![]() |
Pajeron laittelua
Tulipa aloitettua entisen käyttökulkineen jatkojalostus
Elikkäs lähtökohtana tämmönen vuoden 89 pajero joka lähestyy 700 tkm rajapyykkiä uhkaavasti. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45057 Tiedossa ainakin ruostehommia korin ja rungon osalta. Eli tarkoituksena nostaa kori pois rungolta ja korjailla ruostehommat pois. Samalla autoa olisi tarkoitus rakennella maastokäyttöön sopivammaksi. Saa nähdä mitä tästäkin taas tulee (emännältä ainakin sanomista jos ei muuta :D ) No ei muuta kun auto talliin ja pikkuhiljaa purkamaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45060 Korin etummaiset kiinnikkeet tarvii korjailla http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45061 Konetila alkaa pikkuhiljaa purkautua... Johtosarjoja irroitellessa löytyi tietenkin lisähommia. Pohjaa kopauttaessa tuli takapenkin alle reikä, joten takapenkit ja verhoilut irti ja tutkimaan tilannetta... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45062 hitsauksentarvetta havaittavissa :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45063 ..kuten myös toisella puolella... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45064 ..ja kuskinpuoleisessa takalokarissa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45066 Muuten tavaratilan lattia näyttäisi olevan kohtuullisessa iskussa. Purkaminen alkaa olla jo siinä vaiheessa että kohta pääsee nostamaan kopan pois rungolta ja sittenhän se riemu repeää kun pääsee tuota runkoa tutkimaan lähempää... |
Purkaminen jatkuu... tosin meinaa tuo pakkanen jarruttaa tekemistä kun tallin eristys ei mikkään paras mahdollinen ole...
Etuosasta tuli kans purettua penkit ja matot pois ni pääsee kerralla kahtomaan koko lattian kunnon. Yllättävän hyväkuntoinen tuo koppa edestä... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49397 Korin irroitus rungoltakaan ei sitten halunnut kerralla onnistua. Takimmaiset koripultit piti rälläkällä irroitella kun umpiruosteessa. No yhden koripultin jälkeen tuli laikanvaihtotarve ja vaihtolaikkoja ei sitten vahingossakaan löytynyt mistään. (Isoon rälläkkään löyty puolestaan keskikokosen telakan vuositarpeet). No sit menikin pari viikonloppua muissa hommissa. No sit saatiin laikkoja hommattua ja loput koripultit pois ja tarkoituksena nostaa kori pois niin traktori ei tietenkään suostu käynnistymään. Lohkolämmitin paskana ja akku jäässä. Siinähän sitä aikaa taas meni apuvirran kanssa valmettia käyntiin suostutellessa, mutta lopulta saatiin se korikin siirrettyä odottamaan jatkotoimenpiteitä.... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49402 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49398 Ruostetta löytyi rungon lisäksi tankin täyttöputkesta http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49399 ja polttoaineputket katkesi irrottaessa tankin laipasta. Rungossa on mätävikaa aika paljon takapäässä. Etuosa näyttää ihan kohtuulliselle... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49400 |
Mun on ihan pakko kysyä, että mikä järki tässä rojektissa on? Mä en ainakaan vielä sitä keksiny:confused: Ehkä se paljastuu jossain vaiheessa;)
Vai onks tää joku "miehuuskoe" mätähommien osalta??? :D:D:D:D |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Nii samaa olen ihmetelly niissäkin, mutta satuin nyt kirjoittaan just tähän:D
Itellä kans tallissa mätä pätkäpajero ja sekään ei vieläkään oikein tunnu miltään maastokäytössä vaikka on jo lievästi muokattu...aina keskeltä mahasta kiinni, ku vähä yrittää maastossa ylittää töppyröitä;) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
nimim. kokemusta on |
Pajerosta tein mettä auton ja eipä ole traktoreita tarvittu,on kyllä powered pai mersu mut akselit on mitsun, joten hyvä siittä tulee.
|
Vinkkiä....
Lainaus:
Katoppa kojetaulun alla olevien mustien kuminsekasten mattojen alle kanssa, kun siellä alla on tulipellin ja lattiapellin saumat kahta puolen... Niistä tuppaa kaa pehmytkudosta (ruosteista reikää) löytyyn, kuten myös se sauma, mikä sit siitä nurkasta nousee ylöspäitten... Just omasta korjasin, kun oli pehmennyt... |
Sivu luotu: 03:59 (GMT +2). |