Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   BJ:n kytkin luistaa vieläkin (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66156)

puananen 27.11.2009 18:39

BJ:n kytkin luistaa vieläkin
 
onko kukaan löytäny bj:n jäykempiä kytkimiä mistään myynnissä???
turbotuksen myötä tuli kytkimen luisto ongelma ja siihen ei meinaa löytyä ratkaisua
uudet kytkin roipeet paikoillaan ja ei silti pidä, eikä viitsis oikeen sintteriinkään lähteä kun ei se oikein safariauton kytkin ole, mun mielestäni sitä pitää joskus pystyä luistattamaankin.
mietin jo tuossa sellaista vaihtoehtoakin,että sorvais asetelman kiinnitys pinnasta millin pois mut en tiiä siitäkään auttaisko,mut puristushan se asetelma tiukempaan

Killer-Wo 27.11.2009 19:21

Onko sinulla sellainen 3 käpäläinen paineasetelma. Jos on niin pura se ja laita alkuperäisten josten lisäksi toiset jouset. Siellä on sopiva paikka niille. Sopivat jouset löydät vaikka venttiilin jousista. Tämän jälkeen asetelma nippuun ja uusi levy niin alkaa pitäämään. Olen ajanut nyt 4 vuotta samalla paineasetelmalla ilman ongelmia. Alunperin oli vanha asbesti levy joka kesti todella hienosti luistatusta ilman hajoamista. No lopulta se räjähti. Nyt on ollut 2 vuotta aisinin levy.
Jos tuntuu ettei tämäkään auta niin sovita HJ60:n vauhtipyörä ja alkuperäinen startin kehä. HJ:n vauhtipyörään sitten alkuperäinen turbon kytkinpaketti. Jos haluat vielä jämerämmänasetelman niin tilaa offroadtarvikkeelta Xtreme kytkin paketti, tai suoraan Ausseista. HJ:n asetelma vaatii muutoksia alkuperäiseen painelaakerin pitimeen.

Eskimo 27.11.2009 19:41

Juu eli HJ:n vauhtipyörä ja levy niin pitää vähän paremmin. Keskireikää pitää suurentaa ja tuommonen sovitus painelaakerille:

http://kuvablogi.com/nayta/prev/img199600.jpg

Levyyn pitää vaihtaa keskiö tai perimätiedon mukaan HZJ levy pitäisi mennä heittämällä sisään.
Eikä mitään jousia kun vaihtaa keskiön vaan suoraan esim. 6mm pulteilla niittaamalla.

Killer-Wo 27.11.2009 20:09

Jep HZJ:n levy sopii

puananen 27.11.2009 22:51

suuri kiitos neuvoista täytyy kokeilla ensin tupla jousilla niin ei tarviis ruveta vauhtipyöriä muokkaamaan

Eskimo 29.11.2009 18:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja puananen (Viesti 618139)
suuri kiitos neuvoista täytyy kokeilla ensin tupla jousilla niin ei tarviis ruveta vauhtipyöriä muokkaamaan

Ei paljoa auta ne tuplajousetkaan Nim. kokemusta on.
BJ:n levy kun on vaan niin pieni.

Laita vaan kerralla se HJ/HZJ kytkin niin ei tartte enää aukoa.

Rekisteröimätön 30.11.2009 03:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja puananen (Viesti 618139)
suuri kiitos neuvoista täytyy kokeilla ensin tupla jousilla niin ei tarviis ruveta vauhtipyöriä muokkaamaan


Juuri tulin reissusta ja en ole ehtinyt pajalla käymään niin ei ole vielä niitä tarkkoja venttiilijousen mittoja, sorry.

Jos maltat iltapäivään niin silloin tietää onko mitta alle 22 mm.

mikjus 22.10.2012 10:17

Onko nyt näin pitkän ajan päästä kokemuksia miten tuollainen tuplajousi systeemi toimii ja mitä jousia käytetty?

Mulla muutaman vuoden vanha kolmikyntinen asetelma ja jo kerran vaihdettu levy. Nykyään Luistaa isommilla pykälillä kun ennen sai lähtee paikaltaankin millä pykälällä vaan. Levy on ihan hyvä mutta asetelman ja vauhtipyörän pinta lasittunut. Pitäisi nyt keksiä hyvä keino jolla saisi pitoja lisää. Halpa konsti olis tuo tuplajousi systeemi. Purkaisi vaan jostain romuautosta venan jouset.

Toinen kysymys on että onko kokemuksia Extreme HD kytkinpaketista:

Details:with Organic Disc and Heavy Duty Cover Specifications : Clamp Load = 620Kg Clutch Size: 255x21x29.0mm


Paljonkohan vakioasetelmassa tuo clamp loadi on?

lepoantti 22.10.2012 12:13

ainakin bj75 3B moottorin jakteeksi sai suoraan hyvin pienellä sorvaamisella ja sovittamisella hj60sen kytkinpaketin laitettua, ja jotenkin sellanen muistikuva että bj:n 3b koneeseen kans tuollainen laitettiin.


Sivu luotu: 22:55 (GMT +2).