Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mystinen (hehku)sähkövika hj61 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65523)

VonLeka 11.11.2009 09:30

Mystinen (hehku)sähkövika hj61
 
Hehkuvalo jää palamaan ja akulta rupee käryämään se original johtohässäkkä, en tiiä mistä ottaa maihin, onko visioita?
pITÄÄ ruveta purkamaan kaikki piuhat. ekana en päässy takavetohiacella työmaalle sit lastasin kaikki työkalut hj;n ja perkele rupes johot käryämään.
hoho hyvin menee

VonLeka 11.11.2009 10:31

Johot näyttäs olevan ok, en tiiä voi hehkun rele tehä tuolleen?! otan sen nyt irti ja katon

EDIT. en saatana tiiä, pitää jo noitua vaikka olenkin uskovainen, vähä aikaa ku pyörii ni syttyy hehkun valo ja sillon lämpee piuhat
2EDIT. kohta toimii viddu
3EDIT. nyt skulaa 100.0

VonLeka 11.11.2009 18:53

kävin äsken heittää lenkin ja alussa vähän aikaa palo hehkun valo ja välillä sammu ja sitten taas palo ja loppu matkalla ei palanu enää ollenkaan eli toimi normaalisti.

mikä tuon efektin aiheuttaa?

Mikki 11.11.2009 22:26

Hehku toimii moottorin lämpötilan mukaan ja aloittaisinkin etsimisen sieltä. Toinen on sitten kinkkisempi, eli hehkun maadoitus on "oikosessa" jostakin, tai hankautunut ???

Rele kyllä menee ajoittain, koska suurta virtaahan se ohjaa ja kelat lataustuu suht mukavasti, joten kipinöintiö kyllä esiintyy. Ja magnetoitumistakin esiintyy vanhemmissa suht useasti...

EDIT:n perusteella vikaa löyty jostakin päin? Mistä?? Kerro ny???:rolleyes:

isuzubj 12.11.2009 18:00

Varmaan jää hehkun releen kärjet kiinni eli edestäpäin katsottuna se ensimmäinen rele. Näin ainakin mulla, kävin autosähköstä hommaamassa hieman isomman mutta muuten vastaavan niin hvin on pelannu..
Mittaa navat niin tiedät onko kärjet vetäneenä koko ajan!

VonLeka 12.11.2009 20:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 612588)

EDIT:n perusteella vikaa löyty jostakin päin? Mistä?? Kerro ny???:rolleyes:

toiselta akulta lähtee se alkuperänen johtohässäkkä oliko siinä nyt 2 vai 3 piuhaa, yksi piuha oli vaan yhellä säikeellä kiinni ni se kuumu niin paljon että rupes muut piuhat käryämään, laitoin sitten ne kaikki paremmin akkuun kiinni ja tänään toimi ihan normaalisti ja hyvin, PAITSI, puolessa välissä työmatkaa noin 40km kohalla ei välillä menny pitkät valot päälle, muutaman kerran ku rumppas viiksee eteen ja taakse ni sitten pelas, mikäs tuon nyt aiheuttaa!

ja perkele hyvin meni päivä muutenkin, työmaalla oli 20-30cm lunta vitutti kävellä taloo ympäri kokopäivän ni rupesin tekemään hj;lla parempia kävely uria ni ajoin sen sitten lopulta niin hyvin kiinni että piti Willellä vetää se pois. Melkein oli kylellään hj ja tankissa oli oli taas niin vähä löpöö että imi ilmoja, kävin hakee huoltoasemalta naapurin ukon kyyvillä 5l löpöö mut eihän siitä oo hyötyä tankin pinta nousee ehkä puolmilliä, ja toisella reissulla kävin hakee 10l ja ilmasin kymmenen minuuttia, tuntu että ei se ilmauspumppu ees toimi ja rupesin sitten väkisin sahaamaan käyntiin ja kyllä se minuutin jälkeen lähti

VonLeka 12.11.2009 21:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 612588)
Hehku toimii moottorin lämpötilan mukaan ja aloittaisinkin etsimisen sieltä. Toinen on sitten kinkkisempi, eli hehkun maadoitus on "oikosessa" jostakin, tai hankautunut ???

Minä ostin uuden termostaatin (kesä 82asteinen, pitäs toimia hyvin talvellakin ja ei tarvii aina vaihtaa), ku luulin että alkuperänen termari on rikki ku ei lämmöt nouse ku ihan pari milliä, mutta ei ne nouse nyttenkään, suurin osa ajosta on tasasta n.90km/h @ 2000rpm, eikö tuommonen hj;n kone nosta lämpöjä vielä tuommosella ajolla?

VonLeka 12.11.2009 21:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja isuzubj (Viesti 612821)
Varmaan jää hehkun releen kärjet kiinni eli edestäpäin katsottuna se ensimmäinen rele. Näin ainakin mulla, kävin autosähköstä hommaamassa hieman isomman mutta muuten vastaavan niin hvin on pelannu..
Mittaa navat niin tiedät onko kärjet vetäneenä koko ajan!

joo minä siinä eilen ku purin noita letkuja niin huomasin että se eka rele on hehku ja toinen startin, eli akun lähellä on hehku ja se toinen startti.

pitää mitata ja ostaa uus jos vika palautuu

Mikki 16.11.2009 23:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka (Viesti 612903)
tankissa oli oli taas niin vähä löpöö että imi ilmoja, tuntu että ei se ilmauspumppu ees toimi ja rupesin sitten väkisin sahaamaan käyntiin ja kyllä se minuutin jälkeen lähti

Tätä suomalaiset kutsuvat sisuksi, ulkomaalaiset "hulluudeksi" kun eivät sisua ymmärrä...:D:D

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka (Viesti 612907)
Minä ostin uuden termostaatin (kesä 82asteinen, pitäs toimia hyvin talvellakin), ku luulin että alkuperänen termari on rikki
eikö tuommonen hj;n kone nosta lämpöjä?

Onko jotakin "lisälämmityszysteemejä" (webasto / letkulämmitin) asennettu, ja sillä saatu ohitettua termari??? Kyllä pitäis lämmetä, ellei ole joku TDI HDI KOMMONREIL DPF TIISSELI höpöhöpö "vihreitä lehtiä pöllyttävä" pluu lain pissaa tankissa moottori, joka ei lämpene edes saunassa???? :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka (Viesti 612909)
joo pitää ostaa uus jos vika palautuu

PALAUTTUU, voin ennustaa kyllä sen jutun suht varmaksi!!:D:D:D

Viipo 16.11.2009 23:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka (Viesti 612907)
Minä ostin uuden termostaatin (kesä 82asteinen, pitäs toimia hyvin talvellakin ja ei tarvii aina vaihtaa), ku luulin että alkuperänen termari on rikki ku ei lämmöt nouse ku ihan pari milliä, mutta ei ne nouse nyttenkään, suurin osa ajosta on tasasta n.90km/h @ 2000rpm, eikö tuommonen hj;n kone nosta lämpöjä vielä tuommosella ajolla?

Voipi johtua myö kuolleesta lämpömittarista taikka anturista. Mullakaan ei lämmöt nouse yhtään alimmalta viivalta, mut kyl toi kone ihan lämpimänä käypi.


Sivu luotu: 13:24 (GMT +2).