaa kitkalukkoon jos päätyy sen tiukkaamisseen? KIITOS vastauksista jo etukätteen

Viipo 06.12.2009 13:09

Ainakin tojotan tiukkaamiseen joku 4mm on hyvä, enempää ei juuri mahu, tai murikka halkee.
Y160 patrollissa pitäs kai mennä murikat ristiin, eli vaiha takaa eteen se kitkamurikka tiukattuna ja taakse vanhasta etumurikasta kemppiliimattu.

Rekisteröimätön 06.12.2009 16:22

Tämä pate on vm89 ja 3,3 konneella et onko sit toi 160nen? mitkähän ois hyvät ja oikein halvat renkaat mitkä ois sopivan kokoset millä pääsis alkuun? soa korotus oli tehty jo valmiiks et ei heti tarvi alkaa korottammaan.

Samsonite 06.12.2009 17:22

Lyhkäses menee ristiin, pitkässä etupiä vielä sama mutta takamurkula isompi.

Pörö 06.12.2009 17:22

Etu ja takaperä ei mene pitkässä patessa ristiin, kemppilukko takana on hyvä vaihtoehto metsäleluun ja sillä pystyy hyvin ajamaan myös siirtymät.
Vetarit kestää kyllä... 160 korinen on tuo sun pate, oletettavasti..

Perus mutakuvio renkaat on ihan riittävät alkuun, kannattaa katsoa tuolta myytävien joukosta edulliset.

Jare 07.12.2009 07:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 620872)
Terve alanmiehet, Olen uusi tälläalalla joten aattelin kysyä kokeneemmilta mielipidettä asiaan. Ostin jonkunaikaa sitte pitkän nissan patrollin tieliikenteestä poistetun tarkotus olis rakennella pikkuhiljaa ja tietenki mahdollisimman halvalla jonkinlainen metsäpeli.
Eli kysymys kuuluu, Patessa ei kitkka lukko piä takaakselissa kunnolla Eli kannattaako kitkalukko tiukata vai hitsata kemppilukko
jos kemppilukon tekkee niin vaikuttaako paljon kääntymisseen ja kestääkö vetoakselit? Ajo on enimmäkseen maastossa paitsi siirtymä matka muutama kilsa ajopaikalle on tie ajoa. Tietoa kaivattas koska ei viittis kovin monesti perää avata et tulee kerralla hyvä jos tiukattu lukko ei piäkkään tarpeeks. Minkä paksuiset simmit kannattaa laittaa kitkalukkoon jos päätyy sen tiukkaamisseen? KIITOS vastauksista jo etukätteen

Ei mitään kitkalukon kiristelyjä, jos offi pelistä kyse. Eli kemppi-kymppi perään ja menoks. Mullaki piti olla tos yhdessä lelussa joku kiristetty kitkalukko, mutta paskat se mitään pitäny, ku oli vähä tiukemmassa kolossa.

jason 07.12.2009 16:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 620926)
Tämä pate on vm89 ja 3,3 konneella et onko sit toi 160nen? mitkähän ois hyvät ja oikein halvat renkaat mitkä ois sopivan kokoset millä pääsis alkuun? soa korotus oli tehty jo valmiiks et ei heti tarvi alkaa korottammaan.

Ostat vaikka pinnotetut "bogger" pintaset tai ne toiset oikeen karkeet ja jos soa ni mahtuu suurimmat mitä saatavilla, pitäs hinta/laatusuhde kohdata.

Ja kyllä se kemppikymppi kääntyy ihan hyvin, mun entisessä oli ja toimi hintaansa nähden:D tosi hyvin!


Sivu luotu: 15:30 (GMT +2).