![]() |
Voiman ulosotto
Auttakaa, missä kai:confused:kissa maastureissa on mekaaninen voimanulosotto. ( MB, Nissan, Mitsu,Tojota) Ja onko pyörimisnopeutta mahdollisuus säätää vaihteiston kautta...??http://forums.offipalsta.com/images/...s/confused.gif
|
Ainakin 80-luvun alkupuolen kaikissa suomessa maastureiksi rekisteröidyissä piti olla voiman ulosotto jo ihan verotussyistä. Aivan kaikissa automerkeissä (en muista kuuluiko jokin yllämainituista niihin) ei tuolloinkaan ulosottoa kuitenkaan käytännössä voinut juurikaan käyttää. Eli käytettävyys kannattaa varmistaa.
Uudemmissa ja uitetuissa ei välttämättä ole PTO:ta. Tojotissa (Bj, Hj) alkuperäisen PTO:n nopeusaluetta ja pyörimissuuntaakin voi muuttaa vaihdevalitsimesta. C.rok |
Vanhakorisissa patroleissa (160) on melkein kaikissa kaksisuuntainen ulosotto.
Muutama laatikko ilman ulosottoa tullut vastaan(ehkä joku itse poistanut ja sokea laippa tilalle) ja 1kpl yksisuuntaisella ulosotolla. Ulosoton pyörintänopeus patroleissa säädetään vain ja ainoastaan kaasupolkimella. ;) |
MB "Kassakaapista" G löytyy ja v-laatikolla säädellään välitystä.
|
pajeroissa myös jonkunlainen, toimivuutta ei ikinä tullu kokeiltua mutta onhan noissa vinssejä ollut.
|
Lainaus:
muttei läheskään kaikissa, kannattaa kurkata auton alle varuiks, niinkuin tietty muissakin |
Lainaus:
|
Ulosotto
pajeroissa PTO on oikealla puolella vaihdelaatikkoa ja vipu vaihdekeppien takana.Ainakin patrolleissa ja (joissain) land cruisereissa ulosotto on vaihteiston vasemmalla puolella.Korjatkaa toki jos oon väärässä..:rolleyes:
|
Jatketaanpas vähän vanhaa aihetta...
Mitenkäs ulosotto Suzuki SJssä? Muistelisin, että takakardaanin lähdön vieressä on laippa... Saako sieltä voimaa ulos ja liittyykö se käsijarrukahvan takana oleva T-kahva tähän? Onko näissä ulosotoissa ollu ihmisillä kompuroita kiinni? Jos on, niin kiinnostaisi nähdä tai kuulla miten ja minkälaisia... |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 02:43 (GMT +2). |