![]() |
työnalla = high steer kääntövarret toyotaan
kaveri piirtää mallia juuri toyotan high steer kääntövarsille, jolla raidetanko siirtyy akselin takapuolelle. hj:n akseliin
malli ja materiaali vahvuudet on vastaavat kuin kaupasta ostetuissakin alustava hinta oli 250€ jos joku haluaa vastaavat niin mahdollista on tehdä isompi erä niitä. |
HEP!
|
hep!
|
no onkos jo mittoja? jossain vaiheessa vois kiinnostaa
|
Jossakin vaihees ainakin joo mittoja ja kuvia ois kiva nähä. :)
|
Jos vastaa labseja niin ehkä mäybe saattas kiinnostaa jos kartiot tulee hdj-80 päille.
|
Täälläkin olis vähän kiinnostusta, ehkä, mahollisesti, kunhan tulee tietoo mitoista...
|
Lainaus:
|
Se nappula joka pitää ylemmän olkalaakerin paikallaan olis hyvä sorvailla jostain muusta ku normi vedetystä akselista. Imagro varmaan jo kestäis. Tuleeko kartioprikoillekin kartiot?
|
Lainaus:
|
high steer kuvat
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2472
tuoillasia olis tarkoitus tehä... kommentoikaa jos näette epäkohtia |
Oishan noist voinu samalla tehdä oikeesti kestävät 6-pulttiset vaikka tg sixshooter navan mukaan tai labsin tavalla jolloin navan pintaan hitsattaisiin palikka johon pultit tulee. 4-pulttiset kun ei kestä ees sitimaasturissa.
http://4x4labs.com/steering.shtml http://www.trail-gear.com/six-shooter-knuckles.html |
Lainaus:
|
saahan vakio kääntökattiloista tehtyä kuuspulttiset aivan hyvin tolla labsin tyylillä jos vaan varret on kuuspulttiset. ensiksi meinasin tehdä pojan autoon niin että olis tullut tg:n kuuspulttiset varret ja sitten labsin tyyliin elintasolaajennus hitsaamalla. laiskotti ja otinkin koko setin valmiina, on aika paljon paksumpi toi tg:n kulho kuin orkkis.
ehdottomasti kannattaa tehdä näistä uustuotanto-osista suoraan kuudesti laukeevat, jos joku ei halua käyttää optiota parille lisäpultille kestävyyden hyväksi niin mahtuuhan ne olemaan paikallaan ilman niitäkin. mulla on ollut käytössä noin parivuotta tg:n kuudesti pamahtava, kertaakaan ei ole pultit irronneet tai edes löystyneet!! pääasiassa ajettu 38,5" ja aika monta reissua 39,5" boggereilla. |
|
Pirun asialliset kuvat! ;)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta toi 4x4labsin tyyli, että sinne tulee erillinen tukipala, joka hitsataan vanhaan olka-akseliin, vois olla taas Suomessa paremmin menekki tavaraa? Ehkäpä? Vai?? Kuitenkin uskoisin, että noita ihan normi 4 pulttisia silti menee eniten, koska ne osat on "bolt-on" eikä tarvii hitsailla mitään. Ja kyl se nelipulttinenki aikas hyvin pysyy paikoillaan, ku kasaa "kuivana", eli ei rasvaa missään liitoksessa(kaikki puhtaaks jarru kliinerillä) ja sitte kaikkiin tasoihin laakerilukite (myös mahdollisten shimmien väleihin) ja pultteihin vielä kierrelukite. |
Mutta kun toi 6 pulttinenkin menee bolt on 4 pulttisen tilalle niin miksei tekis vaan yhen mallisia. Jos vakionapa niin ne vaan jää käyttämättä ne reunimmaiset. Nii ja yhtä helposti vakionavasta tekee 6 kuin 5 pulttisen. Highsteer varret muutenkin muuttaa jotenkin pulttien kestävyyttä verrattuna vakiovarsiin. Olisiko sitten kun ne on niin korkeella et leikkausvoimaa tulis enemmän. Niin ja ihan ilman mitään hytoliikka assisteja ja pienehköillä 36-37 renkailla.
|
Kuinka paljon pinionin yläpuolelle raidetanko näillä varsilla menee?
|
Lainaus:
mulla on navat käännetty omassa akselissa eli vielä pitää vertailla mittoja vakio akseliin nähden. |
Lainaus:
ja navat kääntämättä sisäänjoustoa rajoitettu 25mm nii ja hojon akseli |
Tahtoo jo!
Olikos tää nyt jäissä vai joko kikkareita hihnan päästä putoilee?
|
ei putoile vielä, mut täytyy tiedustella!
|
aihiot tuli
1 Liiteet
No nyt nytkähti varsien teko hieman eteenpäin... seuraavaksi koneistellaan reijät ja sitte särmäillään
Kyllähän noita varsia voidaa datsuneihinkin sovitella... olisko kellään kuvia minkänäköisiä systeemmejä ovat noihin viritellyt? |
Sivu luotu: 11:29 (GMT +2). |