Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   "Surge tank" välisäiliön koko 5,7tbi mosaan (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65842)

veijon-esso 19.11.2009 15:52

"Surge tank" välisäiliön koko 5,7tbi mosaan
 
Joo, eli välisäiliötä pitäis rakennella ja sen tilavuus askarruttaa, montako desiä sen pitäis olla. Jotain valmiitakin tohon soveltuvia säiliöitä on tullu vastaan (0,5l-0,7l) ja muutamakin desi luulis riittävän kun pahimmissa kallistuspaikoissa tuskin hirveesti tarvii hapettaa, mut olis silti kivaa jos kone kävis tyhjää tarpeeks kauan että saa vinssailtua romut joko tasaselle tai katolleen. :-)

Siitähän toi on pitkälti kiinni paljonko tommonen tbi kuluttaa bensaa tyhjäkäynnillä, onko kellään tästä havaintoa?

HRD 19.11.2009 16:58

Tässäkin varmaan pätee sanonta: "pitkä on pilalla mutta lyhyen voi aina jatkaa". :D Eiku siis, että "liialla" koolla ei varmaan ole haittaa. Ei varmaan ole haittaa jos tilavuus ois litran paremmalla puolen. :rolleyes:

Heegi 19.11.2009 17:05

0.5-1 litraa olen joskus turbo autoiss duunannu,jos on tuupannu ottaa ilmaa kun tankissa vähän bensaa
voihan sen tehä vaikk 10 litrasesks jos siltä tuntuu.. mutta siinä litran paikkeilla varmaan riittää

Mikki 21.11.2009 14:59

Ja helpottaa elämää pidempään kun laittaa paluuputken välisäiliöön, saa senkin tavaran taas "hyötykäyttöön"...

88 21.11.2009 15:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 615949)
Ja helpottaa elämää pidempään kun laittaa paluuputken välisäiliöön, saa senkin tavaran taas "hyötykäyttöön"...

Miten tomii jos pumppu on ennen välisäiliötä?
Mistä syntyy paine-ero jolla saadaan aikaiseksi virtaus polttoainelinjassa?

Mikki 21.11.2009 15:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 88 (Viesti 615953)
Miten tomii jos pumppu on ennen välisäiliötä?

Eipä se toimi välisäiliökään, jos sillä ei pumppua ole, vai millä ajattelit aineet koneelle siirtää kun tankissa hörpätään ilmaa???:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 88 (Viesti 615953)
Mistä syntyy paine-ero jolla saadaan aikaiseksi virtaus polttoainelinjassa?

Imupuolelle tietenkin... Ja paranee aamulla käyntiinlähtö, kun jäännöspaineet nousee (ruiskukoneissa).

88 21.11.2009 17:20

Eikös jossain ruuttavehkeis ole pumppu tankissa.
Mut jos siirtopumpulla välitankkiin ja siitä korkeapainepumpulle.

Apropoo, onkos näissä joku paineraja paluupuolella ja senjälkeen suoraan (väli)tankkiin,
eli kun paine nousee tarpeeks ni paluu aukeaa?

Ruiskuvermeitten kanssa en ole pelannu, olen vaan utelias.

Heegi 21.11.2009 17:28

aika monessa ruiskupelissä on tankissa,voi tehdä että se syöttää välisäiliöön ja siinä sitten imee isompi pumppu ja työntää bensakiskolle

Mikki 24.11.2009 23:03

Tankissahan tuo komeus yleensä on...

Tankin sisällä "siirtopumppu" joka painaa polttoainetta keräyssäiliöön ja sen sisällä on suurpainepumppu, jolla painetaan tavaraa koneelle.

Paluulinja yleensä vedetty suodattimelle "imupuolelle" tai sitten takaisin tankille ja suodattimeen "imupuolelle". Paluullinjassa yleensä myös takaiskuventtiili, joka sitten "keskellä ei yhtään mitään" yleensä menee jumiin!!!

Repro 24.11.2009 23:21

http://forums.offipalsta.com/showthr...ighlight=surge

Heikki L 08.01.2010 13:06

mimonen pumppu pitäsi hommata, (siis maholliseman halpa ja läheltä:) )
Dieselin surge tankille? ja pitäs viel olla 24v varmaan käy mikä lie pumppu?
Sehän tulis siihen oman tankin ja välitankin väliin?
Sieltä välitankista se diisseli imeytyy sinne pumpulle niinkuin aina ennenkin.
välisäiliön ja tankin väliin sitte viel se paluu.
Eikö se homma niin toiminu?


Sivu luotu: 04:31 (GMT +2).