Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   zuzukin perät (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65706)

zuzukki 15.11.2009 20:01

zuzukin perät
 
niin sitä vaan tuossa tuumin että mistä erottaa onko kyseessä sj410 vai sj413 perä. kun taitaa olla keräilyosista kasattu tuo löytö...:confused:

LaaLaa 15.11.2009 21:52

SJ410 perissä on välitys 4,1:1 ja SJ413 perissä 3.9:1.

RIPAX 15.11.2009 22:30

nitntigntighnio
 
Taitaa vissiin jimnynki perä olla sama ku samuraissa mut niit on muistaakseen 4.3 ja automaattivaihteisis 5.125.jäi vaan mieleen ku jossai suizan mainos brosyyreis mainittiin moista.Eukol on semmonen automaatti jimny.

zuzukki 16.11.2009 18:31

onko perää??
 
vetoakselien booreista erottaa? 410 perässä vähemmän? liekö minkäverran?

LaaLaa 16.11.2009 18:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja zuzukki (Viesti 614047)
vetoakselien booreista erottaa? 410 perässä vähemmän? liekö minkäverran?

Korjattu muisti virhe: Etupäässä molemmissa on 22 spoorinen sisäpää mutta murroksen pää pienempi 410:ssa kuten racing rabit tiesi seuraavassa viestissä
Takana molemmissa 26 spooriset tikut.

Racingrabbit 16.11.2009 18:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja zuzukki (Viesti 614047)
vetoakselien booreista erottaa? 410 perässä vähemmän? liekö minkäverran?

Tasauspyörästön puoleisessa päässä (poskirattaissa) samankokoiset boorit molemmissa malleissa
Etuvetarin napalukon puoleinen boori samankokoinen molemmissa malleissa.
Ainoaksi eroksi jää etuvetarissa sisemmän akselin booritus murrokseen (413 isompi)

Ja sitten että olisi mahdollisimman epäselvää:410:n vetarit on tietysti voitu päivittää 413:n vetariksi vaihtamalla sisempi tikku ja murros parina isommaksi :)

Murikan halkaisijassa kokoero,jota ei kyllä huomaa,jos ei ole erilaiset perät vierekkäin.

Takavetareissa sen verran eroa että 413:ssa jarrukilpi on laakerin ja vetarin laipan välissä ja 410:ssa laakeri mahtuu tulemaan läpi jarrukilvestä.Samoin 410:ssa vetari on kiinni akseliputkessa irrallisella neliön muotoisella "backplatella" ja 413:ssa jarrukilven laipasta.Tietysti autoon on voitu laittaa 410:n takajarrut 413:n akseliputkeen,niinkuin minulla trial autossa.(helpottaa katkenneen vetarin vaihtoa metsässä)

Racingrabbit 16.11.2009 18:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa (Viesti 614053)
Joo etuperässä, 410 akselissa sisäpää 19spoorinen ja 413 sisäpää 22 spoorinen

Miten mulla on sellainen muistikuva,että tasauspyörästön puoleinen pää (poskiratas) olisi molemmissa sama booritus?
Murroksen puoleisessa päässä on ainakin se ero.

HRD 16.11.2009 19:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit (Viesti 614056)
Miten mulla on sellainen muistikuva,että tasauspyörästön puoleinen pää (poskiratas) olisi molemmissa sama booritus?
Murroksen puoleisessa päässä on ainakin se ero.

On sama, mites muuten 410 vois laittaa 413 vetarit ja murrokset noin vaan.

zuzukki 16.11.2009 19:28

taka akselissa siis ero välityksiä laskemalla ja jarrukilven/ vetoakseleiden kiinnityksessä. pitäs päättä kumman lockrightin tilais... Kiitos kaikille. ja jos tulee mieleen muuta nii saa ilmoitella.

Rak 16.11.2009 21:32

Akseliputki on kympissä pienempi halkaisijaltaan kuin isommissa.

413/samuraissa on (muistaakseni)65mm, kympissä sitten vähemmän

LaaLaa 16.11.2009 23:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit (Viesti 614056)
Miten mulla on sellainen muistikuva,että tasauspyörästön puoleinen pää (poskiratas) olisi molemmissa sama booritus?
Murroksen puoleisessa päässä on ainakin se ero.

Juu minä muistin väärin, murroksen päässähän se ero oli:o


Sivu luotu: 10:26 (GMT +2).