![]() |
Tupakointikielto asukkaan omalle pihalle
Ensi kertaa Suomessa:
Tupakointikielto asukkaan omalle pihalle http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/162198.shtml Tästä se lähtee... :p |
Itselle ei onneksi tuota ongelmaa. Ensimmäistäkään henkosta en ole vetänyt. Ja suosittelen kaikille lopettamista. On varaa vaik maksaa uutta ajoneuvoympäristöblaablaablaa veroa :D kun ei tupakki kuluja tule
|
Ihme, kun yksikään taloyhtiö ei oo kieltäny vanhojen dieselautojen kylmäkäynnistystä pakkasilla :P
Kirpeänä syysaamuna kun HJ:n löi kouluun lähtiessä kadunlaidasta tulille, jäi koko kortteliin leijumaan kaunis sininen usva... |
Tässä on kyllä sellainen pienenpieni ropleema, että asiasta on olemassa korkeimman oikeuden päätös, jonka perusteella saat polttaa kerrostalonkin parvekkeella... Eli en ottaisi asukkaan ressiä vaan jatkasin körssittelyä :D
|
Tossa kohtaa vois tietyst tyynen rauhallisest kävel sen 30 metrii ja polttaa pihan ulkopuolella. Jos on kerran kämpästä viittiny tulla ulos muutenkin. Kyl sitä ihmiset on välil kans pimiöit.
|
Lainaus:
Itelläki jääny kauhee nokiläntti parkkipaikalle ku putken pää alaspäin. |
PERKELE
Minun puolesta vois kieltää tupakoinnin kokonaan ja kriminalisoida. Samoin suola ja viina ja kaikki kiva muutenkin
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Joo ja hengittäminen! Kun uloshengitettyä ilmaa ei pysty uudestaan käyttämään niin se on ihan turhaa ja kuormittaa ympäristöä!
|
Lainaus:
|
mitäs jos kiellettäs 4x4 autot samalla :)
no minä teen tontillani onnex mitä huvittaa.vaikka kukkapenkkiin paskois.ei saatana siittä ei kyl hallitus tykkäisi. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tähän Pirkkalan juttuun ei ole saatu edes valituslupaa korkeimpaan, että se siitä pössyttelystä tän talon takapihalla... :D Ite polttelin keskimäärin vajaan askin päivässä yli 25v ajan ja tiedän kantapään kautta, että Väkisin on paha saada ketään lopettamaan polttamista. Vasta sitten, kun se imemisvietti loppuu omia aikojaan, niin lopetuskin menee itsestään. Tein aprillipäivän aamuna 2001 käytännön pilan itselleni ja ruttasin puoli askia Mallua roskikseen. Konttorin likalle vaan totesin, että eiköhän tätä ole tullut lussutettua ihan riittävästi vuosien varrella... :p |
Lainaus:
|
Olen tässä mietiskellyt, jos alottaisi tupakanpolton. Olisihan se mukavaa, kun pitäisi piilossa polttaa. Tulisi jännistystä elämään. Ja sitten voisi osallistua, 'lopeta ja voita' -kilpailuunkin, johon nyt ei voi osallistua. Kylläpä meitä tupakoimattomia sorretaan! Taidan laittaa adressin, jossa anotaan tupakoitsijoiden sorron lopettamista! :D
|
Huvittaa ajatellakin, että kuinka tämänkin jutun jälkeen alkaa käräjäoikeuksien listat täyttyä vastaavilla tapauksilla... :p
Ihmisten vapauksia on aina rikottu, ja tullaan rikkomaan vastakin. Toisille se on vapaus nauttia oman kodin savuttomasta ympäristöstä ja toisille vapaus lussuttaa kessua toisten ikkunoiden alla & näyttää miehekkäältä/naiselliselta... :p Ei kerrostalossa tarvii olla edes omat ikkunat raollaan, kun se katku tulee ilmanvaihtoventtiileistä sisälle. |
Ei kerrostalossa tarvii olla edes omat ikkunat raollaan, kun se katku tulee ilmanvaihtoventtiileistä sisälle.[/quote]
nyhhän oli kyse luhtitalosta eli kakskerros rivarista. Pitää hiukka olla ilmanvaihto perseellään, että naapurin katkut tulee kämppään. varsinkin jos pihalta tulee.. |
Lainaus:
Ainahan rakennuksissa on tuuletusilmaventtiilit, joista imetään korvausilma asuntoon. Vanhemmissa kerros- ja luhtitaloissa on yksi huippuimuri/porras, jota ohjataan kellokytkimellä päälle vain osan aikaa vuorokaudesta. Tällöin asuntoon tulee alipaine, joka puolestaan vetää kaikki käryt ikkunoiden ulkopuolelta & porraskäytäviltä & naaapurien parvekkeilta. Uudemmissa taloissa on jo lämmön talteenottosysteemit ja imurit pyörivät aina vähintään ykkösellä. Tais olla joskus 90 -luvun loppupuolella, kun toikin asia tuli vähän niinkuin pakolliseksi uusiin taloihin. Oli uusi tai vanha talo, niin aina se vetää tuon alipaineen ansiosta käryt seinustoilta sisään asuntoon... :o |
koko tontilta?:confused: Tai no, luhtitalon tonttikoko on aika :p.
|
Kyllä se tupakansavu haisee omakotitaloalueellakin. Oikein pitää ihmetellä joskus kun on ulkona, mistä se savu on peräisin. Ups. Itsekö poltin?
|
Kyllä sen haistaa jo kaukaa...
Kesällä nuorin poika (16,5v) kärähti tupakasta, kun poltteli huoneessaan ja puhalteli savut huoneensa kulmatakkaan. Itse olin takapihalla auton kimpussa. Savupiipun pää on n. 9m korkeammalla kuin takapiha. Kyllä se vanhakin nenä haistaa, varsinkin sellaiset asiat joita on itsekin tehnyt. Meni pojalla viikkorahat jäihin muutamaksi viikoksi. Kaiken mitä se tarvi itselleen/kouluun, niin käytiin yhdessä kaupasta ostamassa... :D Nyt se käy lenkillä & punttisalilla monta x viikossa... :) |
Lainaus:
Täysin offtopic, mutta pakko mainita. Ei se välttämättä kerro ettei enää polta, minulle ei kieltäminen silloin auttanut. Mutta sitten loppui polttaminen kun vanhemmat antoi luvan tähän asiaan, ei ollut enää hienoa ja niin kiellettyä... Tosin sitten armeijassa retkahdin taas, mutta nyt tosiaan jo ilman. |
Lainaus:
Tämä nuorinkin olisi jo muuttamassa naapurikaupunkiin, koska amis on siellä. Ei saanut opiskelija-asuntoa, koska ne annettiin pidempimatkalaisille. Kulkee tuosta 1,5km:n päästä pysäkiltä bussilla koulumatkansa. Ja se tärkein asia: Pitäisi päästä jo muuttamaan yhteen tyttöystävänsä kanssa... :D Tein sille(kin) selväksi, että Minkäänlaista sponsoritukea ei tule, niinkauan kun sillä kessu käryää, ja minua on turha yrittää huijata piilottamalla kessut johonkin puskaan talon taakse. Vaatteet & hengitys Haisee monta tuntia polttamisen jälkeen, eikä sellaista suihketta ole vielä keksittykään, joka meikäläisen nenää huijaisi... :p Syksyllä se teki kuntosalin kaverinsa talon varastoon tuonne parin km:n päähän. Siinä saa hyvän alku- ja loppuhien kun juoksee matkat. Itse se tuli varta vasten kertomaan, että hän on nyt lopettanut polttamisen kokonaan. Eihän tästä maailmasta mitään tulisi, jos ei toisen sanaan voisi luottaa... :D :D |
Lainaus:
Ai piru kun olisikin kuntosali, ei tartteis kylällä asti aina vääntäytyä, maksulliseen saliin... On muuten jännä kun itse päättää että nyt loppu polttelu, selvänä ei ole edes tehnyt mieli. Humalassa polttamista en laske kovinkaan pahaksi rikokseksi tässä asiassa, kun se oikeasti pysyy siinä (selvänä ei todellakaan haise edes hyvälle) |
Sivu luotu: 01:20 (GMT +2). |