Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Chevyn jarru mysteeri (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66104)

jason 26.11.2009 11:27

Chevyn jarru mysteeri
 
Terve.
Chevy suburban - 86, huollettu jne. teki eilen oudon jarrutehon menetyksen, Suomeks jarruttaa normaalisti yhdellä tasasella jarrun painamisella, mut jos vähennät jarrutehoa ja uudestaan lisäät sitä saman jarrutuksen aikana, poljin painuu pohjaan ja tehot häviää?

Ajoin eilen aamulla noin 100km, osa mutkatietä ja risteyksiä, ei mitään ongelmaa, mut takas tullessa tokassa risteyksessä jo jarrutuksesta loppui pito, tämä "efekti" tapahtui ainoastaan mäissä joko ylös tai alas, ja mutkissa!?

Nesteet pysynyt sisällä, ei näkyviä vuotoja, ja edelleen, tänään toimii tasaisella ei välillä keventyvällä jarrutuksella hyvin, mutta,mäessä tai mutkassa jos siis kevennät, eli hieman nostat jarrutuksen aikana kuitenkaan kokonaan vapauttamatta jarrui, poljin painuu lähes pohjaan ja ei vauhti mäessä pysäyhdy.

Osaako jolu sanoa mitään "kauko diagnoosii" pelkän selityksen perusteella, mut huoltanut taho ihmetteli, olin siis huollosta tulossa, kun ei ollut huomannut huollossa mitään vuotoja yms. ja tosiaan nesteet pysyy sisällä kaikkialla, ei vähene eikä, ainakaan näkyvästi tule ulos.

Edit: Sama tapahtuu näköjään myös suoralla ja jopa paikoillaan jos painat poljinta hitaasti pohjaan mutta toimii normaalisti, eli ottaa ylhäältä kiinni ja poljin pysyy ylhäällä, kun painaa nopeammin, ei tarvitse mitää hätäjarrutusta, mut hidas jarrulla liutus ei onnistu.

jason 26.11.2009 11:56

Oisko sit kuitenkin tehostajan tiivisteiden falskaus, eli korjaussarja ilmeisesti...

pjtk 26.11.2009 15:32

Mulla oli kuvatunlaista ongelmaa Rangen jarruissa. Jarru pääsylinteriin uudet kumit mäntiin niin oireet poistu. Ongelma mulla oli siinä, että vanhat tiivisteet päästi ohitse jarrunestettä rahallisesti poljinta painettaessa. Nopeemmassa polkasussa neste ei kerinny vuotaan kumien ohi.

Rytari 26.11.2009 18:41

bensa vai diesel, alipaine vai hydroboost....

Sten 26.11.2009 21:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pjtk (Viesti 617615)
Mulla oli kuvatunlaista ongelmaa Rangen jarruissa. Jarru pääsylinteriin uudet kumit mäntiin niin oireet poistu. Ongelma mulla oli siinä, että vanhat tiivisteet päästi ohitse jarrunestettä rahallisesti poljinta painettaessa. Nopeemmassa polkasussa neste ei kerinny vuotaan kumien ohi.

Näin on ja ainakin alipainejärjestelmässä , en sitten tiedä miten se hydroboost sitte toimii kun ei oo tullu vastaan mulla.

Rekisteröimätön 26.11.2009 22:10

onko siinä tämä Rear Wheel Anti-Lock (RWAL) systeemi , jos näin niin tästä apua http://www.teoriakoe.net/mainosjakon...e+light#p23041

Hunttajussi

jason 27.11.2009 01:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 617678)
bensa vai diesel, alipaine vai hydroboost....

Joo, jätin huonosti ilmoittamatta et 6,2diesel, 6,5l:sen sähkösellä syöttöpumpulla, th 400 tomaatti ja jarrujärjestelmän tyypii en kyllä oikeesti tiiä, miten tunnistaa/ulkoset erot?
Edit: Kuvien ja muistikuvien(huollossa) perusteella ois hydro boost?

Nii, ja kiitos linkistä mut toi on vähän uudempiin toi lukkiutumattomien jarrujen juttu.

mehtämörö 27.11.2009 03:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jason (Viesti 617838)
Joo, jätin huonosti ilmoittamatta et 6,2diesel, 6,5l:sen sähkösellä syöttöpumpulla, th 400 tomaatti ja jarrujärjestelmän tyypii en kyllä oikeesti tiiä, miten tunnistaa/ulkoset erot?
Edit: Kuvien ja muistikuvien(huollossa) perusteella ois hydro boost?

Nii, ja kiitos linkistä mut toi on vähän uudempiin toi lukkiutumattomien jarrujen juttu.

hydro boost ei näytä yhtään normaalilta alipaine tehosteiselta.. kun katot jarru sylinteriä niin siihen menee jokunen (en muista monta) huomattavasti jarruputkea paksumpaa hydrauliikka letkua.. Ja siis se iso rumpu puuttuu kokonaan mikä on alipaine jarruissa

jason 01.12.2009 02:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mehtämörö (Viesti 617840)
hydro boost ei näytä yhtään normaalilta alipaine tehosteiselta.. kun katot jarru sylinteriä niin siihen menee jokunen (en muista monta) huomattavasti jarruputkea paksumpaa hydrauliikka letkua.. Ja siis se iso rumpu puuttuu kokonaan mikä on alipaine jarruissa

O.K. Alipainejarrut siis. Ei ole viel mitn sarjaa tilattu, mitä tehä?

Rytari 01.12.2009 12:35

kyllä mä sitte kanssa saattaisin epäillä että se on pääsylinterivikaa, tosin aika oudoltahan tuo kuullostaa että se ei tee sitä jo heti ekalla polkasulla....

ahonkivi 02.12.2009 23:28

Jos kerran on alipainetehostin dieselissä, niin toi tokalla polkasulla häviäminen voisi johtua alipainepumpusta. Mutta silloin polkimen ei pitäisi mennä pohjaan, vaan pääinvastoin muuttua kovaksi.

jason 07.12.2009 02:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ahonkivi (Viesti 619774)
Jos kerran on alipainetehostin dieselissä, niin toi tokalla polkasulla häviäminen voisi johtua alipainepumpusta. Mutta silloin polkimen ei pitäisi mennä pohjaan, vaan pääinvastoin muuttua kovaksi.

Joo, kyllä vieläkin ajan nurkissa ja jarrut toimii, kun muistaa painaa "kovasti" eikä hellää yhtää kesken jarrutuksen, mut esim. jos yrität pitää autoa paikoil mäessä ni hiljallee painuu poljin pohjaa, mutta, silti, poj´hjassaki, jarrut pitää, jotenkin...

No joo, ei osannu puhelimessa kans monen vuoden kokemuksen (myös tästä yksilöst) omaava asentaja muuta sanoo ku sylinterin tiivisteistä puhu...:confused:

mehtämörö 07.12.2009 03:03

Luulenpa ma että us-parts vois auttaa noitten tiivisteiden kanssa. googeliin kun laitat us-parts hakusanaks nii luulis löytyvän numeroa/osotetta..


Sivu luotu: 04:03 (GMT +2).