Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   onko tietoa gr patrolin takalukosta? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65105)

lumi 31.10.2009 19:05

onko tietoa gr patrolin takalukosta?
 
gr patrolissa taka-akselilla jonkinmoinen lukko, joka ilmeisesti toimii alipaineella. Taka-akselin hantin puolella jonkinmoinen kalvo tai vastaava pyöreä härpätin ,johon tulee kaksi letkua ja imua tuntuu olevan letkuissa.keskelle tulee sähköjohto jossa on merkkivalo kapiiniin,niin ja se huono puoli on että tämä lukko ei kytkeydy päälle.Jumissa? kalvo rikki?vai mikä? täytyykö purkaa koko perä että näkee mitä on syöny?

HannuNurminen 31.10.2009 19:24

Onko molemmis letkuis imu? Toinen puoli pitää sen pois päältä ja toinen päällä. Konehuonees on kuskin etunurkas sellai mötikkä mihin menee ne letkut ja sähkö sisäl olevasta katkaisijasta. Vika on luultavasti siinä, ja se on aika kallis...

jakenbj 31.10.2009 20:22

Ohita mötikkä ja pistä letkut yhteen niin saat lukon päälle

jv 01.11.2009 13:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jakenbj (Viesti 608768)
Ohita mötikkä ja pistä letkut yhteen niin saat lukon päälle

kannattaa varmistaa et se lukko sit tosiaan kytkeytyy päälle ja kytkentä hampaat menee pohjaan asti. nimimerkillä yhden lukon tuhonnut.

sulla varmaan kalvo puhjennut jos ei kytkeenny.tai lukko haarukkaa liikuttava tappi ruostunut jumiin.

lumi 03.11.2009 20:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jv (Viesti 608992)
kannattaa varmistaa et se lukko sit tosiaan kytkeytyy päälle ja kytkentä hampaat menee pohjaan asti. nimimerkillä yhden lukon tuhonnut.

sulla varmaan kalvo puhjennut jos ei kytkeenny.tai lukko haarukkaa liikuttava tappi ruostunut jumiin.

paljonkohan tuon tapin pitäisi suunnileen liikkua,jotta lukko kytkeytyisi päälle? ja perä pitää ilmeisesti purkaa, jotta sitä pääsisi katsomaan.

hitoy 24.01.2015 20:16

Mites tämän kanssa kävi? Ja tosiaan pitääkö perä purkaa että näkee toiminnan? Omassa tulee imu vain toiseen letkuun ja ei kytkeydy vaikka pistää konehuoneesta letkut yhteen.

fintroll 25.01.2015 01:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hitoy (Viesti 1196933)
Mites tämän kanssa kävi? Ja tosiaan pitääkö perä purkaa että näkee toiminnan? Omassa tulee imu vain toiseen letkuun ja ei kytkeydy vaikka pistää konehuoneesta letkut yhteen.

Piti vaihtaa letkut lukkon tai konehuoneesa jos yksi toimii. Varmistaa jos tule jonkinlainen alipaine lukolla. Päällä/pois toimivat mollemat alipaine kans.

JV73 25.01.2015 09:36

ota pohjaproppu irti ja kurkkaat sisän niin näet miten kytkentä holkki liikkuu. jos sattuu olemaan holkki sökö niin multa löytyy uus.

hitoy 25.01.2015 11:08

Ok. Tämä on se evo2 joka sullakin on ollut. Lukon panssari päässyt nousemaa ja kello ei ole ihan pyöreäkään enää. Pitääkö kumpaankin letkuun siis tulla alipaine samaan aikaan vai kytkintä kääntäessä alipaine vaihtuu toiseen linjaan?

Rune 28.01.2015 21:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hitoy (Viesti 1196933)
Mites tämän kanssa kävi? Ja tosiaan pitääkö perä purkaa että näkee toiminnan? Omassa tulee imu vain toiseen letkuun ja ei kytkeydy vaikka pistää konehuoneesta letkut yhteen.

Toimii hyvin kun laittaa letkut suoraan lukolle. Venttiilit ja letkut oli paskana

hitoy 28.01.2015 21:39

Ok. Tässä perässä oli kello täynnä vettä ja kalvo eväs.. tulee paineilma sylinteri nyt. Liikettä on vaan sentin ja kahden välillä mutta lienee ihan ok. Liikkuu herkästi tappi ja lukko kytkeytyy.

Rune 28.01.2015 21:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hitoy (Viesti 1198086)
Ok. Tässä perässä oli kello täynnä vettä ja kalvo eväs.. tulee paineilma sylinteri nyt. Liikettä on vaan sentin ja kahden välillä mutta lienee ihan ok. Liikkuu herkästi tappi ja lukko kytkeytyy.

Laitahan kuvia toteutuksesta, pitäis itellä tehä kans.

hitoy 28.01.2015 21:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rune (Viesti 1198094)
Laitahan kuvia toteutuksesta, pitäis itellä tehä kans.

Jeps. Voin huomenna räpsi hiukan fotoja. Simppeli homma tehdä tuo eikä tarvi avata murikkaa. Kelon saa tuhottua ympäriltä pois ja jäljelle jää töröttämään vain tappi/holkki. Edit:" lukon ohjaus " topic jokusen riviä alempana. �� sielä pari kuvaa jo.

jv 29.01.2015 08:24

Muista sit laitta kaks toiminen sylinteri et toimii varmasti. Jousella palautuvakin vois pelata mut mieluummin kaks toiminen. Multa on hajos lukko kun eivät kytkeytynyt pohjaan saakka, tai pohjassa pito voima oli liian pieni.
toinen hajos ihan fyysisessä rasituksessa....tosin sillä oli sumpe ja mä ajanu jo vuosia kaasupohjassa sikaräppiä.....:D

hitoy 29.01.2015 22:17

Juu 2 toiminen tuli. Lueskelin sun töpö projektia kun kirjottelit lukon kohtalosta ja oli vielä hyvässä muistissa tämä stoori. :p profiilissa kuvia evo1 versiosta. Plaaplaa albuissa.. vielä painetta tuottava härveli täytyy keksiä. Nyt mennään "lataa pönttö täyteen ja ajamaan " taktiikalla.

hitoy 30.01.2015 18:36

Menihän tämäkin putkeen.. sylkky vuotaa kun pitää lukkoa auki. Onneksi näin päin mutta paineet katoaa ja kunnon kompuraa ei autossa ole.. palasiksi johonkin väliin siis pistettävä.


Sivu luotu: 13:41 (GMT +2).