Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Isuzu käynistys (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66112)

bergstri 26.11.2009 16:17

Isuzu käynistys
 
hello kaikkille!

Olen näitä sivuja seurannut jo kauan, joten tiedän että täältä voisi sada apua seuraavaan ongelmaan. Ostin syksyllä isuzun 2wd sportcabin jota olen nyt hitsannut kasaan. Nyt kuin tankki laitoin paikoilleen ja oli tarkoitus käynnistää niin eipähän käynnistynyt. Mietin että onko sillä väliä että onko autossa koelauta kiinni vai ei? tällä hetkellä on irti. Suuttimiin asti tule ainakin diseli samoin palautusputkesta. Vai oliko vikaa siinä että akku loppu niin ei siten pyörinyt tarpeeksi nopeasti moottori?

(Josain välissä olisi tarkoitus se projektipäiväkirja aloitaa)


inkku

ps. anteeksi kirjoitus virheet.

T€€MU 26.11.2009 19:45

Kannattaa sitä täydelläkin akulla kokeilla jos ei tietoa toimiiko hehkutkaan,
Katoppa meneekö ruiskutuspumpum kylkeen yksinäinen johto ?
eli sähköinen sammutin, vai miten vanha kiesi on voi olla mekaaninen varpillakin..
Jos johto, niin siihen pitäis tulla sähkö kun virta päällä. Ja kun sen nyppää irti
niin pienenpieni solenoidi naksahtaa ja kone sammuu..
Eli jos virtalukko irti, niin tässä vika luultavasti ?

-Ja vettähän ei ollut missään tankissa eikä suodattimilla.
-Järjestelmä ilmattu jne..

bergstri 26.11.2009 20:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja T€€MU (Viesti 617701)
Kannattaa sitä täydelläkin akulla kokeilla jos ei tietoa toimiiko hehkutkaan,
Katoppa meneekö ruiskutuspumpum kylkeen yksinäinen johto ?
eli sähköinen sammutin, vai miten vanha kiesi on voi olla mekaaninen varpillakin..
Jos johto, niin siihen pitäis tulla sähkö kun virta päällä. Ja kun sen nyppää irti
niin pienenpieni solenoidi naksahtaa ja kone sammuu..
Eli jos virtalukko irti, niin tässä vika luultavasti ?

-Ja vettähän ei ollut missään tankissa eikä suodattimilla.
-Järjestelmä ilmattu jne..

eli virta lukko on paikailla ainoastaan koelaudan + mittarin johdot irti. eli ainakin siloin kuin kotiin sen ajoijn niin hekut toimivat koska ei muuuten lähtenyt käntiin.ja relestä kuuluu naks ääni pienen hekutukseen jälkeen, joten oletan toimivaan. Suodatin on uusi samoin letkut ja diseli. auton on mallia -89 ja mulle sanotiin että on itseilmava mutta ei oo varmaa tietoa. Jos ei oo itse ilmava niin mistä ilmataan? on nää diselkoneet vähän outoja viellä, tämä kuin on eka.

mhk 26.11.2009 22:28

Jos käsipumppua ei ole missäänpäin konetilaa, ei suodattimen päällä tai muualla, ilmaus toimii pitkällä starttauksela. Ruiskuputkia voi löysätä (suuttimien päästä) homman helpottamiseksi. Kun tulee vain löpöä mutterit kiinni. Ei hampaat irvesä, putkessa on kartio sovitus joten kevyt kiristys riittää, kiinni kuitenkin.

bergstri 26.11.2009 23:09

juu käsipumppu on sammassa kuin suodatin. eli siitä oon pumppanut mut suutimistä ei tuu muuten mitään kuin vaan käynistäessä, palu putkeen menne kyllä ylimääräset nesteet kun puumpaa. mutta avaan suutimet ja katoo että kaikkista tulee nesteet. no pitää viikonloppuna katoo et mitä saa aikaiseksi

isuzubj 26.11.2009 23:57

Akku kiinni ja starttaa pidä kaasu pohjassa vaan niin ilmaa kyllä itsensä,pitäis lähtee käyntiin jos kaikki on oikein. Pelkästään startatessa pitäis alkaa lupaaman kyllä tosin saa kyllä sahata aika kaun jos linjat on tyhjät.

Rekisteröimätön 28.11.2009 08:54

Polttoainen letku pumpulta irti ja paine ilmaa tankkiin niin ilmaantuu vähän nopeempaa. Ei tarvii sahata akkua tyhjäksi. Mutta suosittelen tosiaan täydellä akulla kokeileen ihan ekana.

mhk 28.11.2009 13:32

Toimiihan solenoidi varmasti?
Ja akun kunto vaikuttaa kummasti. Täyteen ladattunakin joku vanha lyijyköntti ei välttämättä aja enää asiaansa kuin pitäisi, varsinkaan pitempään seisoneen koneen kohdalla.

terppa2 28.11.2009 15:32

käyntiin
 
sitä sammutinta epäilisin jos ei yhtään "lupaile" joku liitos irti jostain?

rulez 28.11.2009 19:34

Useita moisia omannut ja ekana kaikesta huolimatta tarkistasin hehkut !

Ollu muutamassa relepoksissa vikaa ja hyvin on naksunut mutta hehkuille asti ei oo virta tullu varsinki jos oot johtoja liikutellut nii otappa virtakynä käteen ja lykkää jonkun hehkun johtoon kiinni hehkutus päälle niin valo sais syttyä ;)

Ja ykskään mulla olleista ei oo lähteny käyntii ku vasta parin akullisen tyhjäks höyläämisellä jos ykski hehku on palanu (ihme myllyjä nissanin pannut saa käyntiin vaikka ilman hehkuja)

Sitte jos hehkut pelaa (jokahinen) niin suutimet yksitellen juuresta löysälle ja pumppailet käsipumpusta sen aikaa että tuloo polttoaine tämän jälkee suuttimet kiinni ja pumppaat senverran että pumppu jäykistyy.

Jos epäilet että sammutin on päällä ilmanputsari irti ja kurkistat reijästä jotta läppä aukenoo kun virran käännät päälle (Turbotonhan tämä vissiin on)

bergstri 28.11.2009 21:38

Juu turboton on. Pitää varmaan joko ajaa auto viereen tai sit traktori että sähko rittää. eli kuin perjantaina yrittin niiin ei ainakaan tuullut käsipummpulla suutimista mitään, ainoastaa kun yritti käynistää niin tuli nestetä. No manantaina siten taas pesää yrittämään uudestaan.

miten kauan on sitten kauan? Syyskuun loppussa ajatiin sen jälkeen ollut talissa ilmassa ilman takaakselia.

niin ja kiitoksia vastauksista kirjoitusvirheistä huolimatta.

jake74 29.11.2009 12:03

ite en saanut nousemaa löpöä tankista suodattimelle käsipumpulla. laittoin väliaikasesti sähköpumpun suodattimen ja ruiskupumpun väliseen letkuun ja antoin pumpun lutkuttaa nii kauan että alko tulemaa löpöä. sitten sähköpumppu pois ja letku kiinni pumpuu. käsipumppu kovaksi ja sitten startaamaan. lähti toisella yrittämällä käyntii.

bergstri 30.11.2009 11:10

Nyt toimii eli hekut eivät toimineet. Anoin akkusta suraan virtaa niille niin johan käynisty. Pitää nyt sit kun saan tuon koelaudan takaisin koitaa että toimiiko vai ei jos ei niin sit etitään vikaa

kiitos kaikkille


Sivu luotu: 13:26 (GMT +2).