Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hilux ln110 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65128)

tillikko 01.11.2009 17:22

hilux ln110
 
Moro

onko hiluxin takapyöränlaakeri minkälainen homma vaihtaa ku omassa ruoskassa rahisee niin perkeleesti et on pakko vaihtaa tarviiko mitään ihme työkaluja

McMurry 01.11.2009 18:55

Itte kyselin täällä samaa asiaa vähän aikaa sitten vastausta saamatta. Itelläki ois moinen prokkis edessä. Löysin netistä jonkimoisen ohjeen:
http://www.4x4wire.com/toyota/mainte...wheel_bearing/

härski 01.11.2009 21:48

Joo no ei se mahoton homma ole. Ite vaihoin laakerit taakse molemmille puolille muutama viikko sitten. Oon tosi huono selittään, mutta koittakaa saada selkoa! Eka peräöljyt ulos, sitten jarruputket irti, sitte jarrukilven takaa 4kpl muttereita irti jokka pitää vetarin ja navan paikallaan. Jarrurummut irti nii ei tuu jarrut palasina ulos jos vähä pykälää rummussa. Vetarin päästä seekeri irti, sitte krymppi kuumaksi ja äkkiä vetari napoineen paikalleen. pultit panjoon kiinni ja meillä oli itsetehtytyökalu jossa tuli palkki kiinni pyöränpultteihin ja siihen hitsattuun laippaan sitten lekalla iskua!

Sitteku oli krymppi ja laakeri irti nii vetari lattialle ja uusia hiluja sisään. Hakattiin laakeri ja krymppi paikalleen sopivalla putkella.

Rekisteröimätön 02.11.2009 06:57

laakeri
 
Ok joo ei se sit mikään ameriikan temppu oo vaihtaa täytyy täs tällä viikolla mennä tallille vaihtaa se toivottavasti ei oo syöny mitään ihme uria mihinkään ku on rohissu jo jonkun aikaa tuo laakeri

RIPAX 02.11.2009 23:01

nnii..
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 609257)
Ok joo ei se sit mikään ameriikan temppu oo vaihtaa täytyy täs tällä viikolla mennä tallille vaihtaa se toivottavasti ei oo syöny mitään ihme uria mihinkään ku on rohissu jo jonkun aikaa tuo laakeri

Juu ja tärkiä homma on se ku laitat sen uuden laakerin paikalleen ni se krymppirengas pitäs uusia joka kerta,eli kerran asennettua ei voi laittaa takas.Sitä rymppiä piti lämmittää olikohan 300tai400 astetta.Jos se rymppi pettää ni voi koko vetari lähtee irti ajossa.


Sivu luotu: 02:31 (GMT +2).