Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Voiman ulosotto (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66315)

JAAVUU 01.12.2009 13:41

Voiman ulosotto
 
Auttakaa, missä kai:confused:kissa maastureissa on mekaaninen voimanulosotto. ( MB, Nissan, Mitsu,Tojota) Ja onko pyörimisnopeutta mahdollisuus säätää vaihteiston kautta...??http://forums.offipalsta.com/images/...s/confused.gif

Rekisteröimätön 01.12.2009 14:51

Ainakin 80-luvun alkupuolen kaikissa suomessa maastureiksi rekisteröidyissä piti olla voiman ulosotto jo ihan verotussyistä. Aivan kaikissa automerkeissä (en muista kuuluiko jokin yllämainituista niihin) ei tuolloinkaan ulosottoa kuitenkaan käytännössä voinut juurikaan käyttää. Eli käytettävyys kannattaa varmistaa.
Uudemmissa ja uitetuissa ei välttämättä ole PTO:ta. Tojotissa (Bj, Hj) alkuperäisen PTO:n nopeusaluetta ja pyörimissuuntaakin voi muuttaa vaihdevalitsimesta.


C.rok

bluevan 01.12.2009 14:57

Vanhakorisissa patroleissa (160) on melkein kaikissa kaksisuuntainen ulosotto.

Muutama laatikko ilman ulosottoa tullut vastaan(ehkä joku itse poistanut ja sokea laippa tilalle) ja 1kpl yksisuuntaisella ulosotolla.

Ulosoton pyörintänopeus patroleissa säädetään vain ja ainoastaan kaasupolkimella. ;)

Rambe 01.12.2009 19:46

MB "Kassakaapista" G löytyy ja v-laatikolla säädellään välitystä.

santikko 01.12.2009 20:50

pajeroissa myös jonkunlainen, toimivuutta ei ikinä tullu kokeiltua mutta onhan noissa vinssejä ollut.

pee 02.12.2009 09:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rambe (Viesti 619343)
MB "Kassakaapista" G löytyy ja v-laatikolla säädellään välitystä.


muttei läheskään kaikissa, kannattaa kurkata auton alle varuiks, niinkuin tietty muissakin

Rekisteröimätön 04.12.2009 14:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 619504)
muttei läheskään kaikissa, kannattaa kurkata auton alle varuiks, niinkuin tietty muissakin

Miten MB:ssä ulosotto kytketään päälle...

hutikka 04.12.2009 16:43

Ulosotto
 
pajeroissa PTO on oikealla puolella vaihdelaatikkoa ja vipu vaihdekeppien takana.Ainakin patrolleissa ja (joissain) land cruisereissa ulosotto on vaihteiston vasemmalla puolella.Korjatkaa toki jos oon väärässä..:rolleyes:

Puska-suska 30.03.2011 10:26

Jatketaanpas vähän vanhaa aihetta...

Mitenkäs ulosotto Suzuki SJssä? Muistelisin, että takakardaanin lähdön vieressä on laippa... Saako sieltä voimaa ulos ja liittyykö se käsijarrukahvan takana oleva T-kahva tähän?

Onko näissä ulosotoissa ollu ihmisillä kompuroita kiinni? Jos on, niin kiinnostaisi nähdä tai kuulla miten ja minkälaisia...

Koivunoksa 30.03.2011 13:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 619267)
Vanhakorisissa patroleissa (160) on melkein kaikissa kaksisuuntainen ulosotto.

Muutama laatikko ilman ulosottoa tullut vastaan(ehkä joku itse poistanut ja sokea laippa tilalle) ja 1kpl yksisuuntaisella ulosotolla.

Ulosoton pyörintänopeus patroleissa säädetään vain ja ainoastaan kaasupolkimella. ;)

Osaatko sanoa missä lukemissa on moisessa 160:ssä sen akselin pyörimis nopeus? Esim tyhjäkäynnilla? Ootko koskaan mitannu? Ku olin meinannut laittaa kompuran sen akselin nokkaan. Pitkääkö huudataa kaasu poohjassa että pyörii tarpeeksi?


Sivu luotu: 02:43 (GMT +2).