![]() |
onko tietoa gr patrolin takalukosta?
gr patrolissa taka-akselilla jonkinmoinen lukko, joka ilmeisesti toimii alipaineella. Taka-akselin hantin puolella jonkinmoinen kalvo tai vastaava pyöreä härpätin ,johon tulee kaksi letkua ja imua tuntuu olevan letkuissa.keskelle tulee sähköjohto jossa on merkkivalo kapiiniin,niin ja se huono puoli on että tämä lukko ei kytkeydy päälle.Jumissa? kalvo rikki?vai mikä? täytyykö purkaa koko perä että näkee mitä on syöny?
|
Onko molemmis letkuis imu? Toinen puoli pitää sen pois päältä ja toinen päällä. Konehuonees on kuskin etunurkas sellai mötikkä mihin menee ne letkut ja sähkö sisäl olevasta katkaisijasta. Vika on luultavasti siinä, ja se on aika kallis...
|
Ohita mötikkä ja pistä letkut yhteen niin saat lukon päälle
|
Lainaus:
sulla varmaan kalvo puhjennut jos ei kytkeenny.tai lukko haarukkaa liikuttava tappi ruostunut jumiin. |
Lainaus:
|
Mites tämän kanssa kävi? Ja tosiaan pitääkö perä purkaa että näkee toiminnan? Omassa tulee imu vain toiseen letkuun ja ei kytkeydy vaikka pistää konehuoneesta letkut yhteen.
|
Lainaus:
|
ota pohjaproppu irti ja kurkkaat sisän niin näet miten kytkentä holkki liikkuu. jos sattuu olemaan holkki sökö niin multa löytyy uus.
|
Ok. Tämä on se evo2 joka sullakin on ollut. Lukon panssari päässyt nousemaa ja kello ei ole ihan pyöreäkään enää. Pitääkö kumpaankin letkuun siis tulla alipaine samaan aikaan vai kytkintä kääntäessä alipaine vaihtuu toiseen linjaan?
|
Lainaus:
|
Ok. Tässä perässä oli kello täynnä vettä ja kalvo eväs.. tulee paineilma sylinteri nyt. Liikettä on vaan sentin ja kahden välillä mutta lienee ihan ok. Liikkuu herkästi tappi ja lukko kytkeytyy.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Muista sit laitta kaks toiminen sylinteri et toimii varmasti. Jousella palautuvakin vois pelata mut mieluummin kaks toiminen. Multa on hajos lukko kun eivät kytkeytynyt pohjaan saakka, tai pohjassa pito voima oli liian pieni.
toinen hajos ihan fyysisessä rasituksessa....tosin sillä oli sumpe ja mä ajanu jo vuosia kaasupohjassa sikaräppiä.....:D |
Juu 2 toiminen tuli. Lueskelin sun töpö projektia kun kirjottelit lukon kohtalosta ja oli vielä hyvässä muistissa tämä stoori. :p profiilissa kuvia evo1 versiosta. Plaaplaa albuissa.. vielä painetta tuottava härveli täytyy keksiä. Nyt mennään "lataa pönttö täyteen ja ajamaan " taktiikalla.
|
Menihän tämäkin putkeen.. sylkky vuotaa kun pitää lukkoa auki. Onneksi näin päin mutta paineet katoaa ja kunnon kompuraa ei autossa ole.. palasiksi johonkin väliin siis pistettävä.
|
Sivu luotu: 13:41 (GMT +2). |